Logg inn med Facebook eller Google!

Chania mai 2009

Started by Anita, 18. May 09, 16:55:49

Previous topic - Next topic

Anita

Da skal jeg prøve å få lagt ut noen bilder fra den herlige turen vi hadde til Chania i sist uke.

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Heidrun

Dette har jeg ventet på fra deg Anita. Håper at dette ga mersmak og at tipset om To Carnegio falt i nåde hos deg
Yamas til livet og til

Anita

Quote from: \"Heidrun\"Dette har jeg ventet på fra deg Anita. Håper at dette ga mersmak og at tipset om To Carnegio falt i nåde hos deg

Hei Heidrun  :cheese:

To Karnagio er helt topp og vi sendte deg mange takknemlige tanker når vi spiste våre herlige Kylling Souvlaki (den beste vi noen gang har spist iflg min mann). Vi var faktisk to ganger på To Karnagio i løpet av uken. Herlig mat og herlig beligenhet utenfor den verste turistløypa.

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Heidrun

Må lengte litt innimeg selv nå. 22 dager til flyet letter. Og å vite at maten smaker himmelsk dette året også, ja det gjør ikke savnet mindre
Yamas til livet og til

Anders

Herlig, Anita :-) Hadde nesten glemt den der gode Chania-feelingen... kom med mer!
:-)

Tzasiki

Flott å høre at dere hadde det fint i Chania, Agii Apostoli. Fint å se bildene dine Anita, kjempefine!. :cheers: .Det var nok trist å reise hjem til Norge igjen tenker jeg. :flower:

Anita

Vi kom oss ikke rundt på sightseeing den uken vi var der, det ble stranda om dagene og Chania om kveldene. Været var helt nydelig, noe som gjorde godt for en vinterkald norsk kropp  :cheers:

Stellina Village (den gamle delen Ellina) hvor vi bodde var perfekt for oss. Det lå i den rolige delen av anlegget med bungalower i 2 etasjer med 3 herlige utaplasser. Stedet kan virkelig anbefales. Det eneste vi hadde å utsette på bungalowen vår var at det luktet mugg (fukt) i underskapene på kjøkkenet. Stellina Village lå bare en 3 min. gange til en herlig strand som vi ikke klarte å løsrive oss fra hele uken. Her var det nydelig myk sand og til del langgrunt. Der var også en liten snackbar som vi fikk kjøpt det mest nødvendige å spise i løpet av dagen.  :flower:

Lokalbussen kjørte rett forbi hotellanlegget og gikk 2 ganger i timen hele dagen og noe av kvelden. Taxi inn til byen kostet 6-7 Euro. Perfekt for oss som ville inn til byen hver kveld.

Vi har allerede bestemt oss for å reise ned igjen til samme sted neste september hvis allt går som planlagt. Da skal vi leie bil i noen dager for å utforske mer av øya.

Kommer med flere bilder og beretning om ferien vår senere.

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Tzasiki

:flower:
Det hørtes helt nydelig ut å være der en uke, Jeg hvet jo av erfaring at en ikke får sett så mye på en liten uke, så det beste er bare å nyte disse dagene og slappe av egentlig!!. Høres ut som dere hadde det helt topp.
Litt ekkelt med mugglukt da..  Å leie bil neste gang høres bra ut..
Jeg har selv vært på Kreta en gang, og er enige med deg at Kreterne var særdeles hyggelige!!.

Gleder meg til å se flere bilder etter hvert. :flower:

Anita

Quote from: \"wasb\":flower:
Det hørtes helt nydelig ut å være der en uke, Jeg hvet jo av erfaring at en ikke får sett så mye på en liten uke, så det beste er bare å nyte disse dagene og slappe av egentlig!!. Høres ut som dere hadde det helt topp.
Litt ekkelt med mugglukt da..  Å leie bil neste gang høres bra ut..
Jeg har selv vært på Kreta en gang, og er enige med deg at Kreterne var særdeles hyggelige!!.

Gleder meg til å se flere bilder etter hvert. :flower:

Hei Wasb :cheese:

Mugglukten var egentlig ikke noe problem for skapet var gullende rent som resten av leiligheten. Det var vannkrana på kjøkkenbenken som var feil montert og dermed hadde det kommet fukt på benkeplaten. Regner med at de snart gjør noe med det. Ellers var Stellina et topp anlegg og det er den beste senga jeg har sovet i når jeg har vært i Hellas. Vanligvis er sengene like harde som en trebrisk - men denne var myk og god.  :cheese:

Vi tok nærmere 200 bilder når vi var der nede ... vi slåst nærmest om kameraet ... hi hi .... det var så mye fint å ta bilde av. Skal legge ut flere bilder etterhvert av alle de herlige smugene og bygningen som var der nede. Helt utrolig idylllisk.

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Ninette

Så fint å høre at dere trivdes så godt og vil tilbake :-)

En uke er jo ikke mye, særlig hvis man er litt sulten på sol og varme. Men Kreta springer jo ikke fra dere, alle de fine stedene dere hadde planer om å se, er nok der også til høsten.

Du må gjerne legge ut flere bilder, det er alltid så hyggelig å se bilder fra Chania.

Selv reiser jeg nedover om tolv dager. Ja, nedtellingen er i gang nå. Og jeg gleder meg til to late uker, fortrinnsvis på sørkysten :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Thera

Nydelige bilder, Anita! Godt at dere var heldige med været..
Ser frem til flere bilder og beretning.. :happy7:
..Don`t dream your life, live your dreams..

evlis

Moro og se de fine bildene dine ettersom vi reiser selv den 31 , begynner å krible skikkelig nå .

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...