Logg inn med Facebook eller Google!

Athen-Paros-Kreta, reisetips?

Started by Haansi, 26. Oct 14, 18:27:59

Previous topic - Next topic

Haansi

Hei,
Vi hadde en fantastisk tur til hellas i sommer, og har allerede begynt å booke neste tur til sommeren 2015 :)

Det jeg lurer litt på er om det er noen som har oversikt på når det går båter fra Athen->Paros, og Paros->Kreta. Er ikke nøye om det er Chania eller Heraklion :)

Vi ankommer Athen 12:50 27. juli , er det noen båt vi kommer til å rekke til Paros samme dag? Eller må vi overnatte en dag? Vi har booket hotell på paros fra den 27.

Vi skal videre til Rethymnon den 4. juli. Er går det båter fra Paros til Kreta i høysesongen?

Frynse

sjekk www.openseas.gr
Her kan du se hva som gikk tilbake i tid så du kan anta sånn cirka hva som kommer til neste år.

Anders

Blue Star går "alltid" kl 17:30. Den når dere med god margin. Og siden det er midtsommers går det ganske sikkert en eller annen hurtigbåt sånn i fire-fem tiden. Men de rutene må du nok vente et halvår på...

Haansi

Tusen takk for tipsene folkens :)

Ser ut til at det går "lett" å komme seg til Paros allerede 27. når vi kommer ned, men verre å komme seg til paros lørdagen. ser ut til at vi må forlenge en dag på paros, evt reise en dag tidligere til kreta :) men må bestemme oss nærmere når tidsplanene kommer for neste sommer ser det ut til!

Anders

Vel... det pleier være daglige forbindelser mellom Santorini og Kreta på den tiden. Også en hurtigbåt litt utpå kveldingen/tidlig aften

Haansi

Quote from: Anders on 26. Oct 14, 18:55:20
Vel... det pleier være daglige forbindelser mellom Santorini og Kreta på den tiden. Også en hurtigbåt litt utpå kveldingen/tidlig aften

Det må vel gå på en eller annen måte? :) Om vi reiser en dag før eller en dag etter..

Viktigste er uansett at vi kommer oss til Paros lørdag, så får vi heller være litt mer fleksible :)

Er det forresten noen som har erfaring med Rethymnon? Er den plassen jeg er mest spent på, ettersom det ser ut til at "alle" elsker Paros.

Anders

Jeg har aldri vært i Rethymnon, men det er det helt sikkert mange andre som kan svare på :-) Og det er lett å bli "forelsket" i Paros :-)

Kristian

I sommer har Highspeed 5 gått fra Keraklion og opp til Mykonos med retur fra Paros 1545. I år var 4 juli en fredag og da gikk den men ikke lørdag. Så igjen på søndag 6.

Ankomst Heraklion kl. 1945 som betyr at man vel bør sjekke ut hotell på forhånd.

For øvrig går det det andre hurtigbåter fra Heraklion til Santorini: Blue Horizon og Megajet tror jeg de het i år, men ikke daglig.

En av dem gikk via Rethymneon
Kristian/Planer er til for å utsettes

Haansi

Quote from: Kristian on 26. Oct 14, 21:02:56
I sommer har Highspeed 5 gått fra Keraklion og opp til Mykonos med retur fra Paros 1545. I år var 4 juli en fredag og da gikk den men ikke lørdag. Så igjen på søndag 6.

Ankomst Heraklion kl. 1945 som betyr at man vel bør sjekke ut hotell på forhånd.

For øvrig går det det andre hurtigbåter fra Heraklion til Santorini: Blue Horizon og Megajet tror jeg de het i år, men ikke daglig.

En av dem gikk via Rethymneon

Aiai, takker så mye for masse bra info! :) Dette er virkelig til hjelp :)

Kritios

27. Oct 14, 19:27:52 #9 Last Edit: 27. Oct 14, 19:34:56 by Kritios
Quote
Er det forresten noen som har erfaring med Rethymnon? Er den plassen jeg er mest spent på, ettersom det ser ut til at "alle" elsker Paros.


Jeg har en del erfaring med Rethymnon da jeg har en kollega som har (2) hus der og har vært der 7-8 ganger nå i forbindelse med besøk hos ham og hos en byggmester derfra som jeg bruker for å fikse på mitt eget sted i Tavronitis.
Rethymnoen er en meget hyggelig by, med fin gamleby, flott fort og massevis av fine hoteller rett ovenfor den fine bystranda. Stranda ligger delvis i le innenfor moloen, så det er lett å finne en plass med passe store (eller små) bølger når nordavinden står på som heftigst.
Jeg tror nok du kommer til å trives der  8)
For øvrig vil jeg anbefale denne fantastiske nettsida om Kreta:
http://www.cretanbeaches.com/Information/Crete-Info/rethymnon-city/
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

Haansi

Quote from: Kritios on 27. Oct 14, 19:27:52
Quote
Er det forresten noen som har erfaring med Rethymnon? Er den plassen jeg er mest spent på, ettersom det ser ut til at "alle" elsker Paros.


Jeg har en del erfaring med Rethymnon da jeg har en kollega som har (2) hus der og har vært der 7-8 ganger nå i forbindelse med besøk hos ham og hos en byggmester derfra som jeg bruker for å fikse på mitt eget sted i Tavronitis.
Rethymnoen er en meget hyggelig by, med fin gamleby, flott fort og massevis av fine hoteller rett ovenfor den fine bystranda. Stranda ligger delvis i le innenfor moloen, så det er lett å finne en plass med passe store (eller små) bølger når nordavinden står på som heftigst.
Jeg tror nok du kommer til å trives der  8)
For øvrig vil jeg anbefale denne fantastiske nettsida om Kreta:
http://www.cretanbeaches.com/Information/Crete-Info/rethymnon-city/

Aiai, takker så mye! Dette høres veldig bra ut. Må si jeg gleder meg veldig til neste sommer nå :D

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...