Logg inn med Facebook eller Google!

Sommer på Kreta?

Started by Sigbjorn, 24. Mar 08, 12:52:07

Previous topic - Next topic

buste

Kjempe fine bilder Liv, her er en link til et Web kamera i Kissamos www.crete-perfect-home.com/west-crete-webcam.htm
 :flower:

Ninette

For noen herlige sommerbilder :-)

Jeg reiser til Kreta om tre uker, og jeg kjenner det kribler når jeg ser de fine bildene du har lagt ut, Liv.

Disse bildene er forresten fra området rundt Polirina, et historisk sted ikke langt fra Kissamos. Jeg har vært der, da vi vandret vestkysten fra Kissamos og sørover mot Paleochora. Planlegger å ta samme turen nå i vår.

Jippi!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Heidrun

Kanskje vi ses da. reiser til Chania/Platanias den 16 april
Quote from: \"Ninette\"For noen herlige sommerbilder :-)

Jeg reiser til Kreta om tre uker, og jeg kjenner det kribler når jeg ser de fine bildene du har lagt ut, Liv.

Disse bildene er forresten fra området rundt Polirina, et historisk sted ikke langt fra Kissamos. Jeg har vært der, da vi vandret vestkysten fra Kissamos og sørover mot Paleochora. Planlegger å ta samme turen nå i vår.

Jippi!
Yamas til livet og til

Liv

Quote from: \"Ninette\"For noen herlige sommerbilder :-)

Jeg reiser til Kreta om tre uker, og jeg kjenner det kribler når jeg ser de fine bildene du har lagt ut, Liv.

Disse bildene er forresten fra området rundt Polirina, et historisk sted ikke langt fra Kissamos. Jeg har vært der, da vi vandret vestkysten fra Kissamos og sørover mot Paleochora. Planlegger å ta samme turen nå i vår.

Jippi!

Det blir en fin \'\'vandretur\'\' ! :flower:
Ser ut som et flott område.

Ninette

Quote from: \"Liv\"
Quote from: \"Ninette\"For noen herlige sommerbilder :-)

Jeg reiser til Kreta om tre uker, og jeg kjenner det kribler når jeg ser de fine bildene du har lagt ut, Liv.

Disse bildene er forresten fra området rundt Polirina, et historisk sted ikke langt fra Kissamos. Jeg har vært der, da vi vandret vestkysten fra Kissamos og sørover mot Paleochora. Planlegger å ta samme turen nå i vår.

Jippi!

Det blir en fin \'\'vandretur\'\' ! :flower:
Ser ut som et flott område.

Det er utrolig vakkert der.

Det går fint an å kjøre til Polirina. Jeg anbefaler alle som skal til Kreta å ta en tur dit. Landsbyen har mange eldgamle ruiner og ligger, som du ser, i et svært vakker område.

Lei dere en bil, og ta en dagstur vestover, Liv. Da blir mannen din fornøyd, skal du se :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Liv

Quote from: \"Ninette\"
Quote from: \"Liv\"
Quote from: \"Ninette\"For noen herlige sommerbilder :-)

Jeg reiser til Kreta om tre uker, og jeg kjenner det kribler når jeg ser de fine bildene du har lagt ut, Liv.

Disse bildene er forresten fra området rundt Polirina, et historisk sted ikke langt fra Kissamos. Jeg har vært der, da vi vandret vestkysten fra Kissamos og sørover mot Paleochora. Planlegger å ta samme turen nå i vår.

Jippi!

Det blir en fin \'\'vandretur\'\' ! :flower:
Ser ut som et flott område.

Det er utrolig vakkert der.

Det går fint an å kjøre til Polirina. Jeg anbefaler alle som skal til Kreta å ta en tur dit. Landsbyen har mange eldgamle ruiner og ligger, som du ser, i et svært vakker område.

