Logg inn med Facebook eller Google!

Flytransport til Hellas

Started by Ole, 11. Oct 07, 08:55:25

Previous topic - Next topic

filhellener

Quote from: karri on 22. Apr 12, 23:04:35
Quote from: filhellener on 22. Apr 12, 22:56:33
Quote from: Marit on 22. Apr 12, 21:39:44
Jeg har selvfølgelig sjekket Apollo, og som jeg skriver, så finner jeg ikke enveisbillett fra Kos til Oslo etter juni. Tenkte noen her inne kanskje viste om enveisbilletter blir lagt ut etterhvert.


Jeg gikk inn og sjekket på Apollo nå og det finnes  enveisbilletter til Kos, men... prisen er høy  :o  ..foreløpig, får håpe det blir billigere etterhvert  :)
Nå er det kr 1798 pr/pers med avreise 21.sept, og 1698,- med avreise 28.sept ( sesongens siste)

Ikke for å pirke, men det var vel enveisbilletter fra Kos det var spørsmål om?!  ;)


Det er ikke å pirke, karri , jeg har lest for dårlig  :-[  Beklager  :)
Kari

Ninette

Kanskje er det noen som ønsker seg til Hellas i år, men ikke har funnet flybilletter til overkommelig pris?

Lufthansa selger nå flybilletter tur retur Oslo - Athen for under 2.000 kroner. Her er det bare en ting å si, løp og kjøp!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

hallrar

10. Jun 12, 23:16:46 #74 Last Edit: 10. Jun 12, 23:21:28 by hallrar
www.itasoftware.com
er absolutt det beste stedet å finne ut om hvilke muligheter man har for å finne beste og billigste billett.
Iphone APP: "OnTheFly"

www.skyscanner.com
Nettsted som også har flere billigselskaper enn førstnevnte.
Iphone APP: "Skyscanner".

Marit

Sjekker ut restplasser for august og håper på at det etterhvert dukker opp en billig to-ukers tur, selv om sommerværet så langt tilsier mange solgte turer. Håper at det hjelper at jeg skal reise ved skolestart, og muligheter for billig tur.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

mouche

Norwegian en vei til Kreta for 400 kroner i midten av august er jo starten på noe da? Man får vel greie dobbeltrom rundt på øya på hyggelige steder til 30/50 euro for to og en returbillett finner man vel også?Leie en liten bil og reise litt rundt og en slik pakke blir vel grei etter mitt skjønn og ikke så kostbar heller.

Kristian

Problemet  med Norwegian er at bortsett fra Aten, flyr de siste hjemreise +/- 20-25 aug og de er skitdyre.

Fremdeles kan du sette sammen t/r  Kreta og tilbake via Aten for under 2000 pr. person ute baggasje. Fordelen med Norwegian er at prisene ikke forandret seg om du booker to forskjellige biletter/dest.-avr.

I og med at du skal ha fly fra Oslo har du alltids en mulighet for sisteliten/restplass.no.

Har du bestem deg for Kreta er det en sak, er du villig til å reise hvor som helst bør du tenke over hva det  koster med overnatting og reise fra flyplass til destinasjon.
Flybilettem er ikke den eneste kostnaden Overnatting i Pireus/Rafina koster normalt noe mer enn på øyene.

Jeg er ikke sikker, men fra Oslo til Aten er det Norwegian direkte (mest praktisk) og
SAS via København

ANdre alternativer tror jeg ikke det finnes for å rekke kveldsdrinken på en av øyene/

som er de beste alternativene. Da kommer du til Kykladene samme kveld med båt, med BS temmelig sent, med hurtigbåt akseptabelt fram til Naxos.




Kristian/Planer er til for å utsettes

Marit

Jeg skal til Kos, og har ferie fra 17. august. Norwegian har sin siste avgang fra Oslo om kvelden 16. august til kr 488 (inkl bagasje). Mangler da en retur fra Kos, og hadde håpet på en enveisbillett med Ving eller Apollo til en ok pris. Har en mulighet til å reise med Ryanair hjem igjen.

Jeg har tenkt å ha is i magen og avvente og se om det dukker opp restplass med Ving/Apollo til en ok pris. Jeg har allerede ordnet med hotell så det er bare fly jeg er ute etter (ev. en billig uspesifisert reise hvor jeg bare benytter flybilletten). Derfor har jeg ikke bestilt ruteflybillett ennå.

Spurte Norwegian (var vel i fjor) på deres Facebook-side hvorfor de ikke hadde lengre sesong til Kos, og fikk til svar at dette var en sommerdestinasjon (altså skoleferie slik jeg forstod svaret). Tror likevel de kunne ha hatt en lengre sesong med 1 avgang i uken en stund lengre enn til midten av august, også når det gjelder andre greske øyer.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Ole

Minner om tanken bak denne tråden: http://hellasforum.net/index.php?topic=998.0

Opprett nye tråder når nye emner blir tatt opp.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...