Logg inn med Facebook eller Google!

Lilleput gir seg

Started by bipbap, 18. Jul 16, 01:55:14

Previous topic - Next topic

bipbap

Apollo har veldig mange steder i Hellas, og noen av de er små og "ukjente". Ville ikke forundre meg om de prøvde seg, eventuelt utvidet til flere steder i området Peloponnes.
Apollo har jo vært store på Egypt, Tyrkia og Jordan bl.a, og de landene er jo mer eller mindre ute av bildet for tiden. Det er vel hovedsaklig Hellas og Spania som overtar turismen for land med uroligheter.
Dag: Enig med deg om Bjarne. Han er en dyktig mann. Kanskje han fortsetter for Apollo  :)


filhellener

Quote from: bipbap on 20. Jul 16, 13:45:21

Ville ikke forundre meg om de prøvde seg, eventuelt utvidet til flere steder i området Peloponnes.


Vet ikke om du har lest innlegget mitt :)
Apollo hadde Peloponnese på programmet tidligere, så i tilfelle prøver de  i g j e n!
- og d e t håper jeg de gjør👍


Kari

hakon57

Det går også an å fly via Stockholm til Kardimili. Den ruta dukket opp på finn.no da jeg søkte.
Jeg gjorde det i mai og det fungerte helt greit. SAS til Stockholm og så Aegean til Kalamata etter litt venting på Arlanda.
Og jeg nådde siste buss fra Kalamata til Kardamili (selv om jeg ikke tok den - fikk skyss med et norsk par som leide bil).

Alternativet for meg var fly til Athen, men ingen av de aktuelle ville komme så tidlig til Athen at jeg nådde en buss fra Athen som kom så tidlig til Kalamata et jeg ville nå siste bussen derfra  - måtte evt. overnatte i Kalamata. Det kan godt være at det finnes muligheter som jeg ikke fant, men det var bildet for meg og da var fly via Stockholm veldig greit.
En stund etter at jeg hadde bestilt så jeg at Lilleput også anbefalte den reisen for etternølere som ville være med på jazzfestivalen i Kardamili.

Jeg tok ikke via Stockholm hjem så jeg vet ikke hvordan det er tidsmessig.
Etter en rundreise tok jeg i stedet Norwegian hjem fra Athen- en av de få som flyr direkte til Oslo - tror jeg. Og det fungerte bra.

Jeg mener at Saga kjøpte Gulliver.

Ellers er jeg enig i at det er veldig synd at Lilleput avvikler. Lilleput har vært et godt og hyggelig lite alternativ til de store og med flere reisemål de store ikke har. Fint med lørdagsavganger og ikke så store fly.
Men ikke minst synd for bostedene som mister jevnlig strøm av gjester.

filhellener

20. Jul 16, 23:01:39 #15 Last Edit: 20. Jul 16, 23:05:19 by filhellener
Quote from: hakon57 on 20. Jul 16, 20:13:07
Det går også an å fly via Stockholm til Kardimili. Den ruta dukket opp på finn.no da jeg søkte.

Jeg gjorde det i mai og det fungerte helt greit. SAS til Stockholm og så Aegean til Kalamata etter litt venting på Arlanda.
Og jeg nådde siste buss fra Kalamata til Kardamili (selv om jeg ikke tok den - fikk skyss med et norsk par som leide bil).

Alternativet for meg var fly til Athen, men ingen av de aktuelle ville komme så tidlig til Athen at jeg nådde en buss fra Athen som kom så tidlig til Kalamata et jeg ville nå siste bussen derfra - måtte evt. overnatte i Kalamata. Det kan godt være at det finnes muligheter som jeg ikke fant, men det var bildet for meg og da var fly via Stockholm veldig greit.
En stund etter at jeg hadde bestilt så jeg at Lilleput også anbefalte den reisen for etternølere som ville være med på jazzfestivalen i Kardamili.

Jeg tok ikke via Stockholm hjem så jeg vet ikke hvordan det er tidsmessig.
Etter en rundreise tok jeg i stedet Norwegian hjem fra Athen- en av de få som flyr direkte til Oslo - tror jeg. Og det fungerte bra.

Jeg mener at Saga kjøpte Gulliver.




Det siste først, hakon57, jeg mener, som deg, at det var Saga som "tok over"/kjøpte Gulliver  :)

Det g å r an å reise Stockholm - Kalamata, den ruta har jeg kjent til.

