Logg inn med Facebook eller Google!

Om greske hotellrom...og norske

Started by polyanna, 28. Jun 08, 18:45:39

Previous topic - Next topic

polyanna

Har nettopp lest IngerMarits beskrivelse av sitt opphold på hotell Koala på Kos. Og kom til å tenke på Margrethes tråd om greske hotellrom og bad (hva hette den egentlig?). Jeg har bodd både som \'prinsesse og fant\' i Hellas. Så klart har de fleste billige hotellene vært av ymse kvalitet. Men oftest ganske rent. Det har hendt - om jeg har vært flere uker på ett og samme sted - at jeg simpelthen har vasket ned badet. Fordi det øvrige har vært ok - fordi den som vasker har sett vanvittig sliten ut eller vært så gammel at vedkommende kanskje ikke har godt nok syn til å oppdage skitten ..-

Foruten å assosiere til Margrethes tråd, er det også en bit her å tenke på nærliggende strøk og standard. Jeg må reise en del innenlands pga jobben. Og bo på på hotell. Til helt!! andre priser enn i Hellas. Ikke minst på småsteder og i små kystbyer (selv om hotellet er heftig i sin omtale av seg selv) - der konkurransen opplagt er minimal eller ingen - der kan en måtte finne seg i å bo både realt skittent og virkelig kummerlig til oppimot 2000 kroner natten på enkeltrom. Og når en må gå sidelengs for å komme oppi sengen, eller nesten ikke orker å ta en dusj på det \'pene, gode\' hotellet, kanskje av den verneverdige sorten - da lengter jeg litt til de billige hotellene på øyene....Selv om det hyggeligste der selvsagt også er å ha det nogenlunde ok rundt seg. En vil jo helst slippe rengjøringen og ordningen i ferien.

Mixelite

Mye kan sies om hotellrom, både greske og norske, men en ting jeg har gått og grublet på siden debatten var oppe sist: Hva i allverden er så galt med å ha dusjforheng?(tilgi meg hvis jeg blander den svenske filmhelten med noe helt annet jeg har sett på nettet i det siste) -Forutsatt at de er lange nok. Det er jo en helt annen diskusjon. Hvorfor er _det_ så fyfy på hotell? Mye enklere å vaske et forheng enn et kabinett, ville jeg mene.

Jeg har ingenting vondt å si om rengjøringen i Hellas faktisk. Det eneste jeg kan komme på, er vaskedame som aldri blir ferdig! I stedet for å ta rom for rom, tok hun litt her og litt der og rommet ble på en måte ikke \"vårt\" igjen før langt utpå dagen.

Ingrid

Hi hi, ja dusjforheng bør det være altså, har ikke tall på de gangene vi  ikke har hatt det og det har vært vann over absolutt hele badet etter en dusj...

Mixelite

Quote from: \"Ingrid\"Hi hi, ja dusjforheng bør det være altså, har ikke tall på de gangene vi  ikke har hatt det og det har vært vann over absolutt hele badet etter en dusj...

Da har du hatt det verre enn oss. Vi har aldri skjønt hvorfor dusjforhengene må være to cm for korte... På den andre siden blir vi jo jublende glade når vi kommer og finner et forheng som er akkurat langt nok ;-)

marjana

Hellas å bo for meg er en grei standard, et rom, alltid to senger, jeg må som singel betale for rommet. Billigste jeg har fått for en person i høysesongen er 10-12 euro, men da var jeg der veldig lenge. Dusj, AC, balkong, kjøleskap, rydd og vask.

I sommer blir jeg der drøye to måneder, og leier en to roms leilighet og betaler 450 euro per måned, pluss strøm. Jeg må moppe selv, hente rent sengetøy i resepsjonen på et hotell. Fortsatt halv pris av det turistene betaler, og halvparten dyrere enn de fastboende. Jeg betaler midt i mellom, og det er helt ok.
Leiligheten er veldig er koselig også, jeg bodde der i fjor for 400 pr måned.
Det var et godt hjem å trekke seg tilbake til og være i fred faktisk.
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...