Logg inn med Facebook eller Google!

Hellasforum, - og Hellasforum

Started by kaka, 09. May 12, 18:50:15

Previous topic - Next topic

Anders

Det er jo HER at informasjonen finnes... det som renner nedover skjermen på FB er bortimot uinterressant?

kaka

17. Mar 14, 21:20:11 #37 Last Edit: 17. Mar 14, 21:22:58 by kaka
Skulle gjerne hatt et godt svar på det der, ja.

Det er vel litt vel nostalgisk å mimre tilbake til tiden da "de løse trådene" levde i beste velgående, med ymse innspill.
Det var mye under "annet", - og til tider heftige diskusjoner om det skulle høre hjemme på et forum for Hellas, - men, du verden, så mye moro innimellom  ;D

Ojjs! der lå det allerede to innlegg til fra Anders, gitt  :) - vi svartee vel litt i hver vår retning her.

Men, er enig i at små fortellinger om hverdagsopplevelser , gjerne i Hellas - men også annet, er slikt som gjerne vekker min interesse.
KariK

Anders

Skal prøve å slippe meg løs, kaka :-)
Har litt dårlige tider i nærmeste familie akkurat nå, så humøret fyker opp og ned her også :-(

kaka

KariK

IngeS

Quote from: Anders on 17. Mar 14, 21:17:39
kanskje vi alle burde bli ørlite flinkere til å komme med småting i hverdagen? Den "greske hverdagen" mener jeg... den vi har eller ikke har opplevd? Det trenger jo ikke være all verden, men en setning her og der kan gjerne være det som skal til for mange andre?


Det er skjelden jeg oppmuntrer Anders, men det han sier her har jeg sansen for. Dessuten er jeg ikke i tvil om at de som har bidratt mye i forumet har ennå mer å bidra med.

Selv om det blir mye bilder fra min side så prøver jeg etter beste evne å holde litt liv i gang
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Anders

De bildene dine er jo "fast" hver morgen, Inge :-) Det skal ikke så mye til. Og etterhvert som folk begynne å reise så kommer det vel ørlite mere av bilder og fortellinger?

Admirala

Jeg kan jo bare svare for meg selv, og jeg er jo ikke særlig aktiv lengre. Her er grunnene til det:

Når jeg reiser rundt i Hellas er det stort sett på Peloponnes. Jeg prøver å følge med på trådene som angår det området, men de andre trådene som omfatter greske reisemål er ikke så interessante for meg, og vil vel bare bli det om jeg planlegger reise dit eller søker inspirasjon til en øyreise. Kanskje er det sånn for mange her, mange har "sine" reisemål og er ikke så opptatt av / har ikke tid til å finlese og kommentere andre tråder.

Jeg savner livlige diskusjoner. På den annen side er det vanskelig å diskutere sak uten å henfalle til personangrep hvis det blir heftig. Det gjelder både meg og andre, bare så det er sagt, men jeg må dessverre si at jeg har fått uttalelser slengt etter meg her inne som jeg i min villeste fantasi ikke trodde var mulig. Dermed blir jeg nesten redd for å uttrykke en mening (ja, det er feigt, men jeg gidder ikke bruke energi på det.)

Jeg tror ikke facebook hadde vært noe stort problem om folk visste at de / følte at de fikk bedre hjelp her enn der (på fb) på spørsmål de stilte. Kanskje kan Ole eller en annen moderator "hente" gode spørsmål fra facebookgruppen og starte tråder på dem her, og da snakker jeg om spørsmål han ser mange kan bistå med hjelp til, eller være et utgangspunkt for interessante debatter. Og så skrive på facebook-innlegget at debatten fortsetter på forumet + link til den aktuelle tråden? Oppgis det f.eks. i en "pinned" melding øverst på facebookgruppen vil jeg ikke tro det er noe problem for noen, men skulle det vise seg å være det, er det jo bare å slutte med det.

Og selvsagt være flittig til å legge linker på facebook til nye nyttige innlegg her.





What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Frøken Sofie

18. Mar 14, 19:20:31 #43 Last Edit: 18. Mar 14, 21:55:07 by Frøken Sofie
Quote from: kaka on 09. May 12, 22:32:13
- og, om noen skulle tro jeg mente det skal være "begrenset åpningstid" på FB, var ikke det mitt poeng.
men, jeg skulle ønske at, feks, de fine bildene fra Monemvasia (også) kom i en tråd her inne, så jeg kunne nyte de bedre enn jeg synes jeg kan på FB.

Jeg tenkte jeg skulle gjør noe med dette i og med at jeg besøkte flotte Monemvasia i sommer, og har derfor lagt ut noen bilder .... Håper de kan glede litt :)

Anders

Synd å høre om negative kommentarer og personangrep i en diskusjon (får ikke håpe jeg har sagt noe galt?)
Jeg pleier kikke innom alle tråder som dukker opp, uavhengig av sted eller tema. Det er for å gjøre meg opp en mening om hvorvidt stedet/temaet er interressant eller ei (for meg, altså).
Og noen heftige diskusjoner har det jo vært :-) Men for meg bør de helst dreie seg om noe annet enn smak og behag. Eller det ene stedet kontra det andre.

kaka

Jeg synes du kommer med noen spennende forsalg om å viderføre innlegg fra FB og hit inn. Admirala. Tror jeg kunne likt det godt!
- men, det ville vel før til enda mer arbeid for Ole.
Det å legge lenker hit inn kan vi alle bidra med  :) (Har gjort det et par ganger)


KariK

Tjorven

Jeg er ikke på Facebook, og har ikke tenkt å meg dit heller, selv om jeg ble "pressa" til å opprette en konto der i et svakt øyeblikk  ;) Så jeg har vært innom den Hellasforum"stripa", uten at det ga meg stort  :-\   Men det jeg egentlig ikke skjønner, er hvorfor HF trenger å ha en "underavdeling" på FB i det hele tatt  ???  Er det ikke nok å ha en henvisning til dette opprinnelige Hellasforum der, slik at ALLE Hellasinteresserte, ALL info/diskusjoner og ALLE bilder blir samla på ett sted, og kommer alle til gode? Det tror jeg nok hadde gjort sitt til å øke både aktiviteten og interessen.
Det er en kjensgjerning at folk har forlatt Hellasforum til fordel for FB, fordi der er de uansett. Og så lenge det er tilrettelagt for et mini-HF der også, så er det mange som ikke gidder å forflytte seg over til det egentlige HF  :(  Har også hørt argumenter om at det er så mye enklere å legge inn bilder på FB. Men dersom dette opprinnelige HF også blir det eneste, så MÅ de hit  :) Mitt forslag er altså å bruke FB som agn, og få nye og gamle Hellaselskere hit.

Enig med dere andre; synd å ikke å få se alle Hellasbilder som kun ligger på FB  :(
Og hvis HF fortsatt må være der, syns jeg Admiralas forslag var veldig bra  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Uten innlegg fra medlemmene, så blir det heller ikke noe Hellasforum!
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...