Logg inn med Facebook eller Google!

Nafpaktos

Started by Tjorven, 08. Feb 10, 16:39:20

Previous topic - Next topic

Kalimera

En melankolsk aften i Nafpaktos langfredag!

Vi laget en liten personlig amatørvideo denne kvelden. Musikken er autentisk med videoen.


kaka

Takk for titten, Kalimera. Det er utrolig stemningsfullt med alle de lysene som er satt rundt, slik at der \"fremkaller\" det vakre området!
Skulle gjerne vært der en langfredag.
KariK

Tjorven

Takk for opplevelsen pr video :) Virkelig vakkert og stemningsfullt, og med \"nyttårsaften\" på toppen. Må ha vært helt magisk!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kalimera

Quote from: \"bengalow\"Vi bodde på Plaza Hotel, och trivdes utmärkt www.plaza-hotel.gr och du hittar info om dem på info@plaza-hotel.gr
Deras telefon 26340 22226

Her er et oppdatert foto fra Plaza hotel i Nafpaktos. Man kan sikkert huske hvordan det var å gå på promenadene i byen. Tenk deg en by som dette med promenader og sykkelveier langs hele den lange strandgaten på begge sider av havnen. Det er akkurat ferdig! Her skjer det \"saker\"!

Nå er det dobbeltparkeringen som skal bøtlegges! Ikke lov å parkere i sykkelveien; men hjelper det..................... vi får se?

bengalow

Jag tror minsann att det är balkongen på andra etagen precis vid det gröna bladverket som vi bodde!!
Ja parkeringen var ett elände - alla som stannade i andra led \"-för dom skulle bara snacka med en kompis!\"
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Horta

Her kommer i linken under noen bilder og en liten video fra det årlige arrangementet i slaget om Lepanto (Nafpaktos). Dette arraengeres hvert år i oktober med havnen full av folk fra fjern og nær.

Faktisk er dette et 3 dagers fest i byen med ulike typer program fra morgen til kveld.

kaka

Det virker som de er gode på feiringger og store fester i den byen. Så har de jo flotte omgivelser , eller \"scene\", der også!
KariK

Kalimera

Har blitt oppfordret til å undersøke rimelige steder for overnatting for en tid tilbake.

Dette har jeg nå gjort.

Opnådd  pris på ca 19€ pr person som en av to i leilighet eller rom som man kan finne sentralt i den lille byen Nafpaktos :-).

Kanskje dette vil være et positivt økonomisk postitivt innslag for ditt tidligere forslag i denne tråden, relatert til overnatting, om et treff i Nafpaktos i et \"ikke turistifisert\" gresk område?

Horta

Flere nordmenn observert i bybilde i Nafpaktos i dag  :)

filhellener


Nå har vi lest og sett bilder i denne informative og FINE tråden  :smile12: Tusen takk til deg Tjorven som søkte info om Nafpaktos/startet tråden  :)
Og tusen takk til Kalimera og Horta spesielt  :bravo: Men også til Bengalow og andre som har skrevet her  :)

Vi GLEDER oss enda mer nå til å bo i Nafpaktos noen dager i Juni  ^-^ :sol: ^-^
Kari

Kabi

Vet noen når årets Lepanto-festival går av stabelen ? Datoen er vel egentlig 7.okt, men jeg leste et sted at den var allerede 5.-6. august?

Kalimera

Hei

Ja dette arrangeres i oktober hvert år. Som du sier så er datoen den 7. Arrangementet har vært lagt til den nærmeste helgen til denne datoen. Jeg vil derfor tro at det i år blir helgen fra fredag den 7. oktober til søndag den 9. oktober, kanskje den 8. oktober uten at jeg er helt sikker på det.

Vi har vært der et par ganger. I 2010 var det den 10. oktober; et flott arrangement basert på slaget som sto her.

Min kone (Horta) har lagt ut en billedvideo fra den 10. oktober 2010 litt lenger opp i denne tråden.

Youtube linken her :   

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...