Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor mye penger kan dere greie dere med på 14 dager i Hellas

Started by Heidrun, 04. Nov 09, 18:00:06

Previous topic - Next topic

Anders

Ikke rart han gikk tom for kæsj da... det hadde jeg også gjort rimelig kjapt hvis jeg skulle drevet det på den måten. :-)

Heidrun

Til etteretning. Jeg spanderer aldri på folk som jeg ikke kjenner godt. Og jeg reiser stort sett alene. Men jeg legger meg heller ikke før midnatt da
Yamas til livet og til

marjana

Quote from: \"Heidrun\"Til etteretning. Jeg spanderer aldri på folk som jeg ikke kjenner godt. Og jeg reiser stort sett alene. Men jeg legger meg heller ikke før midnatt da

Som betyr....?
Glika i zoi

Mixelite

Quote from: \"Heidrun\"Til etteretning. Jeg spanderer aldri på folk som jeg ikke kjenner godt. Og jeg reiser stort sett alene. Men jeg legger meg heller ikke før midnatt da
Hahaha, det gjør ikke vi heller Heidrun. Legger oss før midnatt, mener jeg. Det skjer ikke så sjelden at vi blir til tavernaen stenger. Vi spiser frokosten \"hjemme\", men spiser ellers ute to ganger om dagen og sparer ikke på noe. Vi liker store, greske måtider. På kvelden blir vi gjerne sittende etter middagen i godt selskap og ikke så sjelden forlater vi tavernaen som sistemann. Likevel ligger snittet vårt for tre voksne og ett barn omtrent på det samme som du brukte alene ;-)

Mixelite

Quote from: \"stein\"Kanskje noen som har lyst til å høre hva det koster å seile?
:) Det er jo ikke så avskrekkende dyrt i forhold til å leie seg inn på hotell. Jeg drømte om båtferie i Hellas i mange år. Det eneste aberet var at jeg ville ha motorbåt og da snakket man plutselig om en helt annen pris. Det hele strandet egentlig på at min fiskermann med kystskipperserftifikat slett ikke delte drømmen min. Dessverre.

Mixelite

La meg nå skynde meg å si at jeg ikke ser noe galt i å bruke 150€ pr. person. Eller 10€ pr. person for den saks skyld. Det viktigste må jo være at vi har en fin ferie og kommer oss til Hellas enten feriebudsjettet er slik eller sånn :)

Mixelite

Quote from: \"Heidrun\"Middag til 40 euro ink vin er ikke noe problem.Hovedretten kommer fort på en 15 euro. Et par mythos og dessert kommer fort på 15 euro. Og så var det 10 euro for en helflaske vin som ikke er noe problem

Jeg skjønner at vi spiser på ulike steder(annen øy?). Hovedretter ligger på omtrent halvparten av 15€ og dessert og Mythos på en tredjepart. På stamtavernaen/estatorio fråtser vi fire for rundt 60-70€ inkl. laaaange pludrestunder med drikke etterpå. På tavernaer litt utenfor sentrum blir middagene fort 20€ billigere, altså samme pris som du betaler alene.

Heidrun

Vi går nok på forskjellige steder ja Mixelite. Men jeg har desverre det at hvis jeg er sulten. Ja da gidder jeg ikke å gå langt for å få meg noe å spise på. Selvsagt ville det blitt rimeligere da. Men slik er nå jeg. Og når man reiser alene så har det en tendens til å bli dyrere
Yamas til livet og til

Anders

Det siste der vet jeg ikke helt om jeg er enig i, Heidrun... de to ukene jeg hadde nå i begynnelsen på juni brukte jeg mindre penger enn jeg normalt gjør når jeg reiser sammen med andre. Det var lettere å slå seg til tåls med en gyros og en cola som \"aftenens feinschmeckerei\", og jeg syns jo sjøl jeg var flink til å lage meg frokost også :-) Kokte(!) meg tilogmed egg ettpar morgener... (hadde jo fått dem av vertinnen, måtte jo nesten...)

Og prisene går da ikke opp bare fordi man spiser alene? Dessuten syns jeg det er \"lettere\" å spørre etter en doggy-bag til restene av pizzaen når jeg har sittet der en time og slitt med et måltid som vel helst er beregnet for to? Nå er riktignok ikke kald pizza min yndlingsrett, men som en unnskyldning for å skyve frokosten sammen med lunsjen funket det helt greit :-)

Når tid på døgnet folk går og legger seg får bli deres egen sak, prisene øker iallfall ikke så mye etter midnatt at det burde utgjøre den helt store forskjellen. Jeg er ikke fremmed for å sitte til baren/tavernaen stenger, men jeg sitter der ikke bare for å sitte der. Da går jeg heller og legger meg og tar det igjen med noen gode, gratis morgenstunder...

kaka

Jeg bruker nok og mindre penger når jeg er alene.
Spiser og alltid frokost \"hjemme\". Jeg liker best å bo slik at jeg kan koke kaffe og ordne enkel mat. Koser meg velidg med å sitte i fred og ro med frokost, - og kanskje (sen) lunsj. Det siste, helt etter dagsprogrammet. Jeg er så kjedelig, at jeg foretrekker brødmat til lunsj. Kan lett synes det blir for mye med to \"middager\" daglig.
Men, vi har forskjlleige vaner og preferanser. Jeg går ikke rundt og \"sparer\", men lever veldig godt med et enkelt forbruk.
En helt annen ting er at jeg etterhvert vil prøve  å komme meg litt mere rundt, Jeg liker godt å komme rundt med lokalbusser, men  når de går sjelden (eller de er stappfulle, som på Skiathos i juli), må jeg betale litt for å oppleve mer. Der har jeg en utfordring!
KariK

Sjøløve

Jeg synes nok du inntar en noe nedlatende holdning Heidrun, til det å feriere på lavbudsjett.
Ikke alle har interesse av eller anledning til å strø om seg med penger på ferie slik du synes er helt på sin plass å gjøre.  
For meg er heldigvis ikke ferieopplevelsen proporsjonal med antall euro svidd av pr. dag.
Selv om vi både slipper å dele en spaghettirett til middag og gå hjem fra stranda for å drikke vann av springen, forsøker vi å holde et noenlunde moderat forbruk når vi ferierer i Hellas.  Sagt med andre ord klarer vi oss utmerket 2 personer på anslagsvis 100 € pr dag når utgifter til reise og opphold holdes utenfor.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Riitta

Håller med dig Sjölöve. Vi brukar räkna med ung. samma budjett som du och det räcker för oss, utan att vi snålar på något :bom:

Riitta

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...