Logg inn med Facebook eller Google!

semester hemmavid :-)

Started by Tommy, 15. Jun 09, 20:01:55

Previous topic - Next topic

Tommy

Quote from: \"Riitta\"Skall han smaka på oss, eller vill han ha något annat speciellt från Bohuslän :cyclopsani:  :drunken:

Riitta

En sill från Bohuslän tror jag stillar hans hunger alla gånger :-) , fast ärligt talat hoppas jag han tröttnat på att tigga mat här till dess ni kommer  :bom:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Ännu varmare idag, fast att sjöbrisen från Öresund är lite kylig, då kan det vara skönt att dra sig in i någon av Malmö´s fina parker dit vinden inte når o avnjuta solvärmen. Eller bara ta en promenad i bland bokträdens lummiga grönska. Att det är fotbollsmatch ikväll påminns man om på en av bilderna där ett par blågula fans ligger o halvsover. Malmö nya fina fotbolls-stadion ligger bara ett stenkast från Pildammsparken som denna park heter, parken blev anlagd någon gång i början på förra seklet i samband med Baltiska utställningen, det var före världskrig o järnridåer som satte nya gränser ikring det som då var Balticum.

O i kväll är det match som sagt, Sverige möter Serbien i sista gruppspelsmatchen i U21-EM här i Malmö, oavgjort eller vinst är det som gäller som Sveriga ska vidare till semifinal. Serbien å andra sidan är piskade att vinna.... Det kan bli en rysare, o denna gången ska jag se matchen live...:D






\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Riitta

Det måste ha varit roligt och sett matchen på plats :bom:
Har sett första halvleken nu och den var sannerligen händelserik :cheers:
Det blit nog ingen andra halvlek för mig, för skall upp strax efter fem på morgonen.

Riitta

kaka

Det kan tydelig være \"grøønt ock skjøønt\" på hjemmeferie og.
Nydelig stemning inni løvskogen!
KariK

Tommy

Ja det var stämning :-) Sverige spelade som jag inte sett ett svenskt landslag göra sedan -94 o den fantastiska VM-sommaren i USA. Tyvärr var matchen rätt ruffig o serberna kom snabbt ur balans o visade dåligt humör, resultatet av det blev en straff till Sverige + 2 man utvisade. O matchen slutade 3-1 till Sverige  :cheers:  Nu väntar England i semifinalen på fredag, fantastiskt skojigt o välförtjänt av dom blå gula boysen. O härligt att se att det finns hopp om framtiden för svensk landslagsfotboll... För A-laget har ju inte gjort nån skomakare glad om man säjer så...

Men detta var en härlig sommarkväll som bjöd på bra fotboll, trots taskliret från serbernas sida.

Ha en fortsatt go afton  :flower:





\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Idag har här nästan varit \"grekvärme\", över 25 +, helt säkert  :cheers:

Bara ett stenkast från centrum av staden ligger Malmös eget Copacabana, Ribersborgstranden. O idag har badlivet börjat ta fart på allvar, dock får det vänta lite innan jag ens så mycket som doppar tårna, man har ju blivit lite bortskämd med vattentemperaturen efter alla Greklands-semestrar.

Men en glass o en stunds solgass vid stranden satt fint idag  :sunny:









\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Ännu en go afton fast utan fotboll o heja-ramsor, dock 23 grader + o vindstilla, det är ikke illa  :D

I morgon drar jag iväg till Börringe en sväng över dan, det ligger några mil inåt landet, där bor en go vän o kollega som kör hoj o är rätt skoj :-) att umgås med. Han hämtar min hoj här o sen kör jag ut i bil o brummar sedan runt på hans ägor me min \"leksak\"....

Hoppas på gott väder o go övning  :bom:

Hej o hå o ha det så gott i sommarkvällen, where ever you are  :flower:

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mikke

....lycka till med hojövandet och glöm inte att ta med lite plastkoner att runda... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Quote from: \"Mikke\"....lycka till med hojövandet och glöm inte att ta med lite plastkoner att runda... :D

Tack för din oppmuntran Mikke, nåra plastkoner bidde det ikke, däremot vedklabbar o brädlappar, de funka bra det å. Å så fick nästa generation efter viss tvekan pröva på att känna hur det kändes att sitta på en BMW 650. Innan turen tyckte han den hojen verka rätt mjäkig, pappa har ju kört HD, men efteråt så blev det godkänt i alla fall.

Här några bilder på Daniel och hans 3-årige son på min hoj.

å hoj va de va skoj :D











\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Den härliga sommarvärmen håller i sig, o kanske, kanske går vi mot en ny rekordsommar. Enligt gammal meteorologisk erfarenhet är det sista veckan i juni som avgör vädret resten av sommaren, går vi in i juli med sol o högtryck i ryggen så är chansen stor att det blir den dominerande vädertypen under kvarvarande sommar.

Det hoppas vi på så klart :D så Riitta o Leif får se Malmö från den soliga sidan om några veckor när dom kommer hit på besök  :sunny:

I kväll avgjörs vilka som ska gå till final i U21-EM, Sverige möter England och Italien ställs mot Tyskland. Det blir till att bänka sig framför Tv´n om ett par timmar, Sverige spelar sin match i Göteborg, så det blir ingen live-upplevelse för mig denna gången, tyvärr, jag tror Sverige vinner sin match. Och så hoppas jag Italien vinner sin match mot Tyskland så kan di blågula boysen ta revansch i finalen för förlusten i grundspelet  :cheers:

Ha en riktigt go afton, where ever you are  :flower:

 

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Frappe

Kul att se bilder på hojjen, tur att du skrev att din polare hämtar upp den och du tar bilen... annars hade jag undrat... hi hi . Kan inte mer än instämma i ang det underbara vädret, jag är ju fortfarande i Sverige och det var många år sedan jag fått uppleva den Svenska sommaren. Har tillbringat hela dagen på stranden..badar dock inte i sjön där går gränsen, vill gärna se botten när jag badar...  :drunken:  Ang matchen vi får vell se straffar nu.. hoppas hoppas Sverige vinner.

Camilla

Mikke

..ävenså i Karlstad haver det varit passeligt väder, och undertecknad haver sig utsmugit meddelst båten efter att ha slipat av och oljat en skänkt hyvelbänk av skoltyp, samt fixat diverse grejer hemmavid  som t.ex lite murning hos min Moss-granne och sen sej gömt i vassen, samt solat sig en stund på eftermiddan. Hoppas nu detta gudasända väder står sej några dar/veckor......en trevlig helg önskas alla och envar!!
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....