Logg inn med Facebook eller Google!

Tilos

Started by ouzolina, 08. Jul 08, 18:14:06

Previous topic - Next topic

ouzolina

Tak for kommentarer...  :happy8:

Ja, Barbro og Tjorven, jeg tror I kunne trives der. Øen er ikke så stor, med hyggelige mennesker.

Kaka: jeg ved ikke, hvad der er med døre i Grækenland, men det er værd at udforske.

Mette
Skopelit på deltid

MortenOSlash

Det her emnet var rett nok nokre år gamalt, men sidan det er så lite om Tilos, og ingen eiga underforum for Tilos, tek eg sjansen: Eg lengtar ikkje mindre attende til Tilos etter å ha sett bileta. Det blir tredje året på rad eg og min betre halvdel reiser dit, og på same tida kvart år. (Slutten av mai.) Gledar meg vilt til Choriatiki, steikte auberginer og Mythos på Omonia taverna!

Tjorven

Quote from: MortenOSlash on 16. Apr 12, 21:41:02
Det her emnet var rett nok nokre år gamalt, men sidan det er så lite om Tilos, og ingen eiga underforum for Tilos, tek eg sjansen: Eg lengtar ikkje mindre attende til Tilos etter å ha sett bileta. Det blir tredje året på rad eg og min betre halvdel reiser dit, og på same tida kvart år. (Slutten av mai.) Gledar meg vilt til Choriatiki, steikte auberginer og Mythos på Omonia taverna!



Hei MortenOSlash, og velkommen til forumet  :) Vet ikke om du har sett dem, men vil tipse deg om trådene til Ingrid og frudiddi, som også har masse flotte bilder fra Tilos. Du finner dem under emnet Reiseskildringer. Kos deg og lengt videre  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

MortenOSlash

Quote from: Tjorven on 16. Apr 12, 22:27:07Hei MortenOSlash, og velkommen til forumet  :)

Takketakk! Det verkar hyggjeleg her.

Quote from: Tjorven on 16. Apr 12, 22:27:07Vet ikke om du har sett dem, men vil tipse deg om trådene til Ingrid og frudiddi, som også har masse flotte bilder fra Tilos. Du finner dem under emnet Reiseskildringer. Kos deg og lengt videre  ;D

Storkosar meg her, eg. Det går rett nok mest i å glede seg til turen no. Me dreg i pinsehelga.

Er det forresten nokon som kan stadfeste at Kafe Croma i Livadia rakk å opne att føre sommarsesongen var over i fjor? (I 2011, altså?) Dei var stengde då me var der i slutten av mai det året, for Annie og Rob (engelsk par) som dreiv det ville selje eller skaffe seg driftspartnar før dei opna att.

ouzolina

Café Chroma har nye engelske ejere. Jeg var der i fjord i oktober, og da var de åbne. De har boet på Tilos i vinter for at gøre cafeen i stand. Jeg vil tro, at de har åbent når du kommer.

Hilsen
Mette
Skopelit på deltid

filhellener

Quote from: ouzolina on 18. Apr 12, 09:47:42
Café Chroma har nye engelske ejere. Jeg var der i fjord i oktober, og da var de åbne. De har boet på Tilos i vinter for at gøre cafeen i stand. Jeg vil tro, at de har åbent når du kommer.
Hilsen
Mette


Vi har Tilos på programmet i høst, og g l e d e r  oss til et gjensyn  ^-^

Hvor langt ut i oktober var du på Tilos i fjor, ouzolina?  :)
- kanskje andre og har vært der sent på høsten?

Vi kommer først ca 18-20.okt vil jeg tro og håper å finne åpne tavernaer og kafeer  :)
Vi reiser 7.okt og ruta er Karpathos - Chalki - Tilos  :)  - og deretter videre til Nisyros, slik det ser ut nå  ^-^  - men  ;)  - planer er til for å endres  ;D 
Det kan bli Nisyros f ø r Tilos, og det kan bli Symi i tillegg før vi avslutter på Rhodos  :) 
Kastellorizo er også med i tankene.....  :-\ ;D
Kari

ouzolina

Jeg var der fra 2.-16 oktober. I fjor var det dårligt vejr i en lille uges tid (midt i) - men det varierer jo fra år til år. På grund af det dårlige vejr lukkede flere tavernaer. Men Omonia, og Sofia's og et par stykker mere var åbne. Kaféer var også åbne, bl.a. Xroma som du kan se. Du kommer ikke til at sulte :-)

Din rejserute lyder spændende - held og lykke med det. 8)

Hilsen
Ouzolina
Skopelit på deltid

filhellener

Quote from: ouzolina on 18. Apr 12, 15:09:29
Jeg var der fra 2.-16 oktober. I fjor var det dårligt vejr i en lille uges tid (midt i) - men det varierer jo fra år til år. På grund af det dårlige vejr lukkede flere tavernaer. Men Omonia, og Sofia's og et par stykker mere var åbne. Kaféer var også åbne, bl.a. Xroma som du kan se. Du kommer ikke til at sulte :-)

Din rejserute lyder spændende - held og lykke med det. 8)  Hilsen Ouzolina 


Takk, Ouzolina  :)  - og det høres fint ut selv om det ikke er flere åpne tavernaer  :)
Vi liker l a v sesong og synes det er mange flere pluss enn minussider  8)
Kari

MortenOSlash

Quote from: ouzolina on 18. Apr 12, 15:09:29
Jeg var der fra 2.-16 oktober. I fjor var det dårligt vejr i en lille uges tid (midt i) - men det varierer jo fra år til år. På grund af det dårlige vejr lukkede flere tavernaer. Men Omonia, og Sofia's og et par stykker mere var åbne. Kaféer var også åbne, bl.a. Xroma som du kan se. Du kommer ikke til at sulte :-)


Eg er ikkje redd for å svelte når eg kjem til Livadia. Sesongen startar opp i slutten av mai, og me skal nedover siste weekend i mai, så det vil passe perfekt.

Eg er så glad for at Annie og Rob fekk tak i nye folk på χρώμα, for det var ein av favorittane å avslutte kvelden på då me var på Tilos for to år sidan, i tillegg til at Annie og Rob er så trivelige menneske. Me var lei oss då me kom i slutten av mai i fjor og det var stengt. Det var på χρώμα me òg traff mosaikk-kunstnaren Thanassis. Han er eit spennande menneske.

MortenOSlash

Då er det berre knappe 13 dagar til me set oss på flyet for to veker i Livadia! Andre som er der på same tida?

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...