Logg inn med Facebook eller Google!

Hellas på TV

Started by ofriis, 06. Oct 09, 10:46:58

Previous topic - Next topic

Diddi

Quote from: \"Ninette\"Travel Channel viser for tiden en serie om våren rundt om i verden, der av blant annet om våren i Hellas.

Lørdag 9. april kl 07:00 og kl 12:00 sendes programmet \"Hellas - Vår i ruinene\".
 
vh Ninette

Uff,hadde skrevet lapp for huske dette programmet,men la meg ned pga migrene og glemte hele greia :lichmalignus:

Vet du om det går flere ganger i reprise?
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Ninette

Quote from: \"frudiddi\"
Quote from: \"Ninette\"Travel Channel viser for tiden en serie om våren rundt om i verden, der av blant annet om våren i Hellas.

Lørdag 9. april kl 07:00 og kl 12:00 sendes programmet \"Hellas - Vår i ruinene\".
 
vh Ninette

Uff,hadde skrevet lapp for huske dette programmet,men la meg ned pga migrene og glemte hele greia :lichmalignus:

Vet du om det går flere ganger i reprise?

Jeg ser ikke at det går på nytt den nærmeste uken, men jeg skal følge med på programmet og legge ut melding om det dukker opp igjen.

Det var våren i Athen (Akropolis), Peloponnes og Mystra. Fint program.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Diddi

Ergelig  :pottytrain2: Men håper det kommer igjen!! Tusen takk!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Ninette

Quote from: \"Ninette\"I morgen mandag 28. februar kl 11:00 går det en episode av Verdensvandring om Kreta og Kypros. Siste del av programmet handler altså om Kreta, om kultur, om krigen og ikke minst om flotte fotturer på sørvestkysten av Kreta. Det var utrolig artig å se at Travel Channel gikk de samme turløypene som vi bruker gå :-) Anbefales på det varmeste!

Dette programmet sendes på nytt i morgen fredag 29. april kl 19:00 og ved midnatt (00:00).

Programmet har flere flotte sekvenser, og den fineste, synes jeg, er om natur og historie på Askifouplatået i Sfakia og videre vandring langs sørvestkysten av Kreta.

Det er forøvrig dette som er \"mitt område\" på Kreta, der jeg setter av sted på to ukes vandretur allerede om en uke.

Programmet har også en morsom sekvens fra festligheter på en lokal taverna i Chania, et sted godt gjemt for turister :-)

Anbefales nok en gang!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Annlaug

Takk, Ninette.  Og riktig god tur. Gleder meg til å se programmet og kommer nok til å tenke på deg som snart skal vandre i det området

Ninette

Tirsdag 12. juli kl 17:00 sender Travel Channel \"Verdens mat - Hellas\".

Utdrag fra omtalen av programserien Verdens mat:


Travel Channel er tilbake med en flunkende ny serie av Verdens Mat og gir i denne omgang en grundig innføring i gastronimiske lekkenbiskener fra Hellas, India og Israel. Angela May presenterer en kulinarisk reise fra den travle hovedstaden i Hellas, Athen, til de lokale godbiter fra øyene Lesvos og Kreta. Langs veien byr Angela på en rekke lokale fristelser, alt fra gatemat til luksuriøse retter.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Annlaug

Takk for tipset:)

ofriis

Gresk uke med noe nytt og noe gammelt, så vidt jeg kan se.
Programmene går også i reprise til andre tider av døgnet, så det er bare å følge med.

Beskrivelse hentet fra: http://www.menumagazine.co.uk/archive/aug11/greekweek.html

Monday 19th September to Sunday 25th September at 6pm

Travel Channel celebrates all things Greek in a special stunt for September coined 'Greek Week', broadcasting a selection of content dedicated to exploring this great country. Each night there will be a different programme showcasing the culture, sights and culinary delights of Greece, culminating in a back-to-back Sunday special. The season kicks off with the premiere of Charlie Ottley's tasty new series Flavours of Greece. Julian and Camilla return to our screens touring Athens and the Greek Islands of Hydra and Spetses and our Chef Abroad Michael Smith ventures to Greece to celebrate one of the most important holidays, Easter, with a family on Evia Island.

Travel Channel will also launch a Europe-wide viewer competition in September offering one lucky Travel Channel fan the chance to win a holiday to Mykonos, Greece. Keep an eye on www.travelchanneltv.eu for more competition details.

Schedule

Monday 19th September 18.00: Premiere of first episode of all new Flavours of Greece (Crete) followed by Floyd Around the Med (Greece).

Tuesday 20th September 18.00: Julian and Camilla's World Odyssey (Athens)

Wednesday 21st September 18.00: Planet Food (Greece)

Thursday 22nd September 18.00: Spring (Greece), followed by Chef Abroad (Holiday Traditions - Greece)

Friday 23rd September 18.00: 3 hours of Greek programming - Travel 360º (Greek islands)

Saturday 24th September 18.00: Floyd Around the Med (Greece), followed by Flavours of Greece (Crete),

Sunday 25th September: 16:00: Flavours of Greece (Crete), 18:00: Julian and Camilla's World Odyssey (Athens)
The farther one travels / The less one knows

Kandy

Hei er det noen som kan si meg hvor stor parabol jeg må ha for å få inn nrk 1 og 2?
Jeg bor i Aliki, Sentral- Hellas

mouche

Vi har satt opp som er 1,8 meter i diameter på Kreta og den størrelsen var et absolutt "must"! Har supre forhold nå både for radio og TV så vel verdt pengene!

Kandy

Takk for det, får dere inn alle de vanlige kanalene som brukes i norge?

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...