Lei dere en bil, og ta en dagstur vestover, Liv. Da blir mannen din fornøyd, skal du se :-)

Vi har vært mye vestover på biltur tidligere, bl.a til Kastelli/Kissamos, og ned til Elafonisi. Men vet ikke om vi har vært i Polirina.Innbiller meg at det området ligger mer sydøst enn der vi kjørte over til Elafonisi. Prøvde å finne det på et kart nå,men fant det ikke.
Uansett, et flott område! Det som står på ønskelisten er mer tid til å få gått noen \'\'vandreturer\'\'.

Torill

Herlige vårbilder :flower:  :flower: Glad jeg ikke må vente helt til høsten før jeg kommer meg avgårde denne gang :cheers: Til juni går det fort nå :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Julz

Hei:) jeg skal muligens til Kreta til sommeren med noen venner, men jeg mener jeg hørte et sted at Kreta var egentlig et ganske dyrt syden land:/ Og jeg lurte bare på om noen vet om noe om dette? For jeg syns ihvertfall at noe av det som er så kult med å dra til syden er at alt er så billig ;D
Myyy Signature

Heidrun

Tenker du kun billig, så reis til Bulgaria. Tenker du på at du kan leve temmelig rimelig så kan du selvsagt velge Kreta. Men uansett, så kommer alt ann på hvor på Kreta du velger å feriere og når på sommeren. Velger du Platanias i fellesferien, så kommer du ikke rimelig unna, men du kan selvsagt finne noen billige buler å leve ditt utagerende festeliv. For meg personlig så synes jeg det er temmelig rimelig på Kreta, men jeg går heller i butikken og kjøper inn det jeg trenger der. Drar ut sent på kvelden og slipper derfor unna med relativt lite penger.
Ikke vet jeg hvor gammel du er, men når jeg hører ordet reise til syden for at det å leve skal være så billig som mulig eller kult som du sier, så tipper jeg på at du er rundy 18-20 år. Da vil du kanskje feste hele døgnet. Kjøre vannscooter og paraseiling på dagen etc. Da kommer du ikke billig unna , men billigere enn hjemme er det uansett
Quote from: \"Julz\"Hei:) jeg skal muligens til Kreta til sommeren med noen venner, men jeg mener jeg hørte et sted at Kreta var egentlig et ganske dyrt syden land:/ Og jeg lurte bare på om noen vet om noe om dette? For jeg syns ihvertfall at noe av det som er så kult med å dra til syden er at alt er så billig ;D
Yamas til livet og til

Kitz

Jeg og min samboer reiser til Kreta/Hersonisos neste lørdag, den 12. Jeg har  vært litt bekrymret for at været skal være guffent og kaldt, men ut i fra det dere skriver så ser det ut til at vi kan vente oss nokså godt vær. :) Men hvordan er kveldene/nettene? Er de veldig kjølige? Bør vi pakke med oss en del vanlige klær?

-L-

Ninette

Quote from: \"Kitz\"Jeg og min samboer reiser til Kreta/Hersonisos neste lørdag, den 12. Jeg har  vært litt bekrymret for at været skal være guffent og kaldt, men ut i fra det dere skriver så ser det ut til at vi kan vente oss nokså godt vær. :) Men hvordan er kveldene/nettene? Er de veldig kjølige? Bør vi pakke med oss en del vanlige klær?

-L-

Her ser du langtidsvarsel for Iraklion, som ligger omtrent 3 mil vest for Hesonnissis. Det ser ikke så verst ut, dette?

http://www.yr.no/sted/Hellas/Annet/Iráklion/langtidsvarsel.html

I april kan været og temperaturen være noe ustabil. Vi var på Kreta i på denne tiden i fjor, og det vekslet mellom 12 og 22 grader. Men utover april og tidlig mai vil sommerværet stablisere seg. Det er vel det vi ser på langtidsvarselet, gode temperaturer hele neste uke ......

Kveldene kan være litt kjølige på denne tiden av året. Ta med litt varme klær til kveldsbruk, så slipper dere å fryse.

God tur!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...