Logg inn med Facebook eller Google!

Platanias-området og den greske påskeaften +

Started by Fernanda, 07. Apr 09, 23:11:45

Previous topic - Next topic

Heidrun

Her er et lite kart med stedene jeg nevnte for deg
Yamas til livet og til

Fernanda

Du er virkelig ei allright jente :)  :)  nok en gang takk !
Jeg har sittet og prøvd peile meg inn med google kartene, men folk pin\'er inn
fotos så på måfå iblant, så det er ikke lett å finne helt nøyaktig fram - da må  en være kjent i området.  
Dette vil være til god hjelp. Jeg ser jo at det ikke er lange biten til den nærmeste tavernaen du skriver om. Godt. Regner med å være ganske sliten når vi kommer ned på lørdag. Orker nok ikke mye da.  
Håper det er noen tavernaer åpne - men det er det vel.  Husker at bakeriet var stengt ifm påskeaften og eller 1.dag den gangen vi var utenfor Athen i påsken 1986 - men vi fikk da mat et eller annet sted. Var ikke mange studios og leiligheter dengangen, vi hadde vel ikke engang kjøleskap på hotellrommet.
Ha det fint !  - nå er det ikke lenge til vi drar  :)
Hilsen
Fernanda
(og apropos innbruddstyver - er ikke tomt hus hos oss:)

Heidrun

Hei Fernanda.
Som du har tatt feil av meg. Har blitt født med utover tiss jeg. Men fra spøk til morro. Det har de fleste
Yamas til livet og til

Fernanda

beklager - vi har jo ikke portrettfoto hverken du eller jeg ;) -  tekstmessig kunne Heidrun være kvinne, mann, ung, eldre.... men det var navnet du bruker jeg assosierte med kvinne/jente.  
Ellers - spiller ingen rolle for meg hvilket kjønn folk har. Folk er folk :)  
Og - uansett, du har vært veldig hyggelig mot meg.  Det gjør meg glad.  
Etter at jeg ble ufør pga den dumme sykdommen, - og dermed  ute av arbeidslivet så har jeg blitt utryggere på så mye. Da er det kjekt å vite litt - gjerne mye - om steder jeg skal til, det roer meg.
Sitter og lytter til \"Music of the Outsiders: Rembetika. A documentary made in around 1988\" på , mens jeg småpakker litt innimellom.  Veldig bra serie - 7 deler, tror jeg.
Ha det fint :)
hilsen Fernanda
- Ï,,έσσερα μέρεÏ, - :cat:  :sunny:  :salute:

Thera

Jeg har bare vært i Platanias en gang, men kommer gjerne med noen tips. Har skrevet litt om steder jeg var på, her:
http://www.hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=2083
Har hørt at det er en zoo i Chania, det kan kanskje være gøy å ta en tur dit?
På tur med minitog kan man også få med seg mye fint!
..Don`t dream your life, live your dreams..

Fernanda

SÅ allright reisebeskrivelse, Thera - takk for tipsene:)   Jeg tenker litt på det toget, - skal raskt finne ut av hvor det går og når.  Sikkert ingen dum måte for meg å få sett litt. Du skrev at dere var der i beg av mai ifjor og hutra og frøys på den turen.  Godt jeg fikk vaska yndlingsgenseren idag, så den kan rulles sammen og ned i kofferten.  Man aner jo ikke hva slags vær en får om våren hverken her eller der :)
Hilsen fra Fernanda
som stadig driver nedtelling -  nå 3 dager og 10 timer til flyet letter :)

Thera

Nå er det ikke lenge til dere er der! :)

Da vi var ved den lille \"togstasjonen\" var det bare noen få minutter til toget skulle gå, så vi rakk ikke å hente jakker. Sola skinte da, men turen startet på ettermiddagen og varte i litt over 3 timer. Det blåste litt.. Så en genser eller jakke er kjekt å ha med ja!
Den lille stasjonsbua ligger ved hovedveien i Platanias (mellom baren/kafèen Planet og hotellet Minoa Palace), og der kan man få tak i brosjyre hvor det står skrevet litt om alle turer og tidspunkter. Toget stopper flere steder, sikkert nærmere hotellet dere skal bo på også.
..Don`t dream your life, live your dreams..

Tzasiki

:flower: Ønsker deg en flott ferie på Kreta Fernanda!. Er det handikapvennlig det hotellet du skal bo på?/og området ellers?. En av mine aller aller nærmeste i familien har MS, så jeg bare lurer.. Skal bli hyggelig å lese hvordan du hadde det i ferien din.  God reise, kos deg masse!.. :colors:

\"Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over\".

Fernanda

Takk, wasb  -  så surt som det har vært her idag, så gleder jeg meg innmari :)
Du spurte Er det handikapvennlig det hotellet du skal bo på?/og området ellers?. En av mine aller aller nærmeste i familien har MS, så jeg bare lurer.
Jeg aner ikke, - har bedt om leiligh i 1.et eller iallfall med så få trappetrinn som mulig, og helst bare dusj - ikke badekar. De lovte gjøre så godt de kunne--
Jeg har bare bestemt meg for å klare meg med krykka i den friskeste armen - og lar det stå til. :nike: Har inntrykk av at det ikke kan være langt mellom steder jeg kan sitte ned og hvile litt :)
Har jo med meg data, så kanhende dere får en melding her underveis - I alle fall skal jeg komme med bilder og fortelle om bosted o.a. når jeg er hjemme igjen. Lover
                             :sunny: :flower:  :sunny:
Hilsen Fernanda
-som prøver å være littt solskinn hver dag, det hjelper på det meste-

Morten

Håper du får en kjempefin ferie og påskefeiring i Platanias Fernanda.
Vi reiser også til Chania Lørdag morgen. Gleder meg til en uke i Chania.
- Lørdag (Påskeaften) må en vel regne med at det meste stenger utover ettermiddagen. Men prøv å få med dere gudstjenesten i Platanias på kvelden, sikkert utegudstjeneste. (Jeg var i Chania i fjor, det var utrolig å få oppleve dette).
- Søndag (1.påskedag) er det grilling av påskelam hele dagen, da er det sikkert mange resturanger åpne igjen i Platanias også.
- Mandag kveld var det utekonserter flere steder i Chania, både med folkemusikk og populærmusikk. Prøv evt. å ta Taxi innover ( ca. 12euro), til nederst i Halidon gaten og gå litt rundt i havnen for å nyte påskestemningen.

En riktig god tur !  ....  Få timer igjen nå  :bounce:
Κρήτη στην καρδιά μου.

Fernanda

Takk Morten  ;) Jeg orker nok ikke mye imorgen kveld,men må jo ut og finne et spisested og se på feiringa etter gudstjenesten - på avstand.   Har opplevd endel forskj gudsjenester, bryllup, dåp etc opp gjennom årene, - ganske så annerledes enn de lutherske ditto. :colors:
  Mandag kveld var det utekonserter flere steder i Chania, både med   folkemusikk og populærmusikk
Det synes jeg høres veldig allright ut  :) skal forhøre meg på hotellet f.eks.
Skal bli moro og lese her hva vi har opplevd.  GOD TUR TIL DEG/dere OG!
Masse glade hilsener fra
Fernanda :sunny:

Thera

..Don`t dream your life, live your dreams..

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...