Logg inn med Facebook eller Google!

Shopping i Chania

Started by ÅshildF, 29. Jan 08, 18:11:01

Previous topic - Next topic

ÅshildF

Flott forum forresten! Veldig bra å ha mulighet å prate med andre som har vært i Hellas.

Jeg og samboeren min skal til Chania, Agii apostoli i sommer, og lurte litt på om noen kunne anbefale plasser å shoppe litt. Jeg reiser jo ikke til Hellas for kun å shoppe, men vil jo gjerne komme hjem med noe fint som man ikke finner i Norge.

Har lest at både Bershka, Pull&Bear, Zara Kids og Sephora har butikk i Chania. Noen som har vært der?

Ole

Det er en stor leikebutikk mellom Chania og Agia Marina. De har tøffe radiostyrte biler hvis det kan være av interesse. Butikken er over flere etasjer og de har ALT!

Velkommen til forumet forresten! :grin:

ÅshildF

Takk for tipset!

Ser du er fra Ålesund, er jo ikke lange veien fra meg det...

Har du vært i Hellas mange ganger?
Har selv kun vært der 1 gang  før, i Parga, og må si at det var en PERLE!

Ole

Sender deg en PM jeg slik at vi ikke roter oss bort fra trådens emne.

cubical

Kona har tredobbelt sort belte i shopping og hun fant da et og annet i Chania. Vi har alltid endt opp med fine klær i baggasjen fra Hellas, både lokale greier og utenlandske ting. En av mine favoritter er Earth Collection, finnes over hele Hellas, dansk tror jeg. Design helt passe for meg og de bruker gode stoffer.

Hun fant også en smykkebutikk i Chania som utmerket seg veldig med å ha noe annet enn klassiske greske design, grunnet sykdom hos innehaveren har de nå lagt ned butikken og de har kun butikken i Platanias igjen. Nymotens gresk design fungerer det også. Mener det er den siste eller en av de siste butikkene på venstre side på veien ut av Platanias mot Chania.

Det ligger en veskebutikk inn i markedshallen i Chania, kona jobber der og husbonden driver butikken i Rethymnon, ligger langs strandpromenaden der. Ja, de veskene koster litt penger.

Calle

Hej!!
Var försiktig när det gäller smycken. Lita inte på äktheten (karat), kolla med någon som vet. Här nere i Rethymno vet vi att det finns juvelerare som säljer guld och silver som inte direkt håller måttet!

Men när det gäller skinn och läder här nere i denna lilla stad, kolla in Silver Horse! Dom är helt suveräna och vi har köpt flera tuffa saker från dem. Dom har bland annat handgjort ett fantastiskt läderfodral till min Udu! Är det någon här som vet vad en Udu är?!

Git har gjort deras webbsajt och tagit alla foton etc.  http://www.silverhorse.gr

Ursäkta för att det blev lite reklam för butiken, men det är dom värda!

Calle (från ett iskallt Rethymno)
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Mikke

..Hörrududu... :D

The udu is an African drum originated by the Igbo and Hausa peoples of Nigeria. In the Igbo language, udu means vessel. Actually being a water jug with an additional hole, it was played by women for ceremonial uses. Usually the udu is made of clay.

The instrument is played by hand and produces a special and unique bass sound[1] by quickly hitting the big hole. Furthermore the whole corpus can be played by fingers. Today it is widely used by percussionists in different music styles.

The instrument is both an aerophone and an idiophone.

Fascinated by the possibilities and the various pitches of the usual Udu, Behnam Samani, a master in Persian percussion, created a new form, which still keeps the soft round harmonious bass tones yet opens the way to new inspiration and experience.

Based on the African Udu-Drum from Nigeria the Zarbang-Udu contains a very large dynamic range of sound, having two side holes (or one) and a membrane of natural skin placed in between them (beside it). This way the membrane and the hole/s can be played with one or two hands at the same time.

Depending on the finger-technique the sound of Conga, Tombak, Darbukka or even Indian Tabla come alive, besides a kaleidoscope of humming, smacking, and plocking tones - challenging creativity! :hello1:  :hello1:  :hello1:  :hello1:
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Quote from: \"Calle\"Hej!!
Var försiktig när det gäller smycken. Lita inte på äktheten (karat), kolla med någon som vet. Här nere i Rethymno vet vi att det finns juvelerare som säljer guld och silver som inte direkt håller måttet!

Men när det gäller skinn och läder här nere i denna lilla stad, kolla in Silver Horse! Dom är helt suveräna och vi har köpt flera tuffa saker från dem. Dom har bland annat handgjort ett fantastiskt läderfodral till min Udu! Är det någon här som vet vad en Udu är?!

Git har gjort deras webbsajt och tagit alla foton etc.  http://www.silverhorse.gr

Ursäkta för att det blev lite reklam för butiken, men det är dom värda!

Calle (från ett iskallt Rethymno)

Nu vet vi, vad en UDU är :-)

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Calle

Mikke och Tommy!!
Kom ner hit och testa min Udu!! Fantastiskt instrument, men väldigt svårspelat, kräver minst sagt träning att behärska det!!
Sedan har jag en Cajon också och den börjar jag att bli riktigt bra på!

Tommy! You-Tube-klippet du la ut är helt suveränt! Innan jag kan spela min Udu på det sättet.... Det kommer att ta tid! Oj!

Trummor, inga problem. Cajon, mer och mer. Udu, well... vi får väl se!!

Calle! (som vill köpa en \"American-Made\" Fender/Strata-gura under året om hustrun samt ekonomin tillåter! Det förstnämnda samt det sistnämnda är tveksamt! Men då får det väl vara så!)
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Mikke

...Fender...asch..görs dom inte numera i Korea?? Å betala en massa för namnet.....:D..tjakka en redi Hagström fr Älvdalen,vettja.... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Häftiga instrument du skaffat dig Calle.
O så klart hade det vart skoj o pilla lite orytmiskt på dom nån gång :D

( lite utanför trådämnet detta, men kunde inte låta bli, soundet är ju så häftigt medryckande  :bounce:  )

Cajon Demonstration

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ole

Da gjenstår det å se om trådstarter kjøper seg ei tromme på Kreta......

Tilbake til emnet!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...