Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Tjorven

Nedtellinga har starta for alvor. I dag er det akkurat 2 måneder til jeg setter kursen mot Hellas  :-* Får reisefeber bare med tanken, jeg  ;D Det meste er klappet og klart, unntatt akkurat hvor lenge jeg blir på hver øy   ;) Det får jeg ta på gefilen....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders


Kristian

Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

Æsj, er det så nøye da, gutter  ;D Tysk grammatikk var det siste jeg tenkte på i nedtellings-rusen min   ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

mouche

Gramatikken var vel nesten på plass, men ortografien var det værre med. Uansett så er jo ikke tysk enten det snakkes gramatikalsk riktig, eller ikke, hva man for tiden vil benytte seg mest av i Hellas vil jeg tro! ;D

Tjorven

Quote from: mouche on 29. Mar 12, 19:12:20
Gramatikken var vel nesten på plass, men ortografien var det værre med. Uansett så er jo ikke tysk enten det snakkes gramatikalsk riktig, eller ikke, hva man for tiden vil benytte seg mest av i Hellas vil jeg tro! ;D



Nei, heldivis ikke! Bortsett fra en gang på Karpathos, da jeg måtte fungere som tolk mellen hotellverten og et tysk par som også var gjester på hotellet. Verten forsto ikke ett ord tysk, jeg forsto dem (og de forsto heldigvis min manglende grammatikalske/ortografiske tysk  ;) ) og de snakka selvfølgelig KUN tysk. Da var det bare å holde tunga rett i munnen  :P tenke på norsk, engelsk og tysk samtidig, og framføre deres ønske. De ønska ikke besøk av katta som holdt til på hotellet, på rommet eller balkongen sin, så de ville ha rom i øverste etasje! Det fikk de, og alle var fornøyde   ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.


Tjorven

There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

02. Apr 12, 16:49:36 #3308 Last Edit: 02. Apr 12, 16:57:08 by Tjorven
Hm, skjønte meg ikke helt på dette opplegget her. Fikk ikke lagt inn noe i selve kalenderen, bare tekst som kom som nytt emne i Jippi-tråden  :-[ Har jo allerede fortalt hvor og når jeg skal reise i tråden fra før, så det syns jeg var unødvendig og sletta innlegget. Da forsvant det jeg hadde anført i kalenderen også  :-\ så hvordan går jeg fram?

Ok, nå ser jeg en egen tråd med bruk av kalenderen. Får prøve igjen.....
Jepp, der kom den  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Jippi,tok turen innom Olympicair i kveld,og oppdaget at de hadde lagt ut billetter for mai ;D Fikk bestilt flybilletter fra Athen-Milos, til 1046 kr for oss to. Tok bestillingen gjennom Wideroe.no, siden jeg føler det mer trygt. Dette er jeg spent på--liker ikke slike små fly,men tvi,tvi ;D ;D Vi lander 13.05,og flyet til Milos går 16.20-så dette er jo helt ok. Flyet lander på Milos kl 16.06.mens fergen hadde vært der 20.20  :-* :-*
Litt stolt nå,bli stadig modigere i dette gamet  ::) ::) begynte å tenke på samme mulighet tilbake,men de tidene fikk jeg ikke opp enda. Men kanskje litt skummelt å satse på en slik løsning samme dag som flyet går hjem til moderlandet??
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Så flott, frudiddi  ;D Jeg har flydd innenriks med Olympic et par ganger, og det gikk veldig greit. Nå heller jeg faktisk mer og mer over til å fly fra Athen til Paros i mai selv også. Må opp i 700+ men slipper stresset med Pireus OG lang ferjetur videre. Litt forskjell på å komme fram til Antiparos ca kl 16, istede for kl 23 også  :D 
Men når drar dere, hvor lenge blir dere borte og hvilke andre øyer står på lista denne gangen?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Vi reiser 18.mai,og planlegger i tillegg Folegandros og Sifnos.Blir nok et par overnattinger i Athen på vei hjem pga fergetider ser det ut til. Gleder meg veldig til Sifnos  ;D ;D ;D Flyet hjem går 3. juni...
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....