Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor går turen(e) i 2016?

Started by Ole, 14. Feb 16, 11:09:09

Previous topic - Next topic

ninj

Her kjører vi den safe ruta. Det blir favoritt plassen i år igjen :) Samos, Kokkari i juni :haveaniceday:

Kabi

Etter 5 år på rad på  Pelopennes tar vi sjansen på å krysse Korintbukta. Vi har lyst å dra til Nafpaktos - takket være Tjorvens tråd om byen fra febr 2010! Takk til Tjorven og alle bidragsytere den gang:)

Diddi

Vi har billetter til Athen 23.mai, og retur etter ca 2 1/2 uke. Planen er å besøke Sikinos og Serifos  :) Altså stille og rolig. Håper på fotturer i fjella med et hint av vårblomster, hvis vi er heldige. Litt spent på fergeforbindelsen, så kan jo hende vi mellomlander ett annet sted.
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

bengalow

Kabi, Nafpaktos är en synnerligen trivsam liten stad, och ett bra val! Det enda negativa jag har att säga om den, är trafiken vid hamnpromenaden/stranden. Den kan vara besvärande på kvällarna, om man bor i närheten. Centrum är livlig med många, fina restauranter och tavernor, och naturligtvis ganska nära till turistmål som Delfi, Korint osv.
Lycka till!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

filhellener

19. Feb 16, 14:10:12 #16 Last Edit: 19. Feb 16, 14:14:39 by filhellener
Quote from: Kabi on 18. Feb 16, 10:55:27
Etter 5 år på rad på  Pelopennes tar vi sjansen på å krysse Korintbukta. Vi har lyst å dra til Nafpaktos - takket være Tjorvens tråd om byen fra febr 2010! Takk til Tjorven og alle bidragsytere den gang:)


:smile12: Kabi, da har vi samme planer, vi skal også krysse Korintbukta for første gang  :sol:

Jeg har også blitt fristet til å besøke Nafpaktos her i Forumet, takk til bl.a "Kalimera" og "Horta"  :)
- og sikkert av Tjorven  :-*

Vi flyr til Athen, kommer dit på ettermiddagen og skal videre med buss, første reisemål er NAFPAKTOS :)

Fordi vi tidligere kun har reist (fra Athen) mot Nafplio og Tripoli/Kalamata, tar vi en overnatting i Korinth denne gangen, den "nye" strekningen videre til Nafpaktos vil vi se i dagslys :D

En natt i Korinth og tre (foreløpig?) i Nafpaktos er booket, turen skal fortsette mot Patra/Killini, hvor mye tid vi bruker i det området /på Peloponnese har vi ikke bestemt :confused:

Det kan bli et besøk på Itahaca og?
Men helt sikkert er det at vi skal til KEFALONIA og være noen, evt mange?, dager der!
- for vi flyr hjem derfra :)
Kari

Runar Solvik

122 dager igjen, og turen som er planlagt er; lander på Santorini natt til 24.juni, reiser rett til Milos og Kimolos for ei lita uke. Så spørs det om jeg får med meg madamen til Anafi og Sikinos, som vi ikke har besøkt, før vi reiser til Koufinissi, Naxos og Antiparos. Naxos og Antiparos er obligatorisk, før vi flyr hjem fra Aten.

Ser du skal til Koufinissi Ole, når er du der? Regner med vi er der første uka i juli. Kanskje vi treffes ?  8)

brit

Blir nok Skiathos ja......surprise.....her har vi vært hvert år siden 1999. Det er hjemme!
Først bare en uke fra 31.mai, har hage, så stikker vi av igjen den 30. august , men da blir det Skopelos en uke først .....også en herlig øy.....så Skiathos 2 uker etter det. Men Kardamili og Peloponnes står også veldig på ønskelista, en vårtur til Athen hadde heller ikke vært av veien....sukk!

polyanna

Livet og helsa har uventet blitt så ugrei, planene om to lengre opphold må legges på is. I hvert fall dette året. Men forhåpentligvis kommer det noen glimt her fra andres reiser, en 'duft' av Hellas likevel, noe å glede seg over  :vinke:

Ole

Quote from: Runar Solvik on 21. Feb 16, 00:27:19
122 dager igjen, og turen som er planlagt er; lander på Santorini natt til 24.juni, reiser rett til Milos og Kimolos for ei lita uke. Så spørs det om jeg får med meg madamen til Anafi og Sikinos, som vi ikke har besøkt, før vi reiser til Koufinissi, Naxos og Antiparos. Naxos og Antiparos er obligatorisk, før vi flyr hjem fra Aten.

Ser du skal til Koufinissi Ole, når er du der? Regner med vi er der første uka i juli. Kanskje vi treffes ?  8)


Da er det godt mulig vi er der samtidig. Vi lander på Santorini 26. juni.  Den foreløpige planen er Amorgos først, så Koufonissi og Paros. Hvis vi ikke liker Amorgos så godt at vi blir der i tre uker da....    :)

marjana

Nå har jeg bestilt hotell på Monastiraki i Aten i tre netter i slutten av april. Jeg har ikke vært i Aten på mange år, så nå er det på tide å treffe igjen noen gamle venner som bor der, se det nye Akropolis museet, og det tar vel en hel dag...
Jeg er litt nysgjerrig på Gazi også, som virker som et populært sted. Noen som har vært der i det siste?
Ellers har jeg stort sett bare tenkt å være turist og vandre rundt gatelangs. Leser rundt både her og der, og ikke minst Matt Barretts Atenguide for å få gode tips.

Drar så til Syros torsdag før langfredag i den greske påsken og blir på Syros ut juni.
Glika i zoi

Ole

Gazi er populært blant de unge voksne. Det er mange fine barer der, men man får ikke så mye gresk stemning av å være der. Kerameikos metrostasjon er verdt turen alene. Den er utrolig flott.

marjana

Takk, Ole!
Kerameikos antikke gravplass er vel også verdt å se?

Jeg vil gjerne se hva som skjer på den moderne kunst og kulturfronten i Aten, så Gazi er vel et av stedene det skjer en del siden det er veldig nært universitetet også?
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...