Logg inn med Facebook eller Google!

Noen inntrykk fra Kardamili 2010

Started by Athina, 10. Jun 10, 18:09:42

Previous topic - Next topic

Athina

Takk for så fine ord, brit og Katherina :flower:

Etter avstikkeren til Proastio bridge, var det et must med en tur innom landsbyen og Panagiota\'s kafeneion. De store vintønnene i kaféen var borte, så de har nok sluttet å lage sin egen vin. Det ble derfor gresk kaffe denne gangen og en koselig stund, omgitt av tildels høylytt diskuterende grekere  :argue: ... :iconbiggrin:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Koselig gjensyn, Athina. Det er alltid koselig med en stopp hos Panagiota, inne eller utenfor. Men, inne får vi jo med oss mer av \"det som skjer\"  :cheese:
Den kaffekverna var jo herlig, og fortsatt i bruk, virket det som. Du har fått den fint frem!
Den lille uteplassen er jo så idyllisk (men jeg sitter sjelden der selv, det blir helst i kirkeveggen)
KariK

bengalow

Jag måste ge er eloge till de fina bilderna från Kardamili med omegn. Det kan tyckas att det blir lite mycket från just den orten, men ni, både kaka, Athina och Magnolia förmedlar \"stilleben\" som sätter igång minnrsdelen i huvudet. Jag är en stadig läsare av beskrivningarna, och värdesätter era berättelser. Det kryper i kroppen när jag läser dem, och jag längtar tillbaka, även om jag kanske inte kommer dit fler gånger. Det finns ju så mycket Grekland att upptäcka! Bara fortsätt att locka!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

MamaIkaros

Vakre bilder! Jeg besøkte Kardamili og gode venner for noen dager siden. Peloponnes og Mani er også min favoritt, sjøl om Kardamili ikke er mitt sted....
MamaIkaros

Katherina

Koser meg fortsatt med å vandre sammen med deg på kjente og kjære stier. Bare for artighet skyld legger jeg inn et bilde i forhold til det du har kalt \"Gjenbruk\". Slik var det for ett år siden.

Athina

Morsomt, Katherina :icon_smile:
Og takk til deg pluss kaka, bengalow og MamaIkaros for fine kommentarer :flower:

Fra Proastio kjørte vi noen få kilometer videre til Exohori som er en samling av små landsbyer litt lenger opp i fjellet: http://www.zorbas.de/maniguide/exohori.html
 Til Proastio kan man som sagt gå fra Kardamili. Det kan man også til Exohori, men det er en lengre tur, så da bør det ikke være for varmt i været...
Det er så fint å gå rundt med kamera blant gamle steinhus i trange smug i Exohori. Noen bilder:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Erik

Takk igjen for flotte bilder. Det så utrolig mange motiver i disse landsbyene omkring Kardamili. Man får jo lyst til å dra tilbake med en gang for å se mer av dette fantastiske område. Tilbake skal vi.
Det må ha bodd mange flere mennesker i dette området en gang.

Magnolia

Sukk. :)
Det er så vakkert. Sjela mi er der fremdeles, i Kardamili og alle små landsbyene.
Jeg har gode minner fra hvert eneste av disse bildene dine, Athina, og husker med glede den uka vi hadde sammen. Bildene dine tolker dagligliv og natur på en spesiell måte. De bringer fram sol og varme, gode minner og en gryende lengsel til september...........
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Athina

Quote from: \"Magnolia\"Sukk. :)
Det er så vakkert. Sjela mi er der fremdeles, i Kardamili og alle små landsbyene.
Jeg har gode minner fra hvert eneste av disse bildene dine, Athina, og husker med glede den uka vi hadde sammen. Bildene dine tolker dagligliv og natur på en spesiell måte. De bringer fram sol og varme, gode minner og en gryende lengsel til september...........

Takk, Magnolia, og velkommen hjem :flower:
Ja, det var en fin uke med mange gode opplevelser :icon_smile:
Takk også til deg, Erik, for fin kommentar!

Fortsetter med noen bilder fra landsbyturen 1. juni, hvor vi startet i Proastio, og fortsatte til Exohori.
Neste stopp var Saidona, hvor vi gikk oss litt vill i de labyrintiske trappegatene. Vi avsluttet med en herlig lunsj i Kastania.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Tenk at du virkelig fikk ta bilde av den gamle skjønnheten i Eksoxori, Athina.
Denne stillfarne damen som minnet meg slik om mine barns oldemor.

Fint å se bildene dine fra denne turen, der jeg fikk følge med dere helt til Saidona (og inntok min lunsj i ganske spesielle omgivelser, mens dere ruslet rundt på foto-tur). Takk til deg og Magnolia for at jeg fikk være med!
KariK

Athina

Quote from: \"kaka\"Tenk at du virkelig fikk ta bilde av den gamle skjønnheten i Eksoxori, Athina.
Denne stillfarne damen som minnet meg slik om mine barns oldemor.

Fint å se bildene dine fra denne turen, der jeg fikk følge med dere helt til Saidona (og inntok min lunsj i ganske spesielle omgivelser, mens dere ruslet rundt på foto-tur). Takk til deg og Magnolia for at jeg fikk være med!

Det var en glede å ha deg med, kaka! Vi var jo et fint team på tur, så jeg håper vi kan ta flere turer sammen :flower:
Og den lunsjen din i Saidona skulle jeg gjerne vært med på, hørtes ut som en opplevelse etter mitt hjerte (og da tenker jeg ikke spesielt på slaktingen av høna(!), men på settingen rundt og de hyggelige menneskene du møtte) :iconbiggrin:

Ja, skjønnheten i Exohori var bare nydelig...
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Jeg blir gjerne med på tur igjen, jeg :flower:  

Lunsjen min var enkel og velsmakende, men aktiviteten i omgivelsene var ganske livlig (- eller dødelig for den stakakrs høna) :dead:
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...