Logg inn med Facebook eller Google!

Båt fra Athen

Started by Livsnyteren, 30. Sep 07, 13:24:18

Previous topic - Next topic

Anne

Jeg har sjekket litt med fly og båt og funnet dette eksempelet.
Fra Rygge søndag 08.06 med ankomst Athen kl.11.30
Fra athen søndag  08.06 kl.17.30 til Skiathos

Hjem torsdag 26.06 med Flying Dolphin ca: kl. 07.00 til Ag.Konstantinos og buss til Athen.
Fly hjem til Rygge fra Athen kl. 20.30
Ca.pris på alt for 2 voksne og 3 barn - 9500kr.
Det er eneste måten og unngå overnatting i Athen å reise på søndag med hjemreise på torsdag. Vi kommer kanskje til å prøve dett til sommeren istede for charter,men jeg vil sjekke hva jeg sparer først. Sjekk kun fly hos Ving og Apollo du også,det kan være gunstig like før skoleferien. Overnatting på Skiathos er ikke noe problem i Juni.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Anne! Du vet vel om enveisbilettene?
 Da sparer du ca. 1000,-kr. pr. person.
Men jeg tror foreløbig at det er bare Apollo som har dette tilbudet og de blir ikke lagt ut før over jul. Sjekket med Apollo i dag.

Anne

Du nevnte noe om det da vi traff dere,men jeg fikk ikke helt tak i hva det var. For oss to så kommer tur - retur Rygge  Skiathos på ca:4000kr. Da blir det to og en halv eller tre og en halv uke. Kan du gi meg noe mere info om enveisbilettene?
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Quote from: \"Anne\"Du nevnte noe om det da vi traff dere,men jeg fikk ikke helt tak i hva det var. For oss to så kommer tur - retur Rygge  Skiathos på ca:4000kr. Da blir det to og en halv eller tre og en halv uke. Kan du gi meg noe mere info om enveisbilettene?

Gå inn på Apollo sine sider og klikk på Tickets by Apollo,langt nede i venstre kolonne. Så bestiller du bare hvor du skal reise fra og hvor du skal ,dato for avreise og klikker for ONEWAY ikke uker. Det samme gjør du for hjemreisen, men da velger du Skiathos som avreisested. men nå er det altså bare det at disse bilettene ikke kommer til å bli lagt ut før over jul.

Livsnyteren

Quote from: \"Anne\"Jeg har sjekket litt med fly og båt og funnet dette eksempelet.
Fra Rygge søndag 08.06 med ankomst Athen kl.11.30
Fra athen søndag  08.06 kl.17.30 til Skiathos

Hjem torsdag 26.06 med Flying Dolphin ca: kl. 07.00 til Ag.Konstantinos og buss til Athen.
Fly hjem til Rygge fra Athen kl. 20.30
Ca.pris på alt for 2 voksne og 3 barn - 9500kr.
Det er eneste måten og unngå overnatting i Athen å reise på søndag med hjemreise på torsdag. Vi kommer kanskje til å prøve dett til sommeren istede for charter,men jeg vil sjekke hva jeg sparer først. Sjekk kun fly hos Ving og Apollo du også,det kan være gunstig like før skoleferien. Overnatting på Skiathos er ikke noe problem i Juni.

Å dra fra Rygge høres jo helt fantastisk ut.Har bare ikke blitt vant med at det går fly derfra zqr2333222222 Den prisen du fant ut der hørtes jo helt grei ut den.Men har du noen gang tatt fly videre fra Athen til Skiathos da?

Turid

Gå inn på Olympic Airways og Aegenic Airways og sjekk Arli. Vi fløy jo fra Athen til Chios i sommer og det var ihvertfall veldig greit.
Det er etter regn at fuglene synger!

Anne

Nei jeg har ikke tatt fly mellom Skiathos og Athen,men sønnen min gjorde det i fjor. Han reiste motsatt, båt ut og fly tilbake. Det funka kjempefint ifølge han, men de måtte overnatte i Athen begge veier. Jeg har reist til og fra Athen med båt og buss på dagstur og det gikk veldig bra. Det som skremmer meg er flyplassen i Athen. Jeg er ikke vant til store flyplasser. Er redd jeg skal tulle meg bort. Takk for tips Brit, jeg skal sjekke. Får jeg begge bilettene før jeg drar, ellr må returen hentes ut når jeg er på øya?
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Prisen på enveis er noe avhengig av når du skal reise, men her er prisen vi betalte nå i september og den var forøvrig den samme i midten av juni.
Kr. 898,- en vei og det blir kr.1796,- tur/retur pr. person. dette er uten flymat og uten forsikringer, men det regner jeg med at de fleste har fra før(forsikringer altså)  Har regnet ut at det blir da kr.8980,- tur/retur Gardemoen-Skiathos for 5 personer. men ennå vet vi jo da ikke 2008 priser.

Til Annes spørsmål: Du bestiller begge veier hjemmefra og hvis du bare skal være borte en uke får du begge bilettene hjem til deg. Men skal du være lenger borte  så må du hente biletten ut på en internettcafe eller oppsøke Apollokontoret på Skiathos. Det er også nok å ha med seg bare bookingnummeret til insjekkingen på Skiathos.

Høres jo ut som det ikke er så værst pris å reise om Athen, men det er veldig deilig å komme direkte ned til Skiathos. Da er i alle fall jeg villig til å betale noen kr. ekstra.

Livsnyteren

Det var jo greie priser det der brit.Jeg får kanskje vente til de bilettene blir lagt ut.Det hadde jo vært deilig å dra rett til Skiathos da.Jeg nå jo tenke på at vi er 5 personer som skal fra fly til fly også :iconbiggrin:

brit

Quote from: \"Livsnyteren\"Det var jo greie priser det der brit.Jeg får kanskje vente til de bilettene blir lagt ut.Det hadde jo vært deilig å dra rett til Skiathos da.Jeg nå jo tenke på at vi er 5 personer som skal fra fly til fly også :iconbiggrin:

Ja, da er du nede på 3,5 timer fra Gardemoen...men det kan jo være forsinkelser selvfølgelig.Så er det bare å ta taxi til hotellet og hvis du bor på Megali Ammos er det bare ca.10 min. så er du der og like etterpå kan du ta din første dukkert i Egeerhavet.....

tanum

Jag tog bussen från Athen Till Agios Konstantinos när jag var på Skopelos och plockade oliver i slutet av november 2006. Det funkade utmärkt. Och några dagar i Athen på hemvägen var inte så dumt heller. Det var 23 grader i början av december :-)

tanum

Rygge låter intressant. Vi bor ju bara en dryg timma därifrån. Vilka bolag flyger Rygge Athen alt. Rygge - Skiathos?

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...