Logg inn med Facebook eller Google!

Treeegt! og sannsynligvis tilfeldig

Started by polyanna, 23. May 08, 17:17:42

Previous topic - Next topic

polyanna

Trolig en tilfeldighet, men etter at jeg har vært inne her i det siste er maskinen mildt sagt treg. Det kjennes som om noen står bak og \'holder i halen\'. Går jeg inn på forumet via jobbmaskinen er det slett ikke sånn.

PS - maskinen tar jeg med på jobb på mandag - til de ekspertene som holder styr på X antall maskiner og store nettverk. Der er det sikkert hjelp å få.

Svein~B

Min maskin har også vært forferdelig treg i det siste og særlig når jeg er her. Jeg har gjort all slags scanninger, byttet virusprogram og greier. Er det et eller annet med denne siden som gjør det? Har alle her det sånn?

Jeg får legge til at mye av grunnen til at jeg ikke har vært her så mye i det siste er dette.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Ole

Som jeg har nevnt før, så er det til tider for stor belastning på serveren som Hellasforum ligger på. Dette fører til at sidene noen ganger lastes treigt. Hvis noen har problemer med treig pc generelt, bør man sjekke om pcen er skikkelig sikret.

Hvordan man sikrer pcen sin står det mye om på nettet: http://www.google.de/search?hl=de&q=%22sikre+pc%22&btnG=Suche&meta=

Ole

Det bør også nevnes at framsiden til Hellasforum etterhvert har blitt ganske stor og inneholder mange elementer (bilder etc). Dette gjør jo også at siden tar lengre tid å laste. Hvis man har bokmerket http://www.hellasforum.net så går det jo an å bytte med en enklere versjon: http://www.hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro

polyanna

Quote from: \"Svein~B\"Min maskin har også vært forferdelig treg i det siste og særlig når jeg er her. Jeg har gjort all slags scanninger, byttet virusprogram og greier. Er det et eller annet med denne siden som gjør det? Har alle her det sånn?

Jeg får legge til at mye av grunnen til at jeg ikke har vært her så mye i det siste er dette.
QuoteDet er grunnen til at jeg også dropper å gå innom her. har flere det sånn som dette? Synes det har vært påfallende - men \'gutta på jobben\' har tracet ting før og finner nok ut av problemet.

Tommy

Quote from: \"polyanna\"
Quote from: \"Svein~B\"Min maskin har også vært forferdelig treg i det siste og særlig når jeg er her. Jeg har gjort all slags scanninger, byttet virusprogram og greier. Er det et eller annet med denne siden som gjør det? Har alle her det sånn?

Jeg får legge til at mye av grunnen til at jeg ikke har vært her så mye i det siste er dette.
QuoteDet er grunnen til at jeg også dropper å gå innom her. har flere det sånn som dette? Synes det har vært påfallende - men \'gutta på jobben\' har tracet ting før og finner nok ut av problemet.

Näe, det har jag inte märkt något särskilt av, kanske problemet ligger i era egna burkar ?
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ole

Polyanna: Er det bare Hellasforum som er tregt, eller er selve PCen treg også? Går det tregt å starte PCen, åpne mapper, starte programmer etc?

Svein~B

Jeg har tatt alle forholdsregler og det har vært problemfritt helt til nå i det siste. Tidligere kunne jeg har 40-50 vinduer åpne samtidig uten noe problem, nå kan jeg ha fem vinduer åpne og maskinen jobber som om den skulle vært full av sirup. Jeg har gjort alle slags scanninger som sagt uten at det blir funnet noen problemer. Det som skjer er at enten nettleseren, Firefox, eller virusprogrammen, Norman, eller begge, bruker altfor mye minne. Til tider går alt i stå fordi alt minne er oppbrukt. Det hender også at det starter 8-10 prosesser i Task Manager uten foranledning og det hender at Firefox bare lukkes uten forvarsel. Det kan være litt ergerlig noen ganger. Det skjer også at maskinen plutselig bare bytter vindu uten at jeg har vært i nærheten av tastaturet eller musa. Jeg har prøvd andre nettlesere, men de fungerer ikke godt nok til mitt bruk, det er bare Firefox som duger.

