Logg inn med Facebook eller Google!

Morgenstemning....Kardamili

Started by brit, 15. Jul 10, 22:10:38

Previous topic - Next topic

brit

Jeg elsker greske morgener!
Søndag 30.mai våknet jeg grytidlig...klokken viser 04.45...Erik sover...jeg lar ham selvfølgelig sove og lister meg ut på terrassen. Kjenner denne behagelige varmen strømme imot meg...ser på gradestokken..23 gr.   det blir en ny varm dag.
Setter meg ned og lar sansene åpne seg og bare drar inn duftene og lydene (som ikke er mange). Jeg hører havet, en hane galer i det fjærne og får hjelp av en enslig bjeffende hund. Men ellers er det stille og det er mørkt.

Rundt lyktestolpen nedenfor terrassen ser jeg innsekter og av og til en flaggermus,en hvit katt på jakt...som en stund senere kommer med byttet i munnen. En liten mus har endt sine dager.
Alt ånder fred...når jeg ser bort fra stresset den lille musen må ha følt...og jeg kjenner at skuldrene har senket seg og jeg tenker at bedre enn jeg har det i  dette øyeblikket går det ikke an å ha det.
Etter en lang og hard vinter i Norge og en kald vår er det deilig å kjenne varmen...og jeg føler at kroppen tiner opp.

Det lysner og naturens lyder blir blandet med biler og mopeder. men det slår meg at de siste er det ikke så mange av som i Sporadene (Skiathos,Skopelos)
En enslig fiskebåt (eller var det to) er på vei over det blanke vannet og jeg hører en kirkeklokke. Det er søndag!




Det er bitte litt til...som kommer senere

Riitta

Så fint Brit :flower: jag älskar också tidiga morgnar i Hellas. Tystnaden och fina soluppgången och små ljuden, från tuppen getterna och dagen börjar sakta vakna :flower:
Härliga bilder också :flower:

Riitta

filhellener

D e i l i g, Brit  :flower:
- jeg må innrømme at det er s j e l d e n  jeg får med meg tidlige morgenstunder...dessverre :-)
Kari

Katherina

:sunny: Takk for den fine stemningsrapporten din, Brit. Jeg elsker de tidlige morgenstundene når jeg er i Hellas. Kjenne på morgenstillheten og at dagen våkner til liv. Det har vært mange rusleturer rundt i Karamili med fotoapparatet. Ser for meg lyset og det du skildrer. Også kirka. Et kirkebesøk hører med. Det er alltid en spesiell stemning å sitte der sammen med lokalbefolkningen. :flower: Gleder meg til fortsettelsen

brit

Takk for at dere følger mine morgenbetraktninger.....
Riitta,filhellener og Katherina.

Her kommer resten:

Jeg ser utover landskapet og tenker at skaperen har vært raus når det gjelder Kardamili og det Maniske området Vakkert!





Erik har våknet og kommer ut på terrassen....vi bestemmer oss for en liten tur før frokost.
Nede ved \"resepsjonen\"...som bare er et bord nede i gården.....blir vi stående og betrakte det store treet som står der...det har svarte bær som ligner bjørnebær.....vi spør vår blide,hyggelige vertinne hva det er for et tre og hun svarer \"Mora\". Tankene mine blir med en gang koblet til bibelhistorien om Sakkeus i morbærtreet. Det er virkelig et morbærtre!
Hun plukker bær ned til oss og lar oss forstå at det er bare å forsyne seg av treet. Bærene er saftige og søte......en helt ny opplevelse for oss..og ikke visste vi da at disse bærene skulle \"redde livet vårt\" en annen dag....men det er en annen historie.....

Dette var vår første morgen i Kardamili.......

Athina

Takk for herlig beskrivelse og fine bilder fra morgenstemningen i Kardamili, brit :flower:
Og skal si dere hadde flott utsikt fra terrassen på Palataki. Må ha vært helt nydelig å starte dagen her, med synet av havet og det vakre landskapet med sine oliventrær og sypresser :cloud9:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

brit

Takk skaldu ha Athina!
Ja utsikten var flott og aldri har jeg hatt finere terrasse.....den gikk rundt hele leiligheten...så vi kunne flytte oss etter sola eller etter skyggen........

Anne

For en deilig skildring av morgenstunden Brit og så fine bilder. Følte at jeg var der jeg :-) Gleder meg til mere.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tjorven

For en herlig morgenstemning-rapport :)
Jeg er ingen morgenfugl selv, men det hender jeg våkner i otta, og da er det bare deilig å nyte freden og roen på terrassen/balkongen. Kjenner meg igjen i beskrivelsen din, Brit.
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Tusen takk for deilig stemningsrapport og vakre bilder, Brit  :flower:

Mani / Kardamili e r virkelig for sjelen :-)
Kari

brit

Takk,takk Anne,Tjorven og filhellener! Koselig at dere likte historien min.
Det var en så flott morgen....og jeg bare måtte skrive der og da....måtte ha det med meg hjem.

Magnolia

Det myke morgenlyset, roen som hersker en stille morgentime, naturen som våkner til liv.......
Du har fått med alt i din skildring og dine bilder. Det er virkelig slik det er. Takk for at vi fikk dele denne stemningen med deg.
Dette ga meg en herlig stund her foran pc-en.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...