Logg inn med Facebook eller Google!

Lesvos Agios Isidoros/Plomari

Started by Renate, 03. Jan 09, 12:42:06

Previous topic - Next topic

-POE-

Om Ni ska gå hem från Plomari till Agios Isidoros på kvällen så
ta med ficklampor, om jag minns rätt så var det kolsvart, vi gick dit
i dagsljus och tog taxi hem på natten.

Missa inte att gå till Platanostorget i Plomari på fredagskvällarna, där
spelas musik live under det stora trädet, kom i god tid om Ni vill ha ett bra bord, det är mycket populärt

//PO :-)
//PO

operafantomet

Quote from: \"-POE-\"Om Ni ska gå hem från Plomari till Agios Isidoros på kvällen så
ta med ficklampor, om jag minns rätt så var det kolsvart, vi gick dit
i dagsljus och tog taxi hem på natten.
Akk ja! Jeg leide sykkel da jeg bodde ved Kalloni i 2007, og en kveld skulle jeg sykle fra byen og til der jeg bodde. Det var ca. 15 minutter unna. Humpete, støvete vei uten belysning var greit nok - hadde bare sykkelen hatt lys.... Det hadde den ikke. Og jeg hadde ikke lommelykt. Haha. Det var BEKmørkt, har aldri opplevd en så mørk vei. Men jeg må innrømme at det, tross alt, ble en fin tur. Aldri har stjernene lyst så klart og intenst, og med eselhyl i det fjerne og varme i luften ble det ganske minneverdig og eksotisk.

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Maritsa

Det er alltid lurt å ta med lommelykt og refleks. Bodde på Irini i Plomari
i september siste år.  Leide sykkel, men fra sentrum til hotellet var det fint
med gatelys. Men lommelykt og refleks ligger alltid klar i min reisekoffert.

Katherina

:flower: Sant det med lommelykt. en god påminnesle. Husker godt mørket og trafikken på veien mellom Plomari og Ag. Isidoros. SAvnet ofte både lommelykt og refleks. Husker også med glede mangen kveld under platantreet på platanostorget og spesielt 17. mai om kvelden. Da var det flere nordmenn som var samlet der og 17. mai stemningen var vel så god somo mange ganger hjemme. Her var det flagg på bordet, allsang - både norsk og greske sanger og tårende randt nok nedover mangt ett kinn da vi med full røst sang \"Ja, vi elsker\".  :drunken: Må jo ha lov til å lengte litt den andre veien (mot nord) i slik en stund og kjenne litt på gleden over vårt eget land.

 :flower: Mer jeg tenker tilbake på oppholdet på Lesvos, kjenner jeg at jeg gleder meg å komme tilbake.

Katherina

:cheers: Hei igjen!
Kom på at jeg har et bilde fra denne 17.maien på disken.

Renate

Hei Maritsa Lurer litt på hvordan det var på Irini? Ligger det mellom Ag. Isidoros eller andre veien? Hva med stranden rett nedenfor? Er den bra?

Maritsa

Hei Renate. Du må den andre veien fra Plomari for å komme til Irini. Det
tar ca. 5 min. å gå. Nedefor Irini ligger en liten strand med solsenger uten
parasoller. Helt ok, men vi foretrakk allikevel å bade ved Agios Isidoros.
Det ligger to restauranter der, og hver onsdags kveld er det levende musikk og dans i gata gos Mama Katarina. Men på Irini likte vi oss veldig
godt og skal holde ferie der igjen i september.

kaka

Quote from: \"JohnS\"
Quote from: \"kaka\"Jeg har bodd på Frini to ganger, og likt meg godt. Det er \"ingenting\" der det ligger, men som skrevet tidligere, ligger det midt mellom by og strand.  Er dere heldige, får dere balkong uten \"nærkontakt\" med naboen.

Takk for beroligende info, kaka.  Hotellet er bestilt til mai-turen, så vi kan bare gå i gang med å glede oss.  Vi kommer nok til å tilbringe kveldene i Plomari, så et rent praktisk spørsmål:  Er det gatelys og evt fortau fra byen og ut til hotellet i \"ødemarken\", eller er det lurt å utruste seg med flere lommelykter, evt. reflekser?  Det har vært en aktuell problemstilling før, så det er alltid best å være føre var.......
Det er lite fortau siste/første stykket av veien fra byen til hotellet (ell omv) Her er det også noen krappe svinger og litt uoversiktlig Bilene kommer veldig tett på enkelte steder, og det er korte strekk som er ganske mørke etter solefall. Jeg har alltid en reflex dinglende, og følger godt med på trafikken. Trappen opp til hotellet ligger rett ved en krapp sving, så her må man se seg ordentlig for. Jeg har ikke savnet lommelykt.
KariK

operafantomet

Quote from: \"Katherina\":flower: Mer jeg tenker tilbake på oppholdet på Lesvos, kjenner jeg at jeg gleder meg å komme tilbake.

*sukk* Enig....

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Stenand

Det er faktisk noen lysstolper mellom Plomari og Aig. Isi. Mener at vi brukte 20-25 min men barnevogn og 5 åringen på søskenbrett. Men lykt er alltid greit å ha med. Husk rekleks :-)
SA

Tessi

Noen fler som har bilder fra Plomari/agios isidoros? Reiser dit om et par uker. =)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...