Logg inn med Facebook eller Google!

Avstand fra Naxos til andre øyer

Started by Hut, 09. Mar 13, 16:10:31

Previous topic - Next topic

Hut

Hei

I forbindelse med vår tur til Naxos i juli har jeg nå lest om flere andre øyer her på forumet som frister veldig. Er det mulig å ta en dagstur fra Naxos til Amorgos, Milos eller Syros eller hvor lang reisetid med båt er det fra Naxos til disse øyene? Det ligger så mye fantastiske bilder og reiseskildringer her på forumet at jeg bare nesten må få med meg litt av iallefall en av disse øyene også..😊

Anders

"Dagstur" tror jeg kan bli vanskelig til de øyene du nevner. Ikke primært pga avstandene, men kommunikasjonene er ikke lagt opp sånn. Amorgos er vel kanskje det mest aktuelle å undersøke forbindelser til... det går vel noen hurtigbåter midtsommers som kanskje gir muligheten. Ellers er det "sikreste" å dra over til Paros og få noen timer i Parikia.
Men det går jo sånne "day-cruises" med Alexander og andre, det gir muligheter både for Santorini, Mykonos og små-Kykladene.

marjana

Det er faktisk bedre å "spandere" en dag eller to med overnatting på noen av de andre nærliggende øyene. Det blir fort mange timer på ferge frem og tilbake, og lite tid på land hvis man skal på dagsturer.
Glika i zoi

Anders

Tilbøyelig til å være enig... og alle øyene fortjener egentlig mer enn bare noen timer mellom fergeanløpene :-)

Frynse

Hvordan fungerer de såkalte day-cruises ?
Er det rett over til en øy og hele dagen der, eller er det å stresse fra den ene havnen til den andre ?

Anders

Innbiller meg at det er ganske laid-back... eneste turen jeg har gjort var den til Delos og Mykonos og der hadde vi egentlig god tid alle steder. Tror det er lagt opp til at folk skal ha det okay på et nytt sted, og glemme hvor mye man har betalt for en relativt "kjedelig" båttur :-)  Ellers finnes det også muligheter med mindre "dagsturbåter", der selve turen er poenget. Mat og drikke og bading og denslags. Minst ett forummedlem som vet mer om det...

Hut

Takk for tilbakemeldinger😀
Da høres det ut til at vi må prøve et par dager på en annen øy også i tillegg til noen dager i Athen som også er et must siden vi ikke har vært der før..Da gjenstår det vel bare å finne ut hvilken av øyene som skal velges.. Amorgos, Syros eller Milos. Alle ser fantastiske ut.. Det blir vanskelig å bestemme seg og så er det vel kanskje fornuftig å ta sikte på tre uker i Hellas i stedet for 16 dager som var planen☺

Anders

Alltid fornuftig med tre uker i Hellas :-)

Hvis dere begynner med Naxos, så er det mest vettugt å ta noen dager på Syros på vei til Athen. Milos blir litt sånn "sideveis"...
Begynner dere med en natt eller to på Amorgos rekker dere BÅDE Naxos og Syros OG Athen i en feriestrøm...

Greece-Traveller

Bare for ordens skyld - her er dagscruisene som er tilgjengelige fra Naxos i 2013:

http://www.greeka.com/cyclades/naxos/island/naxos-tours.htm
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

marjana

Quote from: Anders on 09. Mar 13, 18:44:49
Alltid fornuftig med tre uker i Hellas :-)

Hvis dere begynner med Naxos, så er det mest vettugt å ta noen dager på Syros på vei til Athen. Milos blir litt sånn "sideveis"...
Begynner dere med en natt eller to på Amorgos rekker dere BÅDE Naxos og Syros OG Athen i en feriestrøm...


Hvis dere avslutter øyhoppingen på Syros så går det flere ferger derfra daglig til Pireus, og det går også et innenriksfly til flyplassen i Aten hver morgen.
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...