Logg inn med Facebook eller Google!

Platanias-området og den greske påskeaften +

Started by Fernanda, 07. Apr 09, 23:11:45

Previous topic - Next topic

Fernanda

Hei, hei -   Her er det bare deilig :)   23-24grader i skyggen, men til tider kaldt om natta - hender vi må sette på aircond få litt varme sånn litt før leggetid.-   Er lett bris nå.
Bare slapper av og spiser godt.  De som har åpnet, er jo fulle av overskudd og glad for turister - det er jo en stor fordel på denne årstida.
Har trådløs nett-tilgang på Ermis, mn den rekker ikke ned til vår leilighet. Har den nederste mot havet - vakkert !!   SÅ jeg må ta mac\'en under armen og stikke opp til venninner som bor nærmere resepsjonen.
Tar bilder - skal laste opp litt senere.  Ha det godt i kjølige Norden - hehe  :)

Anita

Hei Fernanda  :flower:

Tusen takk for rapporten - høres helt herlig ut  :cheers: Kos deg i varmen og nyt dagene for her i Norge er det ikke så varmt ennå.

Gleder meg til å se bilder fra turen deres, er jo spesielt interresert siden det bare er 2,5 uker til jeg reiser ned til Chania.

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Thera

Høres deilig ut, Fernanda.. Kos deg videre :)
Er nok fint å være der så tidlig i sesongen!
..Don`t dream your life, live your dreams..

Fernanda

Hei, hei
Jeg er her er jeg med mann og 7venner til -  på Ermis ned mot stranda i utkanten av Platanias / grensende mot Agia Marina. Hatt det deilig forsommervarmt noen og tyve grader helt til i går - Da kom nordavinden og noen korte, korte regnskurer. Nå kjennes det vinterlig ut - bortsett fra om en finner en lun krok i sola :)
:flower:
Det er trådløst internett her, men det rekker ikke ned til leilighet 11, hvor mann og jeg bor - helt nederst mot stranda. Derfor sitter jeg nå i en toroms, hvor to av jentene bor. Noen av jentene sitter og spiller terningspill - latteren runger! Nå hviler alle mannfolka - førmiddagshvil. Det svake kjønn er sterkest - hehe
Vi har gått mange turer omkring her, vært i Chania og brukt endel penger - må jo handle litt på tur Det er så deilig og rolig, grekerne er avslappet før sesongstart - det bankes, males, mures og fikses - tydelig de venter flere turister ned nå.
Ikveld skal vi spise siste middag i Agia Marina - litt oppi bakken på Nymphe, som drives av en (vakker) ung greker med svensk kone. Vi har spist der da de åpnet for sesongen - greske 2.påskedag, deilig mat og enorme porsjoner, avslappet atmosfære, vakker hage - Anbefales \':cheers:\'
Masse hilsener fra Fernanda

Tzasiki

:cheese:

Kos deg videre på Kreta, det høres helt nydelig å være der nå!!. :flower:

Anita

Koselig å få en rapport fra Kreta  :flower: håper været bedrer seg og at dere får en fin avslutning på ferien  :cheese:

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Fernanda

Hei til Heidrun - og andre som skal til dette området
Quote from: \"Heidrun\"Fernanda.
Vil bare tipse om en rastaurant som ligger veldig nærme der du skal bo. Nemlig Mitsos.Meget behagelig sted med kjempegod mat. Tror de åpner dørene i disse dager for sommersesongen. Gå til venstre ut av hotellet mot Aghia Marina. Ca 150 meter når du er på agia Marina sin side, så ligger  den der på venstre side. Hvis du kommer til 14 Viking på høyre side, så har du gått 75 meter for langt
Jeg fikk ikke opplevd Mitsos - de åpnet lørdag 25. - altså i går - Men var nedom og kikka, ligger jo veldig flott til, da - og så ganske så lekkert ut der.  
SÅ -  dere som skal til Platanias/Agia Marina og deromkring - jeg vil tro det er spesielt deilig å sitte der i havkanten når det er skikkelig varmt. Er jo ofte litt mer bris ved stranda enn i de tettbygde strøkene.
Hilsen
Fernanda - som ellers hadde en avslappende, fin ferie i området der ;)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...