Logg inn med Facebook eller Google!

Våre bosteder i Hellas

Started by fila, 11. Apr 15, 15:44:51

Previous topic - Next topic

Tore

Kokkari er et fint sted for den som liker rolig standferie.Har bodd på Christinangela som er et leilighetshotell med hus på begge sider av en gågate med masse grønne trær.Dette gjør stedet trivelig,men kan kanskje være bidragende til mye mygg.Hotellet har et lite svømmebasseng.Hotellet ligger tett ved Long Beach.Det er kun å kysse gata for å komme dit.Et trivelig bosted.

fila

Nesten øverst i byen, opp bratte gater, avsluttet med 62 trappetrinn (puhh) ligger Belvedere. Jaja, vi fikk i alle fall morsjon etter alle de gode måltidene nede i byen :)

fila

En dyktig og hjelpsom ung, svensk jente og monsen Alonso var vårt vertskap på Hotel Egli i Skala Potamia. Vår unge vertinne kastet seg gjerne på sykkelen og dro ut for å kjøpe det hun manglet for å lage salat til oss i pool-baren. Sågar syklet hun til bakeren opp i Potamia og hentet bursdagskake til oss. Egli var en god base for fine opplevelser på Thassos.

Tore

09. May 15, 22:13:04 #27 Last Edit: 09. May 15, 22:17:42 by Tore
Mirtilos ligger i Kissamos vest i Chania.Hotellet ligger nær sentrum i denne småbyen,men stedet er likevel stille og rolig.Det er kort avstand til tavernaer og strand.Det er et fint svømmebasseng med snackbar ved siden av hvor det om morgenen serveres en god kretisk frokost.Hotellet har en enkel,men likevel god standard,og renholdet er sjeldent bra.Et trivelig sted å feriere.

fila

Oppholdet på Tilos er definitivt et av våre beste Hellas-minner. Ioanni stod på kaia og ventet på oss når vi kom med Sea Star fra Rhodos.
Dream Island ligger 600 m fra Livadia's lille, koselige sentrum. Steinstranda med det krystallklare vannet ligger rett over veien. Søker du fred og ro er dette et godt alternativ. Nå har Akis overtatt driften. Jeg tror vi må tilbake.

fila

Villa Stavros ligger bare noen skritt fra stranden på Megali Ammos. 20 minutter tok det å gå over haugen til byen dersom vi fikk lyst til det. Ellers fant vi det vi trengte rundt forbi hotellet.

fila

På Iapetos Village i Yialos på Symi, har vi bodd to ganger. Vi fikk til og med samme leilighet begge gangene.  Hotellet har høy standard og utmerket service. En liten frokostsal i kjelleren på et av byggene, men det er minst like hyggelig å ta med frokosten og sitte utenfor leiligheten. Kort vei til havnen og sentrum, litt lengre til strand.

fila

Hyggelig hotell i A. Prokopios. Vertskapet visste ikke hva godt de skulle gjøre for at vi skulle trives. Litt små studio'er, men hva gjør vel det. Vi trivdes godt. Nå har sikkert lille Stamatis lært seg å sykle på ordentlig :D

fila

Anthonios Studios ligger i bunnen av den lange trappen som går opp mot Taverna Lakis opp ved hovedveien. Standarden på rommene i den gamle delen av hotellet, der vi bodde, var ikke topp. Utsikten, Pythagorion og Samos, derimot, var helt topp.

filhellener

22. Mar 16, 15:17:22 #33 Last Edit: 22. Mar 16, 18:46:34 by filhellener
I 1992 bodde venner av oss på "Anthonios",
Selv bodde vi utenfor Pythagorion på
"Fito Bay" :)
"Anthonios" er påbygd siden, basseng var det heller ikke da, men den FANTASTISKE utsikten er den samme :smile12:
Men..., i bunnen av trappa ??? Det var da bratt opp dit..., inngangen til " Anthonios"
var midt i trappa opp fra strandpromenaden den gangen :)
Kari

fila

Ja motbakker og trapper var det i alle fall, filhellener. Dette bildet er tatt fra havnepromenaden og opp mot hovedveien mot Vathy. Anthonios ligger til høyre like etter at trappen starter (bak personen med rød T-skjorte). Helt opp trappen og over gaten der opp ligger Taverna Lakis, som vi har mange gode minner fra (anbefales)

filhellener

Sist jeg var i Pythagorion, i 2012, bodde jeg på Athos :)
Da gikk jeg forbi Lakis endel ggr, men spist der har jeg ikke, er det en veldig
"norskdominert" taverna?
Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...