Logg inn med Facebook eller Google!

Paros rundt

Started by Ole, 07. Mar 15, 13:19:26

Previous topic - Next topic

Ole

I denne tråden vil jeg reise rundt Paros og stoppe på forskjellige steder. I alt blir det ca. 34 stopp med bilder og korte kommentarer.

Vi setter oss i bilen i Parikia og kjører sørover. Første stopp er Delfini. Dette er et knøttlite badested som ligger rett sør før Parikia sentrum, og man kan godt gå fra Parikia hvis man liker å gå. Her er ei fin lita strand og muligheter for å kjøpe mat/drikke.


Anders

Dette blir spennende!

Ole

Ja, vi får håpe det blir bra. :)

Vi kjører mot klokka og ender opp i Parikia til slutt. Paros er mye mer enn Parikia og Naoussa, og det vil nok komme fram i denne tråden. Og mange av bildene har jeg aldri vist før....

Fia

Å, denne tråden gleder jeg meg til! Det jeg har sett av Paros har jeg likt veldig godt, og nå regner jeg med at du kommer til å "tømme smykkeskrinet", Ole...?!  ;) :D
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Anita

Herlig  :smile12:

Passer perfekt for oss som skal til Paros i sommer :-)

Gleder meg til fortsettelsen
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Ole

Rett sør for Delfini ligger Parasporos. Jeg var der en tidlig morgen, og har ikke prøvd stranda selv. Kanskje noen andre har?

Jeg leser på nettet at det er noen serveringsmuligheter der og at det går buss fra Parikia. Det er nok i det lengste laget å gå fra Parikia, men ikke umulig hvis man liker ekstremt godt å gå! :)


Ole

07. Mar 15, 18:31:54 #6 Last Edit: 07. Mar 15, 18:54:47 by Ole
Sommerfugldalen ligger oppe i høyden over Pounta der man tar ferjen til Antiparos. Man bør ha bil for å komme dit, og det står skilt ved hovedveien der man skal ta av. Sommerfugldalen er et lite, avgrenset område der det kryr av sommerfugler. Man går langs noen stier, og sommerfuglene sitter stort sett stille på busker og blader. Det er ikke lov å riste på greinene slik at de flyr, men er man litt tålmodig vil man få sett dem skikkelig likevel.


kari

07. Mar 15, 18:38:09 #7 Last Edit: 07. Mar 15, 18:46:33 by kari
Jeg har aldri helt "fått taket" på Paros. For ett par år siden fartet vi også litt rundt en dag, men allikevel. Gleder meg til å bli med deg på en tur rundt....... så kanskje det ender opp i at vi må gi Paros en ny sjanse  ;)
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

dagstaalesen@hotmail.com

Dag.

Ole

Punda/Pounta er ferjestedet der man kan ta bilferje til Antiparos. Her er også et stort kite-miljø, og sundet mellom Paros og Antiparos er stort sett fyllt av kitere. I Pounta finner man noen tavernaer, men det nok ikke stedet for "vanlige" turister.

Katherina

 :) Gleder meg til å følge med i denne tråden. Paros var den andre øya jeg besøkte i Hellas og har mange gode minner derfra. Vi hadde vært på Lesvos i mai og Sverre hadde ikke mer ferie til gode da sommeren kom, men det hadde jeg . Jeg var blitt veldig betatt av Hellas og lengtet tilbake. valget falt på Paros og Piso Livadi og det angret jeg ikke på. Reiste mye rundt. For det meste med buss. Jeg likte meg veldig godt i Lefkes, så det ble mange turer dit. Skulle gjerne vært der på nytt, men er ikke så glad i båt.  :)

Ole

Paros har en liten innenriksflyplass som tar imot småfly fra Athen. Mange av oss bruker disse flyplassene og ser nytten av dem når man ønsker å komme seg fort fram til målet. På Paros bygges det for tiden ny flyplass, og jeg er litt usikker på hvor langt de er kommet nå. På bilde nr. 2 under ser vi den gamle og nye flyplassen, og rullebanen på den nye ser ganske gedigen ut sammenlignet med den gamle.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...