Logg inn med Facebook eller Google!

Forumtreff Naxos 11 september 2013

Started by Anders, 02. Mar 13, 09:25:45

Previous topic - Next topic

Anders

Og nå har jeg funnet ut hvordan jeg skal få sett alt det jeg la inn i det der "spesial"-kartet :-)
Når jeg klikker "Vis Naxos Spesial i et større kart" UNDER bildet så dukker allting opp. Kanskje det kan være til hjelp for de som evt ikke har besøkt Naxos før?

Tjorven

Hm, jeg skjønner (visste vel fra før) at det er ganske store avstander mellom stedene i Naxos by (for mine bein  :'( ) Skjønner også av din beskrivelse Anders, at det "lønner seg" å bo nær St.George stranda i forhold til Scirocco. Men nå hiver jeg ut en liten brannfakkel til dere Scirocco-fans  ;) Det virker som om denne og den andre tavernaen ligger midt i trafikken og travelheten, liksom. Hadde det ikke vært triveligere å funnet en mer koselig/intim taverna i gamlebyen istedet? I "365 bilder fra Naxos"- tråden til Ole har han vist bilder av flere tavernaer derfra, samt de to foreslåtte alternativene m.fl. Sjekk denne tråden  ;D
Som Anders også sier er gamlebyen et must, og etter min mening det vakreste og mest idylliske området i hele Naxos by  :-*  Så hvorfor ikke spise der?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Quote from: Anders on 03. Mar 13, 16:01:13
Og nå har jeg funnet ut hvordan jeg skal få sett alt det jeg la inn i det der "spesial"-kartet :-)
Når jeg klikker "Vis Naxos Spesial i et større kart" UNDER bildet så dukker allting opp. Kanskje det kan være til hjelp for de som evt ikke har besøkt Naxos før?


Hvis det er dette kartet med symboler du tenker på, så funker det utmerket på min Samsung: http://hellasforum.net/index.php?action=naxosspesial  :) :)

Anders

OK. Litt ulikt da. Får bare opp det satelittbildet av Naxos, uten noe annen info. Så hvis andre opplever det samme så er det bare å klikke på linken under :-)

Tjorven

Jeg får opp kartet ditt med alle symbolene, men det sier meg fortsatt ikke stort om avstandene  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anita

Tjorven ... i gamlebyen er der vel størst sjangse for å få rom som er så som så... gamle bygninger.... mens i nærheten av St. Georg stranden er der flust med sjarmerende bosteder. Bare et tips  :)

Samme for meg hvor vi treffes...  :D

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anita

Quote from: Tjorven on 03. Mar 13, 16:29:25
Jeg får opp kartet ditt med alle symbolene, men det sier meg fortsatt ikke stort om avstandene  :D


Er ikke store avstander i Naxos by... byen er ikke stor. Du vandrer rundt på Antiparos små strekninger? ... blir nesten det samme på Naxos.
Det er det jeg likte med Naxos... ikke noen stor by ... alt samlet i kort gangavstand  ;D

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anders

Fra det der "mugg-rommet" ditt til Finikas på Ag. Georgios er det ca 800-1000 meter. Uten en trapp. Hvis det er et problem får vi hente Nigel over (hvilke idé!) så du får låne rullestolen hans :-)

Greece-Traveller

Gamlebyen er "ulendt" med mange trapper etc. for å komme rundt. Her kan dere få et inntrykk:

http://tinyurl.com/bnjn6g
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

streamer

Hvis det blir tur på meg i September så stiller jeg garantert. Og som det ser ut nå så blir det nok noen uker i september som etter min mening er en av de beste månedene der. Mye mindre turister, alt er billigere ( hotell, leiebil etc. ) Og mye bedre service i og med at våre venner der har bedre tid til å slå av en prat. Og Middelhavet har blitt varmet opp gjennom hele sommeren så badetemperaturen er himmelsk.

JohnS

03. Mar 13, 22:38:05 #34 Last Edit: 03. Mar 13, 22:40:10 by JohnS
Meltemi og to Elleniko er også greie steder med god mat, og ligger greit plassert i forhold til et stort utvalg hoteller nær Paralia Agios Georgios.  Selv mine nevropatiske føtter tillot meg å slepe meg dit uten større ubehag fra Hotel Iliovasilema.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

streamer

Enig der John. Meget god mat på Meltemi og et hyggelig vertskap. Og ja, man skal vel være rimelig sprek for å slepe seg de 50 metrene fra Illovasilema til Meltemi. Tør påstå at de har øyas beste Lamb in Lemon saus.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...