Logg inn med Facebook eller Google!

Om Olympic Airways og henting av billetter

Started by polyanna, 24. Mar 08, 16:09:43

Previous topic - Next topic

polyanna

Hei.
Ser i en info-tråd om Astypalea at det diskuteres bestilling av billetter hos Olympic Airways, at man ved bestilling på nett kan bli bedt om å hente billetter i Hellas. Men - bestiller man innenriks flybilletter hos Widerø (wideroe.no), sendes billettene hjem til deg på forhånd. Samme hvilket land og hvilket flyselskap det dreier seg om. Veldig enkelt og billettprisen oppgis i norske kroner.

filhellener

Quote from: \"polyanna\"Hei.
Ser i en info-tråd om Astypalea at det diskuteres bestilling av billetter hos Olympic Airways, at man ved bestilling på nett kan bli bedt om å hente billetter i Hellas. Men - bestiller man innenriks flybilletter hos Widerø (wideroe.no), sendes billettene hjem til deg på forhånd. Samme hvilket land og hvilket flyselskap det dreier seg om. Veldig enkelt og billettprisen oppgis i norske kroner.

Mulig jeg har vært \"uheldig\", men de gangene jeg har sjekket prisene har det vært en god del dyrere å bestille hos Widerøe, enn den prisen jeg har fått ved å kjøpe direkte. Det gjelder både pris fra Norge til Hellas og innenriks i Hellas.

Om man mailer Olympic i København, sender de billettene uten ekstra gebyr/porto, det ble samme pris som om jeg hadde bestillt på nettet selv.
Kari

polyanna

Så fint å få informasjon om dette. Jeg fikk en pris på 220 NOK fra Rhodos til Karpathos, men forstår nå at dette er dyrere enn å bestille annet sted. Takk skal du ha. Neste gang bestilles det direkte!

Tommy

Yasså är det dyrare att boka via Wideroe till exempel ? Jag har bokat t.o.r Rhodos-Karpathos med Olympic direkt via internet, o det kostar mig 64 euro. Vad det blir i norska kronor vet jag ej, men det motsvarar väl cirkus 600 svenska riksdaler.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Det er ca 512 norske kroner, Tommy. Fly tur-retur Aten-Astypalea koster 900 og noe. Det er med skatt og avgifter. Husk å regne med det i tillegg til prisen som kommer opp først, Polyanna.
There are no strangers, only friends we haven't met.

polyanna

Du har rett, Tjorven. Totalprisen blir noe høyere. Søkte om igjen på en enveis billett Rhodos-Karpathos - med gebyr gikk prisen fra 220,- til 280,-. Skatt kan tilkomme dersom det innkreves lokalt ved ankomst. Og Athen-Astypalea tur-retur ville komme på ca 960,-, inklusiv skatt og gebyr.
Det ser forøvrig ut som om man kan få elektronisk billett, men det gjelder sikkert ikke alle steder.

Tommy

Jag gjorde en testbokning Rhodos-Karpatos fram och åter med http://www.allaflygbiljetter.se/list.aspx

och priset blev ungefär detsamma som om jag bokat direkt via Olympic, det där med elektroniska biljetter eller ej behöver man inte fundera så mycket på. Flyger man till exempel med Aegean eller SAS och bokar direkt via nätet får man en så kallad elektronisk biljett, men jag har  checkat in på vanligt vis lika väl. Bagaget går ju i alla fall inte att checka in elektroniskt.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Siden Olympic forandret flyavganen til Astypalea, måtte vi også endre billettene til dagen etter. Etter tips fra filhellener, maila jeg til Olympic i Danmark og dagen etter hadde de ordna med elektroniske billetter til oss. Fort og greit.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anne

Jeg oppdaget helt tilfeldig at Olympic hadde forrandret avgang fra Athen til Skiathos også. Vi fikk ikke noe beskjed om det, så hvis flere har bestilt med Olympic så sjekk avgangstiden igjen. Jeg ringte til kontoret i Danmark og fikk nye elektroniske billetter på mail med en gang. Vårt fly går kl.21.20 istede for 17.30 så vi slipper overnatting, men får lengere venting siden vi lander i Athen kl.11.30. Det blir vårtur på oss om ikke så lenge. JIPPI !!!!! :cloud9:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

filhellener

Jeg s k r e v at jeg kunne ha vært \"uheldig\" de gangene jeg sjekket hva flyturene kostet med Widerøe, og det har jeg nok vært  forstår jeg.
Jeg skal se hos Widerøe også neste gang jeg er på utkikk etter flybilletter  :cheese:

Det er hos Aegean Airlines jeg har kjøpt de billigste billettene, de flyr dessverre ikke til så mange av øyene som Olympic gjør, men 10 euro + skatt er OK  :sunny:

For å få de billettene må man kjøpe tidlig, vi flyr hjem fra Kreta i høst for den prisen,
50 euro for 2 personer Heraklion - Athen inkl skatt/avg  :cheese:
Kari

Tommy

Quote from: \"filhellener\"Jeg s k r e v at jeg kunne ha vært \"uheldig\" de gangene jeg sjekket hva flyturene kostet med Widerøe, og det har jeg nok vært  forstår jeg.
Jeg skal se hos Widerøe også neste gang jeg er på utkikk etter flybilletter  :cheese:

Det er hos Aegean Airlines jeg har kjøpt de billigste billettene, de flyr dessverre ikke til så mange av øyene som Olympic gjør, men 10 euro + skatt er OK  :sunny:

For å få de billettene må man kjøpe tidlig, vi flyr hjem fra Kreta i høst for den prisen,
50 euro for 2 personer Heraklion - Athen inkl skatt/avg  :cheese:

Hej Kari

Det verkar som Aegean har lagt ner sina 10 euros priser denna sommarsäsong. Jag har gjort ett par testbokningar i juni och juli och då är priserna betydligt högre än förra sommaren då Aegean körde med sin 10 euros kampanj. Men till hösten sjunker priserna rejält vad jag kunnat se.

:-) Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...