Logg inn med Facebook eller Google!

Rapport fra Chios påsken 2012

Started by ingaberentine, 30. Mar 12, 09:17:30

Previous topic - Next topic

ingaberentine

30. Mar 12, 09:17:30 Last Edit: 30. Mar 12, 09:20:07 by ingaberentine
Hei igjen.

Bare en bitteliten rapport denne gang.

Vi er kommet vel frem til et nydelig lite anlegg mitt inne i Kampos området. Vi har fått et flott, stort godt rom hvor eieren faktisk hadde skrudd på airconditionet til 24'C slik at det var godt å varmt inne på rommet. Husene som ligger i dette området er 150 til 200 år gamle med solide steinvegger, så de er veldig kalde om vinteren, men som sagt her var godt og varmt da vi kom.

Nå har vi hatt en nydelig frokost ute i hagen, i solen som varmer godt og akkurat nå er det akkurat 18,2'C ute.

Som man forstår er det et helt ok WiFi her på hotellet som også virker inne på rommet, så vi skal prøve å komme tilbake med flere rapporter etter hvert, men akkurat nå skal vi finne frem fotoutstyret og sette oss i bilen og ut og se oss litt rundt og se om vi kan finne noe spennende og fotografere................


Tjorven

Nyt den greske våren, og ha en fortsatt deilig ferie. Dette hørtes herlig ut  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tzasiki

Så fint å høre at dere er kommet vel fram!. Ja ikke sant husene og steingjerdene i Kamposområdet er flotte, for ikke å nevne hagene der!! Nyt ferien, kameraet kommer helt sikkert til å bli brukt ofte!! :)

ingaberentine

30. Mar 12, 22:06:11 #3 Last Edit: 30. Mar 12, 22:19:02 by ingaberentine
Her kommer en liten fotorapport fra i dag.

Først et par bilder fra der hvor vi bor





Dette er fra det gamle vannhjulet som skal være mellom 150 til 200 år gammelt. Brønnen er ca 20 m dyp. Den brukes den dag i dag til å vanne appelsintrærne (brønnen altså) men som man ser på bildet er det en elektrisk vannpumpe som brukes nå.





Fra appelsinlunden helt inntil huset





Ellers kjørte vi stort sett rundt på måfå i dag uten den helt store mål og meningen annet enn at vi kanskje fant noen flotte tulipanmarker.  Vi er her på rette tiden, men disse var ikke lette å finne, men noe fant vi jo da.......








Vi var heldig å komme over en orkide som vi ikke har sett før, dvs. vi har sett flere visne utgaver av denne nede på Kreta......





Gul Iris har vi heller aldri sett......





Dette er tusenvis av bittesmå "prestekrager"





Denne kirken hadde vi tenkt å besøke, men plutselig lå den langs en av de mange smale veiene vi var ute og kjørte på i dag





Plutselig kom vi over disse keramikkbutikkene mitt inne på øya, her et bilde fra en av dem





I kveld var vi nede i Chios by for å se oss litt rundt og mens vi kjørte rundt så kom vi over disse i nordenden av byen


Håper bildene kommer igjennom, for selv om det er ok nettverk her så er det til tider ganske så tregt....


Til slutt en liten værrapport. Det har stort sett vært flott vær i dag med mye sol, men en liten periode mitt på dagen så skyet det til og ble betraktelig gråere, men så plutselig letnet det igjen og etterpå har det vært bra. Termometeret i bilen har vist fra 17 til 20 varmegrader, mens termometeret her hvor vi bor har vist en maks på 19,5'C og akkurat nå kl. 23:18 gresk tid er det 14,4'C.....

Tzasiki

Takk for reisebrev og flotte fotos fra en kjær øy!.

Niaas

Ååå, så nydelige bilder!! Ja, Hellas på denne tiden er helt utrolig vakkert!
Ser gjerne flere bilder etterhvert!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

karri

Nydelige bilder. Takk for at vi får være med nesten "live", bildene kan ikke være mange timer gamle før dere legger de ut på forumet. Tusen takk :)  Gleder meg til mere :)
KARRI

Tjorven

Flott med så fersk rapport, og med bilder  :D Jeg syns liksom dere nettopp har landa, og her er du allerede i full gang  ;D For et spennende bosted dere har - med appelsinlunden som fristende "dekorasjon" rett ved! Herlige vårbilder, nesten litt surrealistisk, trønderværet tatt i betraktning (her snødde det i dag  :-\ )
There are no strangers, only friends we haven't met.

ingaberentine

31. Mar 12, 07:41:49 #8 Last Edit: 31. Mar 12, 08:49:08 by ingaberentine
Tusen, tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger.

Joda bildene er "ferskvare" de, men det er ikke lett å redigere bilder på en bærbar pc, så man får ta dem slik de er...........

Har knapt nok stått opp enda, men ser ut av vinduet at det er knallblå skyfri himmel, men termometeret sier at det "bare" er 11,9'C klokken 08:34. Det er veldig gode værmeldinger for i dag, sol hele dagen, ingen vind og temp opp not nesten 20'C, så i dag tar vi nok turen innom en eller annen strand. Har ellers ikke så bestemte planer i dag heller, vi kjører nok litt sydover og så får vi se hvordan veien blir til underveis. Ser vi noe spennende å fotografere så stopper vi opp..........

Ser forresten at det har vært nede i 9,0'C i løpet av natten......

Nei nå må vi komme oss opp, det er frokost om 20 min......

Diddi

Du verden så flotte bilder ;D Kjenner jeg bare vil dit akkurat nåååå :-* Å få se slike blomstermarker  står høyt på lista mi :D Gleder meg til å se mer fra deres tur!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

ingaberentine

Deilig frokost inntatt ute i på plassen foran villaen. Et aldeles nydelig vær i dag, sol fra skyfri himmel og godt og varmt i solen.








Det var nydelig å sitte her og innta frokost i dag. Helt vindstille med masse lyder fra kvitrende fugler, duer som lager sine lavere toner, en hane som galer fra hønsegården like ute i appelsinlunden, man kan bare ikke få det bedre..............


PS: Termometeret sier 16,2'C kl 09:55

Anders

Misunnelig? Neida! Gråter bare litt... :-)
Kos dere videre og nyt det og lev livet.... vet ikke om det kan hjelpe på opplevelsen men her har vi fått snø i løpet av natten...

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...