Logg inn med Facebook eller Google!

Nafpaktos

Started by Tjorven, 08. Feb 10, 16:39:20

Previous topic - Next topic

Kalimera

Vet ikke helt når Tjorven og Torill skulle nedover til Parga, men nevner allikevel at jeg blir i Nafpaktos område fra slutten av september og i 14 dager.

Tjorven

Nå er det så mange planer at det nesten går litt for fort rundt i det lille hodet mitt også, Kaka  :compress:  men Torill og jeg er i Parga fra 23.august - 6.september. (I mai drar jeg til Antiparos for en måned)

Så det betyr at jeg dessverre ikke får truffet noen av dere i år, kaka og Kalimera :(  Vi får heller prøve å samkjøre oss neste år, før andre reiser er planlagt og bestilt,  sånn at vi får til treffet vårt   :cheers:
Håper bare det ordner seg med en liten avstikker til Nafpaktos mens jeg er i Parga, og at du også får muligheten når du er i Kardamilli, kaka :)
Når jeg \"oppdager\" slike perler, får jeg mest lyst til å bare dra med det samme! Og lysten har jo ikke akkurat blitt mindre når Kalimera og Horta dukker opp med all kunnskapen og flotte bilder derfra  :drunken:
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Jeg sitter og blar innom forskjellige grekse påskevideoer, og fant en fra  langfredag 2007 i Nafpaktos! Helt spesiell lyssetting, som fremhever borgen (må det jo være) Svært stemningsfullt, og den vakre sangen lyder gejnnom det hele. Tenkte den passet her i denne tråden.


Og da måtte jeg jo bla meg gjennom hele tråden en gang til. Og du, verden så fristet jeg ble igjen! Tar jeg ikke feil, er Kalimera nedover nå, eller snart på vei.
GOD PÅSKE!
KariK

Kalimera

Det var en riktig så treffende video Kaka. På lørdag, den dag vi kom hit :compress: , var vi nede i havnen og da sto alle \"småjentene\" og delte ut stearinlys. Det var også lyssatt slik som på starten av videon på youtube. Det spesielle var også at dette var tiden for at alle skulle slå av elektrisk lys.

Der du ser første del av videoen, spilte nå et \"symfoniorkester\" og det var mange dansere (stor plass der). Som du sier veldig stemnigsfullt! Ja dette var inngangen til påsken; vi gleder oss til helgen!

En riktig god påske ! Er \"velsignet med 22 - 23 grader og sol for øyeblikket; litt vind men en deilig tid !

P.S. Er litt her i business ærend også og forsøker blandt annet å finne noen rimelige husvære utenom hotellene som kan benyttes for de som måtte ønske seg til disse trakter.

kaka

Det der hørtes fantastisk ut, Kalimera!
Jeg skjønner dere har det flott der nede nå.

Så fint at du titter etter noen rimeligere alternativer. Jeg har gått og tenkt på byen igjen, siden jeg så videoen idag, og bladde meg gjennom tråden.
Det satte spor!
KariK

Tjorven

Du verden for en stemning og opplevelse det må være, og i slike omgivelser i tillegg. (Flott video du fant, kaka)
Så fint at du husker å se etter rimelige bosteder, Kalimera :)
Ønsker deg en riktig god Nafpaktos-påske.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Måne

Da blir det svipptur på oss til Nafpaktos også. Skal dit i morgen og drar tilbake på lørdag :) Gleder meg veldig til å få med meg megali paraskevi! Hadde tenkt til å dra i forfjor, men da var jeg syk hele påsken. Jaja, får det med meg denne gangen :)

Tjorven

God tur og ha en fin påskefeiring, Måne. Håper du tar masse bilder som du vil dele med oss :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Så heldig du er, Måne.
Ønsker deg en fin megali paraskevi. Virker som det kan bli en flott opplevelse.
KariK

Kalimera

Masse mennesker i Nafpaktos havn i kveld. Fint lyssatt havn med sedvanlig musikk og prosesjoner fra de ulike kirkene som vandret i byens gater.

Et par bilder fra lyssettingen kommer her, men flere bilder og en video med musikk kommer noe senere når det har blitt tid til å redigere litt.

kaka

Så fint å se, Kalimera! Tenker dere har hatt en flott kveld.
Jeg gleder meg til å se, og høre mer.
KariK

Tjorven

Oj, dette var stemningsfullt. Gleder meg til mer :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...