Logg inn med Facebook eller Google!

Skiathos sept. 2008

Started by Anne, 25. Sep 08, 09:51:58

Previous topic - Next topic

Magnolia

Det høres veldig spennende ut Anne. Ut fra det du viser i bildene dine tror jeg absolutt at Skiathos kan være et sted for meg. Gamel bebyggelse og trange smug f eks er helt etter mitt hjerte. :)
Det er lov å drømme, så får tida vise hva det blir til. Kanskje kan jeg få til en ekstratur en gang. Det er vanskelig å løsrive seg fra sitt eget paradis, det tror jeg både du og jeg er et bevis på. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

brit

Quote from: \"Magnolia\"Det høres veldig spennende ut Anne. Ut fra det du viser i bildene dine tror jeg absolutt at Skiathos kan være et sted for meg. Gamel bebyggelse og trange smug f eks er helt etter mitt hjerte. :)
Det er lov å drømme, så får tida vise hva det blir til. Kanskje kan jeg få til en ekstratur en gang. Det er vanskelig å løsrive seg fra sitt eget paradis, det tror jeg både du og jeg er et bevis på. :)

Blir spennende å se hvem som river seg løs først.
Jeg fristes også veldig av ditt paradis Magnolia.......men det er en stor magnet som drar meg til Skiathos (Sporadene)



Koselig å vandre rundt i byen Anne.....takk for titten.

kaka

Og jeg tenker at en gang skal jeg få til \"alt\", men ut fra mange flotte innelgg om og fra Skiathos tror jeg det er stedet jeg bør dra hvis jeg skal ha med alle mine kjære, inklusive barnebarn (9 og 2 år). Drar gjerne dit alene også, men siden jeg ikke kjører bil (tør), er jeg redd jeg ikke får sett alle de flotte stedene utenfor Skiathos by m/omegn som dere så raust har delt med oss i Forumet. Men Kanksje det også der finnes en hyggelig taxisjåfør som gjerne tar dagsturer med damer med kjørevegring.
KariK

Annlaug

Behøver ikke å kjøre på Skiathos, kaka. Et bedre busstilbud har jeg aldri sett. Bussene kjører hele tiden og alle stoppene har nummer Så du kommer til de aller fleste stedene (strendene) med buss. Jeg falt pladask for denne sjarmerende øya med så mye innhold og så kort avsand til alt. Dere ville fått en fantastisk ferie med alle dine der. Øya er så liten at til de stedene som ligger langt nord (bl.a Kastro) kan dere ta en drosje.

kaka

Det var oppmuntrende opplysninger. Jeg liker godt å ta lokalbusser rundt omkring, synes ofte jeg får litt \"på kjøpet\" da. Når bussene kjører \"hele tida\", og det virker så velorganisert, risikerer jeg ikke å blir sittende fast heller, virker det som.

Og Anne, jeg måtte bare se bildene av landingen (i begynnelsen av tråden) en gang til, for å kjenne på suget!
KariK

brit

Tror også du skal lete lenge etter en mere barnevennlig øy kaka....hvis dere ikke foretrekker Bamseklubber eller lign. da....for det har jeg ikke hørt om på Skiathos.

kaka

Nei takk til Bamseklubb! Det er ikke det Hellas jeg ønsker å dele med mine kjære.
KariK

Livsnyteren

Du får ikke mer barnevennlig sted en Skiathos syns jeg :cheers: Hotellene ligger helt nede på stranda og bussene går hele tiden.Og så er det bare ca 10 minutter å gå til byen.Hadde med hele familien dit i fjor.Ungene mine er tvillinger på 4 og en på 8.Et glimrende sted spør du meg :flower:

kaka

Tror jeg nettopp så et vakkert bilde av ej lita jente som nøt livet på Skaithos!? Det ga meg enda mer mot til å prøve.
KariK

Livsnyteren

ja bare prøv.Du kommer garantert ikke til å angre :flower:

Torill

Skal til Skiathos for 3 gang i år. Da vi desverre måtte velge vekk et reisemål iår,var jeg ikke i tvil om hva jeg ville beholde! :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Anne

Det går fint å være på Skiathos uten å kjøre bil kaka. Bussen tar deg til en masse nydelige strender på syd/vest siden av øya. De bussene går hvert kvarter tror jeg, og til langt på natt. Til Evangelistria klosteret går det også en buss tror jeg, men med begrenset avgang slik at tiden må passes. Du kommer rundt hele øya med båter fra gamlehavna slik at du kan besøke Lalaria, Kastro og spise lunsj på Asselinos. Båt til Tsougria går hver dag, og Skopelos og Alonnisos er bare en båttur unna. Megali Ammos stranden hvor de fleste hotellene ligger er helt nydelig for små og store og det er 10 minutter å gå ned igjennom byen til havna. Partygata ligger utenfor byen mot flyplassen så den som ikke ønsker \"støy\" fra div.klubber slipper det. Så....som du ser, du kan oppleve praktisk talt hele øya uten å være i nærheten av en bil eller taxi for den sak skyld.

Noen bilder fra en taverna oppe i starten på gågata.
Er det noen som har spist her?
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...