Logg inn med Facebook eller Google!

..musiktavernan Pelagos.....

Started by Mikke, 04. Feb 09, 11:31:58

Previous topic - Next topic

Riitta

Hår kommer några till Pelagosbilder tagna av MIKKE :bom:







Det här kortet har inte Mikke tagit, kan jag se :cyclopsani:



Riitta

Mikke

Joho, bilden på mej och skylten har jag visst tagit själver, fast med självutlösaren....för alla andra Pelagos-fantomer (tror jag) låg och snarkade, för det var mitt på dan och det var tämligen varmt och kvalmigt....å andra sidan torkar färgen VÄLDIGT fort då.... :D

Dessa trenne bilder behöver nog inte så mycket kommentarer, men den nedersta bilden, den med den raske och starke yngligen som bär en massa stolar är nämligen Manolis och Irini Panaretos son och Dimitrios brorsa Antoni, som då och då lyckliggör oss med sin närvaro.
Han är en glad gutt som har glimten i ögat och pratar en strålande engelska.Han är kockutbildad och som jag vet senast verksam på Kreta, men vi hoppas få se honom på Karpathos igen snart... :D
Stolarna han bär var dom som fanns på Pelagos från början och av varierande kvalité, om man  så säger...Nu är dom alla utbytta mot rediga trästolar av klassiskt snitt.
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

...jag fortsätter med att fylla på Pelagos-tråden med lite senaste nytt: Chroni snakkade jag med ikväll, han skulle strax iväg och sjunga nånstans .Han och Andreas et consortes befann sej i detta nu (ca 21.15 greek mean time) på Mouraio, strax nedanför Scala.Det stället ägs av den fjärde brodern Panaretos, Georgios och hans fru Frangoula, samt betjänas av deras barn Maria och Elias...
Chroni funderar på att öppna Pelagos tidigt i april, ett par tre dar i veckan, s.k mjukstart... :D Andreas hade lyckligt anlänt till Karpathos, fast planet från Athen var visst försenat en timme...Vädret är fint , mellan 20-25 på dan och nu var det visst ca 17 grader, enligt Chroni...

Sen pinglade jag Manoli Panaretos, som var hemma och degade i soffan.Enligt honom så var allt helt ok, och hans fruga Irini var i affären (Crystal Corner)
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Margrethe

Får håpe de får ordnet noen kvikke servitører på Pelagos til sommeren, for for å være ærlig syns jeg stort sett det har vært ganske begredelige greier.
Angående Scala, så stemmer det at den åpner til sommeren igjen ja. Men ikke med Minas, han har solgt businessen til Nikos, som jobbet på Acropolis, og en til Nikos, som jobbet på Avis rent-a-car. Tror sikkert at det kommer til å bli veldig hyggelig der til sommeren, kjenner ikke rent-a-car-Nikos`en, men Nikos fra Acropolis er jo en kjernekar. Scala har jo så  fantastisk flott og sentral beliggenhet. :flower: Så jeg håper 2xNikos får businessen til å gå så det suser!
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Maritza

Nicos på Avis må jo være bror til Rita og Maria som eier hotel Panorama.
Kjempekar det og, men trodde han hadde nok å gjøre der, og med kone og små tvillinger i tillegge. blir spennende å se.....
men det er jo mange Nicoser på øya da.bildet høyere opp i tråden står også en Nicos (ved siden av den solbrune turistdama). Han er utflyttet karpather til Stocholm, og god til å danse. Ja da var det liv på Pelagos.

Margrethe

Ja, han tror jeg at jeg har hørt om, Maritza. Han som hadde flyttet til Stockholm altså. Var det han som hadde kjørt eller kjører drosje?
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Maritza

Aner ikke Margrethe. Han var der på ferie da vi møtte ham.
Var super til å danse, med litt mye skryt i tillegg, men åpen og alvorlig om livet sitt i Sverige.

meze

Quote from: \"Mikke\".....kommer att till kommande säsong att återfå sin tidigare kock, Elias, som bröt benet förra våren och som numera är återställd till fullo. Det blir i så fall fjärde säsongen som Elias kockar på Pelagos, assisterad av  ägarna, Chronis med broder Manoli Panaretos.

Tilbake til dette..... som jeg ikke akkurat jubler over. Maten har vel aldri vært det helt store på Pelagos, men ifjor syntes jeg faktisk den var mye bedre. Så mitt inntrykk er at det går vel så bra uten Elias kokk.

Maritza

Enig med deg meze, men så trenger vi jo ikke spise så mye om kvelden. Vi skal jo ha retsina og danse. Men dette var kjempegodt, og octapusen var bare topp. Gleder meg alt.
Når vi kommer nedover i juni håper jeg våre venner fra Nederland fremdeles holder takten på Pelagos. De skulle være 4 mnd i år fra mars og utover. De er kjempegode til å danse og til å rydde badevei på stranda. Var kanskje disse to som feira dagen til mamma Effie?

Fach

Manden ved siden af \"den glade gutten\" er Gainnis Rousakis fra Posidon Taverna på hamnen. :idea:
Pelagos - the best musictaverna at Karpathos.

Maritza

...og \"den glade gutten\" er Minas Paulakos. Giannis beste venn, kokk på Maistralis (ved siden av Mediterranean house) og cousin med Panaretos.
Ikke rart det er stemning på Pelagos når denne gjengen er her.
Forresten lager kokken på Posidon en helt nydelig Moussaka.

Riitta

Vilken av bilderna talar vi om :cyclopsani:

Riitta

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...