Merkelig nok, akkurat nå, så glir det lett som bare det. Nå har jeg åtte vinduer åpne og Firefox bruker litt over 150 megabyte. Er det noen som kan si meg om det er normalt?

Jeg har byttet fra Norman til Avast i dag (virusbeskyttelse). Tidligere denne uka kastet jeg ut Windows Defender fordi jeg trodde at den var den skyldige.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

polyanna

Hei - som Svein sier - rene sirupen, har aldri opplevd lignende - og har prøvd diverse. Det jennes bokstavelig talt som om noen holder i gjen, sitter bakpå og lager kluss. Men som Svein, akkurat nå - pussig - går det plutselig bedre. Hm....Dette vil jeg finne ut av. Git tilbakemelding når ting er avklart.

Ole

Quote from: \"polyanna\"Hei - som Svein sier - rene sirupen, har aldri opplevd lignende - og har prøvd diverse. Det jennes bokstavelig talt som om noen holder i gjen, sitter bakpå og lager kluss. Men som Svein, akkurat nå - pussig - går det plutselig bedre. Hm....Dette vil jeg finne ut av. Git tilbakemelding når ting er avklart.

Er det bare Hellasforum som er sirup, eller går maskinen treigt når du starter den, åpner programmer etc?

Ole

Quote from: \"Svein~B\"Jeg har tatt alle forholdsregler og det har vært problemfritt helt til nå i det siste. Tidligere kunne jeg har 40-50 vinduer åpne samtidig uten noe problem, nå kan jeg ha fem vinduer åpne og maskinen jobber som om den skulle vært full av sirup. Jeg har gjort alle slags scanninger som sagt uten at det blir funnet noen problemer. Det som skjer er at enten nettleseren, Firefox, eller virusprogrammen, Norman, eller begge, bruker altfor mye minne. Til tider går alt i stå fordi alt minne er oppbrukt. Det hender også at det starter 8-10 prosesser i Task Manager uten foranledning og det hender at Firefox bare lukkes uten forvarsel. Det kan være litt ergerlig noen ganger. Det skjer også at maskinen plutselig bare bytter vindu uten at jeg har vært i nærheten av tastaturet eller musa. Jeg har prøvd andre nettlesere, men de fungerer ikke godt nok til mitt bruk, det er bare Firefox som duger.

Merkelig nok, akkurat nå, så glir det lett som bare det. Nå har jeg åtte vinduer åpne og Firefox bruker litt over 150 megabyte. Er det noen som kan si meg om det er normalt?

Jeg har byttet fra Norman til Avast i dag (virusbeskyttelse). Tidligere denne uka kastet jeg ut Windows Defender fordi jeg trodde at den var den skyldige.

Hos meg bruker Firefox ca 75 Mb minne. Når jeg åpner seks vinduer med forholdsvis tunge sider kommer jeg opp i 150 Mb.

40-50 vinduer høres jo enormt ut! Tør jeg spørre hvorfor du har så mange åpne vinduer?

Svein~B

Quote from: \"Ole\"
Quote from: \"polyanna\"Hei - som Svein sier - rene sirupen, har aldri opplevd lignende - og har prøvd diverse. Det jennes bokstavelig talt som om noen holder i gjen, sitter bakpå og lager kluss. Men som Svein, akkurat nå - pussig - går det plutselig bedre. Hm....Dette vil jeg finne ut av. Git tilbakemelding når ting er avklart.

Er det bare Hellasforum som er sirup, eller går maskinen treigt når du starter den, åpner programmer etc?

Jeg forstår det sånn at du spør Polyanna og ikke meg, men jeg svarer likevel. For meg virker det som oppstarten er helt som vanlig. Jeg har ikke merket noen forskjell i hvert fall. Deretter er så å si alltid det å åpne hellasforum noe av det første jeg gjør, som regel gjør jeg det etter at jeg har åpnet Bergtuns forum og før jeg starter mailprogrammet. For meg var det først bare hellasforum som var tregt, men i det siste så har alt bare vært mer og mer tregt for hver dag, men oppstarten har vært som før. Den har alltid tatt lang tid uansett. Men igjen, akkurat nå går det som smurt, med noe annet enn sirup.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...