Logg inn med Facebook eller Google!

Kamari 2009..

Started by Thera, 12. Jul 09, 13:11:15

Previous topic - Next topic

Thera

Dagene gikk utrolig fort og jeg husker ikke helt når vi gjorde hva på turen. Det ble en skikkelig slapp av-ferie med noen Fira-besøk, en utflukt, bading, avslapning på stranda og i skyggen på kafèer.

Da vi ankom flyplassen var det litt i underkant av 30 grader. :sunny:
Det var utrolig deilig å endelig være på Santorini igjen. Etter å ha pakket ut litt gikk vi raskt til stranden. Spiste også en gyros på The Spring. Nam!
Middagen ble inntatt på Family, gamle BBQ corner. Der bestilte vi også en flaske retsina, som smakte mye bedre enn jeg forventet.
Etter måltidet kom restaurantsjefen med raki. Både vanlig og med honningsmak.. Sistnevnte var veldig god!
Utpå kvelden dro vi inn til Fira. Først en tur innom Murphy`s. Der var det stappfullt av folk og mye støy. (På dagtid var stemningen en helt annen, kjempekoselig!)
Etter kort tid foreslo jeg Tithora istedet, og dit gikk vi. Wow, for et sted! Midt i blinken for meg. Hun jeg reiste med likte seg også der. Kjempebra musikk, hyggelig bartender og fin atmosfære.
Der ble vi værende en god stund. Søvnigheten forsvant med solnedgangen, tror jeg!




En dag var vi med på utflukt til forskjellige landsbyer og solnedgangen i Oia. Tredje gang for min del, så jeg tuslet litt på egen hånd og prøvde å finne motiver
jeg ikke hadde fotografert før. Men det var også ganske interessant å høre på hva guiden hadde å fortelle.





Jeg kan gå lenge uten særlig matlyst, men når så godt som alt av restauranter og kiosker er stengt kan man banne på at jeg blir sulten!
Så en natt spiste jeg souvlaki, chips med majones(?) og brød fra den eneste sjappa i Kamari som var nattåpen. Nydelig og veldig rimelig mat!

\"Innkastere\" til restaurantene var mye mer synlige nå, enn jeg har opplevd før. Det var litt kjedelig, men ikke kjempeplagsomt.
Og så fikk vi høre mer enn nok \"skremselspropaganda\" om albanere.. Virker som at noen rakker ned på andre for at de selv skal fremstå som bedre karer. Det kommer de ingen vei med hos meg. :hand: De setter heller seg selv i et dårlig lys når de holder på sånn. Jeg synes det er helt forkastelig at alle albanere skyves over en kam av enkelte.
Snakket med en albaner som ble bedt, av sjefen sin, om å si at han var gresk hvis noen spurte. Så tåpelig og provoserende!

En kveld vi var på restauranten Family, la vi merke til at en mann i 50-60årene som hadde på seg skjorte med logoen til en annen restaurant, svinset utenfor med skjorta brettet opp så magen var synlig. Tenkte det var en konkurrent som ville ha oppmerksomhet, men det viste seg at det var en gammel kjenning av restauranteieren. Og at restauranteieren hadde eid logo-restauranten før eller fortsatt drev den også. Han med bar mage kom fra nabokommunen min i Trøndelag og vi kom etterhvert i prat med han og tre andre fra samme sted.
Ble skikkelig livat på restauranten.. Eieren lærte noen norske gloser, damene lo så de fikk vondt i magen og tårene spratt. En kjempesvær flaske med vetikkehva (whiskey kanskje?) ble sent rundt på bordet vårt, så alle kunne drikke. Jeg takket pent nei, og ble spurt hva jeg ville ha istedet. \"Milk?\" spurte servitøren. \"Ikke si ja! Det gjorde jeg sist, og da kom de jammen meg med
et stort glass melk!\" sa den ene damen og latteren var igang igjen. Senere på kvelden gikk vi til Hook, som er favorittbaren/kafèen min i Kamari. Bra musikk, hyggelig betjening, avslappet stemning.
Han som eier stedet virker koselig og hunden hans er utrolig sjarmerende! :love10:




En dag gikk vi tilfeldigvis forbi Ethnic bar & cafè. Der var det live musikk av The Fakaui trio.. Første sangen vi hørte var nydelige \"Working class hero\" av Green day (eller..John Lennon hadde vel orginalen). Etterhvert ble det mer og mer reggae. Vokalisten var kjempeflink!



