Logg inn med Facebook eller Google!

Kamari 2009..

Started by Thera, 12. Jul 09, 13:11:15

Previous topic - Next topic

Barbro

Spennende å følge deg :flower: .Jammen er du tøff :cheers: !
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Mixelite

Så flott Thera! Og 100€ i måneden er jo knallbra pris for å bo! Når det gjelder EU... Sukk og sukk. Du burde kanskje fulgt Tove Cecilie Fastings praksis med å svare \"joda, Norge er med i EU\". -For EØS-avtalen gir oss jo rett til å arbeide på lik linje med EU-medlemmer. ;-)

Anne

Veldig gøy å følge deg Thera. Det er tøft med folk som tørr å leve drømmen sin. Lykke til videre og jeg gleder meg til fortsettelsen.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Katherina

:cheers: Hei! Følger spent med på hvordan det går med deg. Virker jo som om dette utvikler seg fint. Lykke til videre.   :hello2:  :flower:

Tjorven

Det er jenta si det  :cheers: Ikke bare følger du drømmen din om et lengre Hellasopphold, men hiver deg ut i både jobbing og bilkjøring, og tar utfordringene på strak arm. Ønsker deg lykke til videre, og gleder meg til å høre mer om Santorini-livet ditt.  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

brit

Flott at du skriver Thera...spennende å følge med hvordan det går med deg. Gleder meg til mer.
Fine bilder også! :flower:

Tjorven

Så bra at du trives, Thera. Artig å høre om hverdagen din, og at du treffer hyggelige folk (hadde ikke ventet annet heller) :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Det virker som om det meste ordner seg for deg, Thera. Kanskje du får prosenter på kjøp i butikken hvis du blir der fast ;)

S\'en etter navn brukes bare når man omtaler en person, men når man snakker til personen sløyfes alltid s\'en, så det er en grammatisk regel for det,ja.
There are no strangers, only friends we haven't met.

bengalow

Riktigt kula tt läsa om dina erfarenheter i jobben du har haft, Thera!! Sådant skulle jag inte vilja ha det, men du är ung och framåt, märker jag!!

Beträffande namnen, så utelämnas s i objektsform, d.v.s. om man pratar om någon: Jag besökte Giorgo. (Svar på frågan om vem man besökte)
Är han subjekt heter det: Giorgos har ett hus
Om man ropar till någon (imperativ) tas också s\'et bort : Giorgo!!!
Vid ägande(genitiv) tas s\'et bort, och man lägger till ett u: tou Giorgou
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

kaka

Du verden , Thera. Virker ikke som du mangler pågangsmot selv om du ikke liker å være pågående og høyrøstet.

Og språket har du tatt fatt på også. Dette blir spennede!
Kanskje blir det ikke noen tur til Peloponnes med det første, men du får nok til det og, hvis du vil.
Fortsatt godt opphold og lykke til med forsøk og valg i det greske yrkeslivet!
KariK

Thera

Uen på slutten har jeg også lurt litt på ja, Bengalow. Takk for forklaring!
Quote from: \"bengalow\"Riktigt kula tt läsa om dina erfarenheter i jobben du har haft, Thera!! Sådant skulle jag inte vilja ha det, men du är ung och framåt, märker jag!!
Hvordan ville du ikke hatt det?

Takk, kaka! Pågangsmot og viljestyrke har jeg heldigvis ja. :) Er ingen grunn til å pakke kofferten selv om et par jobber gikk litt i vasken. Nå må jeg bare huske å tenke meg godt om før jeg tar en ny, istedet for å takke ja til første og beste som jeg egentlig vet ikke passer helt, for neste jobb ønsker jeg å beholde.

Jeg føler meg litt sliten og energiløs, så jeg venter noen dager med å gå på jobbjakt. Vurderer å være med på en utflukt til Sikinos, Folegandros, Anafi eller Ios. Men det er ikke så lett å bestemme seg..
Ellers er det deilig å bare nyte dagene på stranda også.

Mobilen min falt sammen for noen dager siden, så en venn ble med for å kjøpe ny på formiddagen i går. Etterpå spiste vi aldeles nydelig gyros i Messaria.
På ettermiddagen var jeg i Oia med en av de jeg møtte første gangen jeg var her. Først tok vi en kaffe i Amoudi. Der har jeg aldri vært før, så det var spennende å se hvordan det var der. Koselig sted med noen få restauranter, kafèer og butikker.
Et par bilder derfra:




I Oia gikk vi rundt i de vakre gatene, og nøt utsikten et par timer før horder av mennesker sannsynligvis kom for å se solnedgangen.

Da jeg var med på en utflukt her i juni, spiste vi på et kjempetrivelig sted i Oia. Ikke langt fra det store busstoppet. Fikk med meg navnet i går; Pizza Edwin. Litt misvisende navn, for de har mye annet enn pizza der og. Den greske salaten så himmelsk ut, det gjorde mange av de andre rettene og. Jeg spiste bare chips der, for jeg var ikke så sulten. Men dit vil jeg tilbake. Hyggelig og rask betjening, fine priser og koselig atmosfære. :)

På hjemveien tok jeg noen bilder i forbifarten.. Det vil si ordentlig i forbifarten, fra mopeden jeg satt på. Noen ble bittelitt mer vellykket enn andre..


Da jeg så over bildene etterpå, la jeg merke til den stilige søppelkassen:


..Don`t dream your life, live your dreams..

Tjorven

Flotte bilder, Thera. Så fint at du får sett deg litt rundt om på øya også. Ta deg noen dager fri nå, så ordner det seg sikkert med en jobb du vil trives i, og hvor du kan være deg selv. Fortsatt lykke til :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...