Den går direkte på fredager, og via Tyskland  enkelte andre dager i uka.  Da flyr Lufthansa den  første strekningen, Stockholm - Frankfurt evt Munchen, og Aegean siste, videre til Kalamata.
De billettene er mye dyrere og går til mer "ubekvemme" tider, enn direkte ruta Stockholm - Kalamata på fredager!

Men, det er jo ikke bare å komme enkelt til Kalamata som teller, det bør være til en ok pris og, det fordyrer veldig å måtte fly med Sas, eller Norwegian, Oslo - Stockholm tur/retur!

Derfor håper jeg, som jeg har skrevet tidligere i denne tråden at  Aegean Airlines vil starte direktefly fra Oslo - Kalamata fra neste sesong!

Vi flyr oftest med Norwegian til Athen når vi skal til Peloponnese. I år reiste vi på en torsdag og kom ned i g o d tid til å rekke  buss ( fra Athen) som korresponderer med siste buss Kalamata - Kardamili!
Men bussen koster jo og, i tillegg til de timene det tar...så det er absolutt verdt noen kroner ekstra å kunne fly til Kalamata!

Vi kunne lage en gruppe " VI SOM VIL FLY DIREKTE OSLO -KALAMATA" på Facebook kanskje? :)
Kari

hakon57

En direkte rute fra Oslo til Kalamata vil være veldig bra - veldig enig i det.
Ville bare spille inn at så lenge vi ikke har det så er Stockholm et alternativ - og noen ganger et godt et også.
Jeg dro på en lørdag og det kostet kr 1.755 inkl. alt. Det var jo bare en vei, men billigere enn mine alternativ på den dagen.

filhellener

20. Jul 16, 23:38:54 #17 Last Edit: 21. Jul 16, 00:22:19 by filhellener
Quote from: hakon57 on 20. Jul 16, 23:27:58
En direkte rute fra Oslo til Kalamata vil være veldig bra - veldig enig i det.
Ville bare spille inn at så lenge vi ikke har det så er Stockholm et alternativ - og noen ganger et godt et også.
Jeg dro på en lørdag og det kostet kr 1.755 inkl. alt. Det var jo bare en vei, men billigere enn mine alternativ på den dagen.


Vi reiste med Norwegian Gardermoen - Athen og betalte totalt snaut 2200kr for to pers t/r,
- da hadde vi "bra betalt" for bussturen i hvert fall  :)
Kari

hakon57

Det var veldig bra pris.  :)
Og det fine med Norwegian er i tillegg at det er direkte flygning. Jeg fløy hjem med Norwegian. Men det passet ikke med Norwegian ned.

bipbap

Quote from: filhellener on 20. Jul 16, 17:24:25
Quote from: bipbap on 20. Jul 16, 13:45:21

Ville ikke forundre meg om de prøvde seg, eventuelt utvidet til flere steder i området Peloponnes.


Vet ikke om du har lest innlegget mitt :)
Apollo hadde Peloponnese på programmet tidligere, så i tilfelle prøver de  i g j e n!
- og d e t håper jeg de gjør👍



Har sett det  :) Tror og håper at de prøver igjen. Nå har de hele området for seg selv, så det burde la seg gjøre kanskje.

Ellers følger jeg med på alternative ruter. Kjenner jeg blir litt desperat. Sparte mye tid (og ofte penger) ved å reise med Lilleput.
Buss fra Athen høres svært lite fristende ut. Det må bli siste utvei for min del.

kaka

Kanskje vi etterhvert får lage en tråd "Hvordan komme oss til Kardamil"  :)

Jeg har jo også hørt om relativt rimelige muligheter til "pick up taxi" fra Athen. http://www.taxiairportpickup.com/book-kardamili-chauffeur-service/taxi-minibus-transfer-from-kardamili-to-athens-airport.html
Er vi flere som skal ned samtidig, kan vi jo gå sammen om en bil :)
KariK

bipbap

kaka: Jeg tror vi må ha noen nye Kardamili tråder  :D Veiledning med bosteder også. Tror det er lurt å ha avtaler direkte med bosteder, og ikke via hotellsider. Har sett priser som blir skrekkelig mye for 1 uke eller 2.

fila

Takk til Lilleput (1)

fila

Takk til Lilleput(2)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...