Logg inn med Facebook eller Google!

Prisforskjell på ferger, bestille online eller ombord

Started by Lenni, 27. May 13, 22:32:06

Previous topic - Next topic

Lenni

Hei.

Har lest litt forskjellig på nettet ang hva som lønner seg med tanke på fergebilletter. Noen steder står det at det alltid lønner seg å bestille fergebilletter på forhånd, enten før man reiser eller en dag i forveien der nede. Andre steder har det stått at det alltid er billigere å kjøpe billetten når man går ombord på fergen. Skal fra Santorini til Paros, og senere fra Paros til Naxos.

Noen som vet hva som lønner seg? :) 

Svein~B

Prisen skal være den samme uansett hvor og når du kjøper billettene, men Blue Star har visst et antall superbillige billetter på visse avganger som du må være tidlig ute for å få tak i. Det å kjøpe billetter når du går ombord på ferja, er ikke mulig annet enn på helt lokale ferjer. Mange steder er det ikke mulig å få kjøpt billett på havna en gang.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

marjana

Du får kjøpt fergebilletter i havnene både på Santorini, Paros og Naxos, og det er alltid et billettkontor åpent før en fergeavgang, døgnet rundt.
Jeg kjøper gjerne fergebillett på flyplassen i Aten når jeg lander på formiddagen for å være sikker på å få være med fergen som går senere på kvelden, og på flyplassen tar de en euro eller to i gebyr på reisebyråene der.
Hvis du kjøper fergebilletter online må de gjerne hentes ut hos en agent der du reiser ut fra, og det vel ikke alltid at plasseringen av det kontoret er like hensiktsmessig? Ellers får man vel billettene i posten i løpet av noen få dager, man må bare huske å bestille dem i god tid før man drar.

Glika i zoi

Heidrun

Blir vel feil at man ikkee får kjøpt på ferge hvis det ikke er lokale ferger. Tenker da på ferga fra Santorini til Naxos på treffet. Den regner jeg med at jeg får kjøpt i havna tenker jeg samme morgen som hurtigbåten går
Yamas til livet og til

marjana

Det som er helt sikkert er at det i hvertfall ett fergekontor som selger billetter til fergen før avgang i havna!

Glika i zoi

Greece-Traveller

På den tiden treffet er vil du ikke ha problemer med å kjøpe billetter i havna før du går ombord.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Lenni

Takk for svar alle sammen:)
Kanskje jeg skal bestille de billettene jeg vet på forhånd, og ta resten der nede..

Greece-Traveller

Santorini - Paros og Paros - Naxos har flere daglige forbindelser. Når skal dere reise ? Blue Star-fergene har plass til flere tusen passasjerer.

http://tinyurl.com/399hk6x

Det er ikke vanskelig å få billetter etterhvert som dere reiser på denne ruten. Kjøp evtl. billetter lokalt dagen før dere skal reise fra øya. Ved forhåndskjøp har du bundet deg til en bestemt fergeavgang som ikke tar hensyn til om det f.eks. skulle innstilles p.g.a. vær eller streik.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Heidrun

Jeg tar vel hurtigferga tidlig på morgenen for å få med meg litt mer av Naxos by før dette treffet
Yamas til livet og til

Lenni

Greece-Traveller: Takk for tips! Tenkte ikke over vær/streik og andre ting som kan føre til endringer.
Vi ankommer natt til 25 juli på Santorini, og vil egentlig komme oss fortest mulig til Paros. Slik jeg har sett går første båt kl 09 med SeaJets/neste båt kl 12 med Hellenic Seaways. Er dette båter vi kan kjøpe billett til når vi kommer til havnen, eller er det lurt å kjøpe billettene på nett før vi drar?

De andre billettene tar vi dagen før slik som du nevnte:)

Anders

25 juli? Skal ikke si noe sikkert,tror jeg hadde skaffet meg de billettene på forhånd... SeaJet'en tar vel 250-300 passasjerer, og man KAN jo være uheldig ved at et eller annet Langtvekkistan Airlines nettopp har landet og de har booket de fleste setene på båten... men sånn i utgangspunktet så BØR det gå greit å få billett(er). Men så var det det der med å leve med usikkerheten, da.... 
SuperJet'en noen timer senere er antagelig i samme posisjon, og kanskje enda større sjanse for å få en flylast med japanere ombord. Så jeg er litt usikker...

Greece-Traveller

Her ser du de forskjellige båttypene:

http://tinyurl.com/3kspwjn

Bildene ses best ved å bruke "Slideshow", men Flickr har nettopp lansert et nytt layout med ny funksjonalitet som ikke virker helt ennå. Dersom du setter pekeren på slideshow-ikonet (to bilder over hverandre) og trykker høyre siden av musa, og deretter "Åpne \ Open" kommer slideshowet umiddelbart.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...