Logg inn med Facebook eller Google!

Nå blir det tur til Chania i mai

Started by Anita, 03. Mar 09, 13:34:19

Previous topic - Next topic

Anita

Kom over et tilbud i lokalavisen og dermed var det gjort  :cheers:

Det blir 1 uke på Kreta i midten av mai, gleder meg veldig til å oppleve noe av Kreta  :cheese:  :cheese:  :cheese:

Web Page Name

Er det noen her som har kjennskap til disse leilighetene? Vi har ikke tenkt å tilbringe så mye tid der, kommer nok til å reise rundt litt i løpet av uken.

Og ikke minst skal det bli herlig å kunne reise fra Kristiansand  :flower:

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Heidrun

Gratulerer med tur til herlige Kreta. En venn av meg har bodd der og har lovprist stedet. Han er 40 år og setter pris på at det er både stille og med muligheten for noe tavernabesøk
Yamas til livet og til

Anita

Quote from: \"Heidrun\"Gratulerer med tur til herlige Kreta. En venn av meg har bodd der og har lovprist stedet. Han er 40 år og setter pris på at det er både stille og med muligheten for noe tavernabesøk

Høres ut til å passe bra for oss  :flower: .. vi er midt i 40-årene og er nok over den verste discofeberen  :cyclopsani:

Samtidig er vi veldig glad for å være så nærme Chania, da er det enkelt å ta Taxi om kveldene når vi vil inn til byen.

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Heidrun

Gled dere og ta og besøk To Carnegie hvis dere har lyst på noe godt å spise. Husets vin er meget god og du slipper hjemmelaget Ouz/Raki som en avslutningsdrikke. Her serveres det bare godsaker. Lammet de serverer er nammmmmmmmmmmmmmmmmmnammmmmmmmmmmmmm
Yamas til livet og til

Anita

Quote from: \"Heidrun\"Gled dere og ta og besøk To Carnegie hvis dere har lyst på noe godt å spise. Husets vin er meget god og du slipper hjemmelaget Ouz/Raki som en avslutningsdrikke. Her serveres det bare godsaker. Lammet de serverer er nammmmmmmmmmmmmmmmmmnammmmmmmmmmmmmm

Tusen takk for tipset Heidrun  :cheese:  :cheese:

Kom gjerne med flere tips angående tavernaer i Chania og steder så må ses i byen.

Er der et marked i Chania hvor de selger håndlagede ting? Jeg er veldig glad i kunst & håndverk, bruker alltid å kjøpe med meg hjem et eller annet  :flower:

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Heidrun

Markedet i Chania er veldig stort. Det er en markedshall der som du kommer til å ville komme tilbake til, Ellers så er det endel tips på tavernaer som er gode på min hjemmeside.
Yamas til livet og til

Anita

Quote from: \"Heidrun\"Markedet i Chania er veldig stort. Det er en markedshall der som du kommer til å ville komme tilbake til, Ellers så er det endel tips på tavernaer som er gode på min hjemmeside.

Hmmm .... høres ut som om det kan bli litt handel  :blackeye:

Da skal jeg ta meg en nærmere titt på hjemmesiden din  :flower: alltid greit å være litt oppdatert  :cheese:  :cheese:  :cheese:

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Heidrun

Her er en link til Chanias marked med bilde av inngangen
http://www.panoramio.com/photo/2304061
Yamas til livet og til

Anita

Quote from: \"Heidrun\"Her er en link til Chanias marked med bilde av inngangen
http://www.panoramio.com/photo/2304061

Gleder meg veeeeeeldig  :cheers:  :cheers:  :cheers: Har lest en del om Chania og nå skal jeg få oppleve det ... herlig  :flower:

Meningen var at vi kanskje skulle ta en tur til Lesvos i mai for å gjenoppleve den herlige øya. Meeeen .... så er det det må å reise helt til Oslo hver gang en skal på tur + overnatting på hotell :cyclopsani: Vi brukte 1 time på å bestemme oss i dag etter at jeg så annonsen på www.fvn.no.  zthhhhhhttttt  

Nå skal jeg finne frem reiseboken fra Kreta som jeg kjøpte for et par år siden. Halve turen for meg er å lese/drømme på forhånd.  :cheese:

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Tzasiki

Hei Anita!. Så heldige dere er som skal til Kreta i mai. Jeg og ektefelle var 14 dager i Rethymnon for mange år siden. (Nabobyen til Chania). Vi moppet rundt og kom nesten inn til Chania før vi snudde (var vel langt på moped, men vi kjørte tvers over øya fra Rethymnon og tilbake. Det var mange fine landsbyer på veien og fint på den andre siden av øya og. Ønsker dere en flott tur til Kreta!.  Det blir nok helt herligt..   :flower:  :flower:

\"Selv en reise på tusen mil, begynner med et lite skritt\".

Heidrun

Ellers kan jeg virkelig anbefale dere en dagstur hit. Balos Beach/Gramvousa
http://www.panoramio.com/photo/4089602
Yamas til livet og til

Anita

Quote from: \"Heidrun\"Ellers kan jeg virkelig anbefale dere en dagstur hit. Balos Beach/Gramvousa
http://www.panoramio.com/photo/4089602

Ååhhh - det ser helt nydelig ut  :flower: Hvis det blir en \"smeigedag\" skal vi ta oss en tur dit.

Ser ellers at det ikke er så mange tavernaer rundt der vi skal bo, ja ja ... det betyr at vi kommer til å oppholde oss i Chania om kveldene  :flower:

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...