Logg inn med Facebook eller Google!

Paros - Naxos september 2011

Started by Solgry, 20. Oct 11, 21:53:42

Previous topic - Next topic

Anders

Tror vi var nedom der en gang i tiden også. I år bare kjørte vi forbi, men kanskje på tide med et nytt besøk?  :D

Tjorven

Den stranda så herlig ut, G-T   :) Og sola på bildet ditt (forrige side) Solgry, kunne jeg nesten kjenne varmen fra!   :sol:
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Ja, det solbildet var helt spesielt!
KariK

Solgry

"Slenger på" et par bilder til, fra Alyki:

Så snur jeg meg og tar bildet nordover, på samme stranda:


Ikke rart vi trives der.....?

På vei tilbake fra Alyki, en dag, svippet vi oppom et gammelt kloster, "eller no", husker ikke navnet, og tok noen bilder der oppe fra, mot Paros. Tenker klokka er blitt ca. 17.00.


Èn dag fant vi også Demeters tempel, for der hadde vi ikke vært før. Masse, flotte blomster og "mye, gammal stein"!
Vel, så har vi vært der - been there, done that. Ikke så mye mer å si om det....



Lodotter er englenes tøfler.....

Solgry

Ett bilde til fra Demeters tempel; på den hellebelagte veien opp, blandt busker og blomster:



En annen dag tok vi oss en tur "opp i høyden". Det er alltid trivelig å ta en liten stopp på veien, i Kinidaros, en liten fjellandsby, hvor vi pleier å bestille noe drikke, på en liten "taverna" ved torvet, med bare noen få bord, og mest grekere blandt gjestene.
Første gang vi stoppa der, i 2007, kostet et glass vin eller en pils 1,5 euro, og da fikk vi litt å bite i, på kjøpet: brød, ost, pølse + div.!
Et par år senere kosta det 2 euro, selvsagt sammen med et lite "mellommåltid". Da ble vi sittende "så lenge" at vi fikk en stor drueklase, også!  :D
I år tok vi hver vår frappè, og fikk også denne gangen druer med på kjøpet. Denne gangen var det nok "mor i huset", en utrolig søt og blid dame i 40-50-åra (vanskelig å gjette alderen på disse greske damene!) som serverte oss. Sønnen, som vanligvis serverer, og faktisk kan LITT engelsk,  hadde kanskje forsovet seg, for han kom, etterhvert, og var ikke fullt så smilende som han har pleid å være......
(Har desverre ingen bilder derfra, nå i år, men kan selvsagt finne fram bilder fra tidligere år, for det er et utrolig sjarmerende sted.)

Etter noen dager på Naxos, fikk vi "storfint" besøk: Anders fra forumet, m/reisefølge sjekket inn på naborommet på Summertimes, og det var et kjempetrivelig bekjentskap! Vi er jo veldig enige om hvor herlig Naxos er, da! :juble:
Det ble mange, hyggelige samtaler, om "ting og tang", men mest om Hellas, selvsagt! :hjerte:

Legger ved et koselig bilde av Sophia og Giannis + våre to, hyggelige naboer....
Lodotter er englenes tøfler.....

kaka

Koselig beskrivelse fra det lille vannhullet deres!

- og koselig bilde av koselige folk!  :)
KariK

Anders

Ouch! Bra det var du som la ut bildet  ;D
Tror jeg får en "ørteve" for den der...  ;D

Solgry

Oj, skulle jeg ikke lagt ut det bildet? Syns det var et kjempekoselig bilde, jeg! :)
Lodotter er englenes tøfler.....

Anders

Hehe... for min del er det greit, men fruen har jo vært heller "diffus" på forumet hittil   ;)
Men bildet var "knas" det!  (du fikk jo med "sementmagen" til Giannis også!)  ;D ;D

Ole

...og jeg som trodde Sophia var ei dame langt, langt oppi åra! Så feil kan man ta!  ;D

Anders

Hehe... tror hun er i midten/slutten av tredveårene  ;D

Diddi

Quote from: Ole on 01. Nov 11, 22:16:29
...og jeg som trodde Sophia var ei dame langt, langt oppi åra! Så feil kan man ta!  ;D


Samme her ;D Har sett for meg en ferm godt voksen kvinne, når jeg har lest om "Anders sin " Sophia  :cheers:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...