Logg inn med Facebook eller Google!

Agia Marina

Started by Eureka, 15. Jul 12, 19:33:40

Previous topic - Next topic

Eureka

Mitt første besøk på Kreta er nå blitt bestilt. Vi skal bo i Agia Marina -og lurer på om noen har noe å fortelle om stedet, og stedene rundt  ;D
Har lest gjennom innleggene her, men tar gjerne imot mere info, og alt er av interesse :)

sommer

Området har flotte strender, lei en bil og kjør over fjellet til ellefonisi stranden.

Gode spise steder og hyggelige grekere som gjør alt for at fereien blir perfekt.

Ta en tur de første dagene inn til byen og gamle byen.


Morten



Hei
Vet ikke akkurat hvor jeg skal begynne når det gjelder Kreta. Det har blitt vår øy de siste årene og for meg så har Kreta alt en kan ønske seg. Naturen, fjell og sjø. Maten.
Ikke minst alle de trivelige folkene en treffer. De første årene bodde vi også i Agia Marina, nå har vi forflyttet oss til Chania.
Agia Marina er et turist sted.
En hovedvei som går igjennom Agia Marina med turistbutikker og tavernaer hele veien inn til Platanias og likeledes andre veien mot Kato Stalos.
Vet ikke hvor du skal bo, men prøv deg frem litt utenfor selve hovedveien når det gjelder Tavernaer. Finn en "Gresk taverna" , ikke "Turist taverna". 
Som sagt noen år siden vi har vært der så tørr ikke å anbefale noen.
I gamle byen Agia Marina ligger det flere Tavernaer (lå i hvertfall) Gå oppover fra bensin stasjonen.

Vergina Hotel - har en fin ute-bar (ligger på andre siden av gata for bensin stasjon) som er populær og likedan stranda nedenfor hotellet er fin. Der serverer Yannis og Popi  god lunsj

Jeg synes selvsagt Chania er et must når en er på Kreta.  Buss inn til Chania koster ca 2 euro og taxi ca 15 euro.

Linker inn denne artikkelen fra VG i år. Den sier mye synes jeg.
http://www.vg.no/reise/reisepanelet/?action=vis&id=5528&start=10&max=10&tittel=er-det-mye-p-finne-p-i-agia-marina-p-kreta


En riktig god tur til Kreta og Agia Marina!

Κρήτη στην καρδιά μου.

Eureka

Takk for svar, og for link -den skal jeg titte nærmere på :)

Frost

Favoritten vår i Agia Marina var restaurant Poseidon. Den ligger ved havet mot hotell Alexandra.

Ninette

Jeg vil anbefale dere å utforske området rundt Agia Marina, blant annet to fine landsbyer, gamle Agia Marina og Pano Stalos. Gamle Agia Marina ligger en kort spasertur opp fra bensinstasjonen, mens Pano Stalos ligger i høyden over feriestedet Stalos.

Ellers er jo ett eller flere besøk i Chania "et must". Jeg vil også anbefale dere å leie en bil og ta en tur ned til sørkysten, for eksempel til Sougia, som er en nydelig liten "turistby". Selv om dere planlegger dagstur, pakk for en mulig overnatting, mange har ikke lyst til å reise derfra når de først har kommet dit :-) Sougia har mange utleierom rett på stranden.

Det går buss/båt til flere flotte strender på nordvestkysten, som Elafonisi, Falasarna og Balos. Utenom turistsesong ligger disse vakre strendene der øde og forlatt, på denne tiden av året må dere forente at det er masse turister der. Men det er det jo nesten overalt.

Er du sprek og glad i å gå, vil jeg anbefale en tur i Samariakløften. Alle reiseselskaper arrangerer turer dit.

Ønsker dere en riktig god ferie!

vh Ninette
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...