Logg inn med Facebook eller Google!

Noen glimt fra sommerens tur til Plomari (2014)

Started by kaka, 19. Nov 14, 17:48:22

Previous topic - Next topic

Tjorven

Så koselig historie med kelneren og dama  :-*  og fine bilder fra hverdagslivet  :)  Jeg blir også fasinert av naturens egne kunstverk!
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

KariK

kaka

I dette området dukker det stadig opp flere flotte hus. Noen har så mye vinduer at man ser det meste utenfra. Ser ut som det ligger en del penger i dette området, selv om det ikke er de beste strendene akkurat her (men en liten, privat strand er kansje greit nok).
Men, forbi den lille odden ligger den lange, fine stranda i Agios Isidoros.
KariK

kaka

Standa i Agios Isidoros er lang, med store strekk uten solsenger. Jeg kunne godt tenkt meg en plass der.
Det er et par områder der sengene og parasollene er mer konsentrert, og selv i juni/juli er det godt mulig å få plass foran strandbaren.
Problemet (for meg som helst vil ha det stille), er at musikken i baren stadig blir høyere og mer intens ut over dagen.
Rundt kl 15 fylles stranda av yngre mennesker, som sikkert liker musikken.
Det er fint med liv også, da, men deilig i timene før det tar seg opp :)
KariK

Thera

Sol og skyer kan gi vakre bilder, Kaka! Spesielt det første her var stilig.. De to siste du la ut får meg til å lengte mot strand, hav og freddo espresso under en parasoll.
..Don`t dream your life, live your dreams..

kaka

Det kjennes langt fra "strand, hav og freddo" her nå, men det er ganske vintervakkert hjemme i Norge.

Likevel fikk jeg lyst på en liten tur ut "på landet" igjen, nå på den andre siden av byen.
Langs dette elveleiet som går gjennom byen (og som brukes som parkeringsplass i sommerhalvåret), er det gangsk frodig lenger innover, tross tørt leie om sommeren.
I sommer fant jeg en vei jeg, merkelig nok, ikke har gått tidligere. Jeg bare fulgte veien fra sentrum, rett frem. Litt videre frem fortsatte jeg innover i dalen i stedet for å ta veien opp, bak byen.Der, som på den andrer siden, traff jeg folk til og fra hageparsellene sine. Her var de nesten hele veien
Det ser ut til å ha vært et litt finere område i tidligere tider, men en del er ganske forfallent nå. Andre steder er det fult liv, og noen steder har innflyttere rustet opp og gjort det særdeles vakkert (men de bildene blir for private).

Til slutt, på tampen av dette året, noen bilder av rester av året :)
KariK

filhellener

Kari

kaka

Jeg jobber med overføring av bildene mine fra gammel til ny pc, - men det er på den gamle jeg har redigeringsprogrammene.
Så, - da må jeg gjøre litt arbeid før overflyttingen, - ellers blir bildene alt for store :) (Det var innledningen, som ikke har noe med Plomari å gjøre :) )

Jeg hørte om noen flere turmuligheter opp fra veien mot Melinda. Det ville jeg utforske, så da tok jeg turen ut av Plomari, forbi Irini og videre bortover.
Etter en stund så jeg en benk, - og bak der gikk stien oppover. Enda lengre bort var det mulig å ta opp med bil.

Det er ikke mye langs hovedveien der, men en fin plass på nedsiden apellerte til meg.
Discoteket/musikkbaren, eller cluben apellerte mindre, men sikkert mange unge som gjerne tar turen ut dit i sene nattetimer, - og da er det godt den ikke ligger i sentrum.
Det var hyggeligere å la blikket flyte innover mot Plomari og helt til Agios Isidoros
KariK

kaka

Jeg beveget meg etterhvert oppover, i håp om å kunne komme til en kirke jeg så.
Det viste seg å være vanskelig å finne denne kirken, men det var fint å komme litt opp i høyden blant oliventrærne.
Når jeg kan gå på disse vakre, stensatte stiene, er jeg fornøyd, uansett :)
KariK

kaka

Det ble noen turer opp og ned de forskjellige alternative stiene/veien her. Temmelig bratt, men fint med litt avveksling.
Kirken kom jeg aldri til, men når jeg ser på strømledningene, kan det virke som den lå utenfor den lille landsbyen
- som jeg plutselig befant meg i :)

- og der traff jeg hun som tilbød massasje på strande også, - hennes landsby.
KariK

kaka

Hadde jeg ikke vært så gjennomvarm etter turen opp, ville jeg "snoket" litt mere rundt der oppe. Det blir neste gang :)
Det er jo ganske grisgrendt der oppe.



Jeg tok tilbaketuren på grusvegene mellom oliventrærne. (Rota selvsagt litt frem og tilbake her også, før jeg mente å ha gjort rett veivalg)
Det er temmelig kupert i området, - bakke opp og bakke ned.



Etter en god tur, nærmet jeg meg Plomari igjen og nøt skuet av disse hustakene jeg har så stor glede av å betrakte.




KariK

Katherina

 :) koselig å vandre rundt sammen med deg. Du får inntrykkene så fint fram. Flott å se Plomari og alle de fine hustakene. Det var opp hit vi tok den første turen da vi var i Plomari og Hellas for aller første gang. Det første besøket på Ag. Isidoros vekket badelysten på nytt i meg etter å ha vært borte noen år. Jeg badet og badet.  ::)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...