Ville også spise på Taverna Andreas da det var live musikk der. Men da vi slitne gikk mot hotellet fra en utflukt, hørte vi at musikken var godt i gang der. Orket ikke å stresse med å komme oss dit da..

Om 3 dager er jeg på vei til Santorini igjen. Litt skummelt å reise helt alene, men det vil jeg ikke tenke for mye på. Gleder meg mest.. Jeg har hatt lyst til dette så lenge nå,
må bare prøve. Hvis det ikke blir som jeg håper, så har jeg ihvertfall prøvd og trenger ikke å tenke \"hva hvis..\" og \"tenk om..\"
Mye av grunnen til at jeg drar, er å prøve å bo der på \"ordentlig\" og jobbe der en stund. Håper virkelig jeg får en jobb der, på et svalt sted helst ;)
Var veldig varmt der i juni, og det blir ikke akkurat mer kjølig i løpet av juli og august..

De neste ukene blir spennende! :iconbiggrin:

..Don`t dream your life, live your dreams..

Liv

Lykke til med langtidsoppholdet ditt!  :cheers:
Håper det svarer til forventningene dine.

Håper du får deg jobb, at alt går greitt.
Hvis ikke, så har du prøvd som du sier. \'\'Ingen skam å snu\'\' ;-)
Bare å komme seg hjem igjen det. :-) Livet er til for å ta sjanser!

kaka

KariK

Thera

..Don`t dream your life, live your dreams..

Riitta

Lycka tii från mig också :flower: Så fint du har skrivit om din resa och fina bilder har du tagit också :bom:

Riitta

Magnolia

Lykke til Thera. :)
Dette høres spennende ut. Håper du finner en jobb du trives med. Det er så moro med alle som realiserer drømmene sine.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Thera

Takk, takk!

Nå er kofferten nesten ferdigpakket. Har en følelse av at jeg har glemt noe, men ifølge pakkelista har jeg ikke det.. Har fått plass til alt jeg vil ha med, men kofferten er fortsatt ikke full. Det meste er pakket i vakuumpose, men allikevel. Underlig.. Men er selvsagt fornøyd med det! :)
..Don`t dream your life, live your dreams..

Heidrun

Lykke til Thera. Du får holde oss oppdatert hvor du får deg jobb. Ikke umulig at jeg drar en tur til Satorini i August. Eller var det til syden jeg skulle i august
Yamas til livet og til

Anita

Herlige bilder fra et sted som vi snart skal besøke... tusen takk  :flower:

Du får holde oss oppdatert hvordan det går med deg på Santorini .. lykke til  :cheese:

hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Thera

Takk så mye!

Vil beholde litt anonymitet, så hvis jeg får jobb, skriver jeg nok ikke hvor. Men oppdateringer om hvordan det går blir det nok! :)

Skal du dit snart og ja, Anita? God tur! Det blir nok kjempefint!
..Don`t dream your life, live your dreams..

Thera

Da er jeg på plass! Det er veldig varmt her, men heldigvis blåser det litt.  
Akkurat nå bor jeg i en leilighet som jeg bare betaler 100 (!!) euro for pr.mnd. Leiligheten er ikke kjempelangt fra sentrum og strandpromenaden, men et stykke. Tror det blir langt å gå frem og tilbake hver dag. Men kan hende det bare føles sånn nå, og at jeg venner meg til det. Skal ta tiden neste gang jeg rusler.. ;)

Nå skal jeg slappe av litt, dusje og gå ut og prøve å finne en jobb.  :cheers:
..Don`t dream your life, live your dreams..

Johanne

Spennende å fölge deg Thera. Det er ett lite eventyr du er ute på :) Lykke til med å finne deg jobb!

Johanne :)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...