Logg inn med Facebook eller Google!

strender i Molivos?

Started by lilly, 09. Mar 09, 12:43:48

Previous topic - Next topic

lilly

Nå er jeg visst off topic her..

Haris

Plomari har Lesvos\' beste strand Agios Isidoros(blue flag).

Vatera på sydkysten har også en deilig strand som er mange km lang. Meget
bra mat på mange av tavernaene også. Ca. to timer å kjøre Molivos-Vatera eller Molivos-Plomari.

Tips hvis dere kjører til Mytilini: Kjør langs nordøstkysten og kom inn i byen langs kystveien. Noen hundre meter etter dere har passert Lidl kommer dere til noen tavernaer på venstre hånd (mot havet). Parker her og gå resten av veien inn til byen(400-500m). Da unngår dere bytrafikken som kan være litt slitsom om man ikke er kjent. Dette er ogå like ved den fine festningen som absolutt er verdt et besøk.

Haris
____________________
Redskaper er best nye, men vennskap er best gammelt

operafantomet

Quote from: \"Barbro\"Skala Kalloni ei sandstrand som er meeeget langgrunn (...).

\"Min\" strand! *sukk*...

En stor fordel med stranden i Skala Kalloni, er at vannet der nesten konstant er varmt. Stranda ligger inne i Kalloni-bukta (se på kart over Lesvos, og du skjønner fort hvilken bukt jeg refererer til), og det virker som om det er langt mindre strømmer og vannutskiftning der enn ved det åpne hav. Ganske behagelig for en nordkvinne som er vant til kaldt hav... :D

En annen fordel (som sikkert gjelder mange strender på Lesvos), er at man ved kjøp av en eneste drink/brus har fri tilgang til strandstolene og parasollene så lenge man vil. Naturligvis kjøpte vi mer enn det i løpet av en dag, men det er et fint tilbud.

Må også nevne stranden ved Melida (Melinta) ved Plomari, helt på andre siden av øya sett fra Molivos. Den har ufattelig klart og skjønt vann - det var så klart at jeg helt mistet dybdeperspektivet da jeg spaserte utover. Det SÅ ikke to meter dypt ut, for å si det sånn... Fantastisk fint.

Har ikke badet på stranden ved Molivos, var der kun på dagstur og nøy byen i fulle drag. Enig med alle andre her, det er en utrolig sjarmerende og pittoresk by. Noen av de ottomansk-inspirerte husene ser nesten nordiske ut, det var snålt å se. Og den braaaaaatte handlegaten uten biler er også en opplevelse.

Jeg tror dere får det kjempefint! Jeg anbefaler å leie bil, bare for å se mer av øya. Det er en utrolig variert øy, og hovedveiene er fine å kjøre på. Ha en fabelaktig ferie! Og vit at jeg er ganske sjalu.... ;)

ETA: bildet i signaturen viser faktisk Kallonibukta langt i det fjerne... Bildet er tatt ved Limònosklosteret ca. 20 minutter fra stranden, opp i åssiden. Så langt er det 120 småkapeller strødd utover tomten, målet er visstnok 365....

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

operafantomet


Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

kaka

Et lite bidrag til strender i Molivos. Jeg måtte sjekke ut det, siden jeg kunne tenke meg å bo der. Det jeg fant, fra  en sti ned mot vannet, var ikke veldig inntagende. Det kommer kanskje ikke helt frem på bildet, men de mørke/våte partiet gikk ganske bratt ut i vannet, og som man ser, er steinene ganske grove. Men kanskje det finns bedre strender ved byen?
KariK

Roger

Et lite bidrag til debatten om strendene i Molivos. Hvis man ser på det siste bildet til kaka her,men snur og går i motsatt retning av stranda mot Petra blir stranden bedre både med sand og stein. Man kan gå ned til stranden via Olive Press eller gå eller kjøre gjennom hotellområdet til Hotel Delfinia. Lokalbussen har holdeplass ved hotellet der.  :flower:
Roger

Anita

Bildet av stranda nedenfor Olive Press Hotel bringer frem gode minner fra turen i fjor sommer  :flower: Det var her vi lå og solte oss de få gangene vi var på stranda (prioriterte sighseeing istedenfor på denne turen).

Hadde ingen problem med å bade her, brukte badesko pga av stenene, men ellers var sjøen like herlig som andre steder. Det som var greit med å ligge like nedenfor Olive Press Hotel var at en kunne bare gå rett opp trappen så var der et serveringsted som solgte mat og drikke.

Er ikke strandområdet lenger borte fra Olive Press Hotel for nudister? Vi ble i hvertfall fortalt det og var derfor ikke så interessert i å sjekke det ut.

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Torill

Jeg syns også det gikk greit å bade på bystranda,men er enig med det med badesko :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...