Logg inn med Facebook eller Google!

Hjälp med inspiration

Started by git, 25. Jan 08, 15:27:17

Previous topic - Next topic

git

Hej alla

Jag håller på att skriva en bok om Rethymno tillsammans med en kompis här nere. innehållet skall vara ungefär så här: Allt du behöver veta, vill veta och kanske en del du helst vill slippa veta. Både fakta och mer lättsam läsning.
Jag är ju ingen författare fast jag tycker det är kul att skriva.
Men nu har jag fullständig idétorka och behöver lite inspiration.
Vad tror ni det skulle vara kul att läsa om, vad som helst som kan ge mig lite ny \"spirit\" och luft under fingertopparna :scratch:
Hälsningar från ett blåsigt Rethymno
Git

Tommy

Quote from: \"git\"Hej alla

Jag håller på att skriva en bok om Rethymno tillsammans med en kompis här nere. innehållet skall vara ungefär så här: Allt du behöver veta, vill veta och kanske en del du helst vill slippa veta. Både fakta och mer lättsam läsning.
Jag är ju ingen författare fast jag tycker det är kul att skriva.
Men nu har jag fullständig idétorka och behöver lite inspiration.
Vad tror ni det skulle vara kul att läsa om, vad som helst som kan ge mig lite ny \"spirit\" och luft under fingertopparna :scratch:
Hälsningar från ett blåsigt Rethymno

- lokala anekdoter från ljugarbänken, det piggar alltid opp med lite skratt :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Riitta

Om jag skulle dit, så skulle jag gärna vilja ha tips på bra musikställen.
Kanske bra tavernor med musik och god mat :bom:

Riitta

ouzolina

og jeg ville gerne vide noget om muligheden for vandreture (korte/lange) og byvandringer... Sjove huse, smukke kirker etc.
Skopelit på deltid

Barbro

Og jeg ville gjerne høre litt fakta om hvordan man kan gi støtte til bedre behandling av katter/hunder/burfugler..hvordan man snakker med grekere om dette(min erfaring er at grekere og nordmenn ofte ser forskjellig på dette)..Jeg ville også likt å lese om enkle regler for adferd/tolkning av adferd..nordmenn kontra grekere..hva er høflig og respektfullt når man er gjest i Hellas,men likevel vil være seg bevisst å være nordisk..
Hvordan går man frem om man vil forsøke å bo i Hellas over vinteren..hvordan skape seg greske kontaktnett..men samtidig ha i bakhodet at man ikke er gresk..
Også..hvordan sier man høflig og respektfullt nei takk til suppe kokt på hjernemasse o l  ? :cyclops:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Calle

Hej!!
Jättekul med tips till Gits kommande bok!! Hon är just nu \"off-line\" eftersom hon dammsuger lägenheten medan jag sitter och slöar framför datorn (ja, jag vet att jag är en mans-gris!).
Själv tänker jag bidra med ett kapitel som handlar om hur musik-livet fungerar här nere, musiker kontra klubb/bar/hotell/taverna-ägare under vintern och sommaren.
Fortsätt att tipsa så kommer Git att få lite fart under fingrarna!
Dessvärre kom vår vän Pernilla precis hit med en hel hög svenska samt engelska deckar-serier/långfilmer på DVD-skivor, vilket kan avstanna Gits kreativa verksamhet för en tid!!

Calle och en städandes Git!
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Barbro

:lol: Oj,nu då..man trenger vel ikke kjenne seg som en mannsgris(hvilket jeg tror var lett ironisk :colors: )..om man ikke støv(dammsuger) på en fredag...det er vel hver sin gang :blackeye: ..
Mannsgris forbinder jeg med helt andre ting..nok om det :wink:
En bok som den din bedre halvdel jobber med nå,må bli flott...jeg ville ønsket meg en bok om aktuelle hverdager i Hellas,sommer som vinter...skrevet rett fra leveren,ingen intellektuelle  fordypninger..bare hverdagsliv rett og slett..med alle nyanser..positive og negative,og gjerne litt om hva som sømmer seg ved en gresk/nordisk flørt,smeltet naturlig sammen med \"sømmelighet\" :sunny: ...og videre ting jeg nevnte i forrige innlegg...kort sagt..det å virkelig bo og leve i sitt ferieparadis..med realiteten klistret til utgangsdøra..ikke en liten feriedrøm,bare hverdag.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Mikke

Kanske vore det bra med tips om:
1.intressanta hus/företeelser lite vid sidan av de stora vägarna??
2.bra foto-motiv, ex venetianska hus,dörrar byggnadsdetaljer som avspeglar Kretas varierande,historiska bakgrund, ruiner,intressanta geologiska formationer,etc.
3.Matrecept är ju alltid intressant
4.Småvägar,stigar,genvägar som kanske inte alltid är utsatta på vanliga kartor....(många letar ju efter nåt \"genuint\", vad det nu är....
5.Små kartor som är jätte-detaljerade,kanske 500 m x 500 eller så...som våra nordiska orienteringskartor.

Lycka till !
Mikke


Problemet med böcker att det tar lite tid från det dom skrives tills att dom är tryckta, så en del restauranger, matställen, etc kan ha försvunnit....
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

git

1000 tack för glada tillrop och tips, det inspirerar verkligen, och jag är nog på rätt väg, boken är tänkt att handla om vardagslivet, seder och bruk.
Känner på mig att det kan bli en kreativ dag imorgon :bom:  nu när jag har klarat av städningen av huset.
Git

git

Mikke du läser redan boken (mina tankar)
Dörrar, recept yepp det finns i planeringen!
Än en gång, jag känner mig vara på rätt väg.
Git

Tjorven

Hurra for Git :cheers: Høres ut som om du er på riktig vei med boka di. Husker jeg leste Kretadøgn av Tove Nilsen og ble veldig skuffa. Hadde forventa meg noe a la det du tenker å skrive om, istedet handla den boka mest om henne og mannens personlige spente forhold -på Kreta!?! Ikke det jeg forventa av ei sånn bok, selv om hun også hadde noen morsomme anekdoter... Stå på, Git  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

-POE-

Ställen att undvika, turistfällor osv. känsligt kanske men jag vill gärna veta vad jag kan dumpa under de få dagar man har.

//PO
//PO

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...