Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

JanBe

07. Nov 15, 05:16:34 #3864 Last Edit: 07. Nov 15, 05:57:41 by JanBe
Sitter nå på Sola og venter på første av 3 fly som skal ta meg til Thessaloniki. Blir min første tur i november, så det skal bli spennende. Dette blir min tredje tur til Thessaloniki i år, men denne gang så og si helt uten konkrete reisemål, været og det jeg ser av hvor langt høstfargene på trærne er, får bestemme hvor jeg drar. Begynner turen med å kjøre til Skra i kveld og Blue Lagoon i morgen formiddag, etter det har jeg ingen konkrete planer. Neste helg skal jeg tilbake til Thessaloniki for reiselivsmessen der. Flyet hjem om 2 uker går fra Athen, det er omtrent det eneste som er sikkert, resten får bestemmes underveis........


kaka

Quote from: JanBe on 07. Nov 15, 05:16:34
Sitter nå på Sola og venter på første av 3 fly som skal ta meg til Thessaloniki. Blir min første tur i november, så det skal bli spennende. Dette blir min tredje tur til Thessaloniki i år, men denne gang så og si helt uten konkrete reisemål, været og det jeg ser av hvor langt høstfargene på trærne er, får bestemme hvor jeg drar. Begynner turen med å kjøre til Skra i kveld og Blue Lagoon i morgen formiddag, etter det har jeg ingen konkrete planer. Neste helg skal jeg tilbake til Thessaloniki for reiselivsmessen der. Flyet hjem om 2 uker går fra Athen, det er omtrent det eneste som er sikkert, resten får bestemmes underveis........


I Kalamata var det visst rundt 30 grader i går! Selv om du lander lenger nord, kan det nok bli veldig bra! (har vurdert meget seriøst en tur for egen del, også)
Jeg så et nydelig høstbilde av en av de mange vakre broene i går, så mulighetene for å få til noe av det du ønsker, skulle være der.
Lykke til!
- og god tur til dere andre som skal, - eller er nedover på denne tiden!
KariK

mouche



marjana

Ta ra! Jeg har vært hjemme her i Oslo fra Hellas i hele fire dager og nå har jeg kjøpt flybilletter til returen til våren. Drar med SAS igjen 24.04, så jeg får med meg den greske påsken. Den greske påskesøndagen er 1. mai neste år. Tilbake til Oslo 30.06, og da går SAS direkte Athen-Oslo. Billigere enn Norwegian ble det også - ca 1900 NOK  t/r med SAS.

Glika i zoi

kaka

Det lyder flott, Marjana.
Må sjekke når SAS begynner å gå direkte Oslo/Athen
KariK

marjana

Har du tenkt å dra på egenhånd, kaka? Ikke charter?
Jeg tror SAS drar direkte hele høysesongen Oslo-Athen-Oslo.
Jeg sjekket kun for mine datoer, men det er jo bare å sjekke lavpriskalenderen på SAS.
Glika i zoi

kaka

Har vurdert å reise ned før chartersesongen starter (Lilleput), - og kanskje reise hjem med LP.
Jeg har sjekket mye for billetter nå, i november. Da er det mellomlanding i København, - men ikke helt galt det heller, når jeg bor i Oslo.
KariK

filhellener

18. Nov 15, 20:17:25 #3873 Last Edit: 18. Nov 15, 21:39:06 by filhellener
Quote from: kaka on 18. Nov 15, 18:26:48
Har vurdert å reise ned før chartersesongen starter (Lilleput), - og kanskje reise hjem med LP.
Jeg har sjekket mye for billetter nå, i november. Da er det mellomlanding i København, - men ikke helt galt det heller, når jeg bor i Oslo.


Kunne det være et alternativ å reise med Norwegian/Sas til Stockholm eller København, og derfra med Aegean Airlines direkte til Kalamata, kaka? :)
D e s s v e r r e  flyr ikke Aegean Oslo-Kalamata :(
Kari

kaka

Jeg mener jeg nylig leste et sted at Aegean skulle fly direkte fra Oslo neste sommer, men klarte ikke å finne det igjen. (Var det Ikaros som skrev det, et sted, tro?)
KariK

filhellener

Quote from: kaka on 18. Nov 15, 21:58:23
Jeg mener jeg nylig leste et sted at Aegean skulle fly direkte fra Oslo neste sommer, men klarte ikke å finne det igjen. (Var det Ikaros som skrev det, et sted, tro?)


Aegean flyr jo direkte til Athen fra Oslo, vi fløy med dem i oktober :)
Men til Kalamata flyr de, som jeg vet om, kun ifra Stockholm, Billund og København!
Hvis du har rett så er det en gledelig nyhet, kaka :)
-
Kari

Siste innlegg i forumet

Syros mai 2024
by marjana | 19. May 24, 17:21:27
Hei fra Ermoupolis! Tok direktefly til Athen i mor...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...