Logg inn med Facebook eller Google!

Noen inntrykk fra Kardamili 2010

Started by Athina, 10. Jun 10, 18:09:42

Previous topic - Next topic

kaka

KariK

Erik

Igjen takk for mange fine bilder. Utrolig mange steder å reise til i området, med små kirker og hjemmekoselige tavernaer flott natur.
En kommentar til den ville gulroten. Se på bildet ditt fra  olivenlunden så ser du en grønn /gul ball sammen med de hvite blomstene. Det er på den at en ser at det er vill gulrot har jeg lært, men obs jeg er ikke en botaniker.

Athina

Quote from: \"Erik\"Igjen takk for mange fine bilder. Utrolig mange steder å reise til i området, med små kirker og hjemmekoselige tavernaer flott natur.
En kommentar til den ville gulroten. Se på bildet ditt fra  olivenlunden så ser du en grønn /gul ball sammen med de hvite blomstene. Det er på den at en ser at det er vill gulrot har jeg lært, men obs jeg er ikke en botaniker.

Ja, det er nok mangfoldigheten og den vakre naturen som tiltaler meg mest i dette området.
Takk til brit, marjana, kaka og Erik for gode ord, og takk for info om plantene, Erik!

Noen flere bilder fra Kardamili:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

brit

Du er flink med detaljene Athina......koser meg og kjenner meg igjen!
Tusen takk!

MaFi

Jeg blir ikke lei Kardamilimotivene, jeg... Takk, Athina! Skulle gjerne vært i Kardamili i år også...

kaka

Det er så moror å se hvordan du \"ser\" der du er, spesielt ifht interiør.
Jeg kan ha vært på samme sted, og slett ikke lagt merke til de detaljene du fanger inn, og formidler så fint, Athina.
KariK

filhellener

Å hhh så mange spesielt deilige bilder, Athina  :cheers:

- det gjør e k s t r a godt å kunne nyte dem nå i det høstlige regnvåte juniværet v i har :flower:
Kari

Athina

Takk til brit, MaFi, kaka og filhellener :flower:

Proastio er en landsby som lett kan nåes til fots fra Kardamili. Like nordøst for byen finner vi et gammelt kloster, Ag. Theodorii. Nå er det kun to kirker som står igjen, resten er ruiner.
Den minste av disse kirkene, Ag. Nikolaos, er fra 1200-tallet og er nylig blitt restaurert. Den var ganske falleferdig første gang jeg var der oppe, i 2002. Den andre, litt større kirken, Ag. Theodoros, er fra begynnelsen av 1600-tallet.
Det var frodig vegetasjon rundt klosteret, og et naturlig kunstverk (med sopelime!) fant vi også. Her vokste morbær, og de måtte jo smakes på. Ble helt blå på fingrene som etter blåbærplukking. Men gode var de.

For spesielt interesserte: Her er litt opplysninger om Proastio og en del av kirkene i området: http://www.zorbas.de/maniguide/proastio.html

Mange bilder ble tatt her oppe, og noen av dem kommer her. Først et som viser utsikten mot Stoupa fra bilveien mellom Kardamili og Proastio. Resten er fra klosteret Ag. Theodorii.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Fine bilder fra en fin tur, til et fint sted, avsides allfarvei.

Og den lenken du la inn var kjempeflott, Athina. Her var det jo bare å klikke seg videre til den ene byen etter den andre, og kose se med lesing og bilder. (rart å lese om Proastios rykte fra forna da`r. den byen jeg er så glad i å besøke)
KariK

Athina

Takk, kaka! Ja, det er fint der oppe :icon_smile:  
Jeg ble også overrasket over det jeg leste om Proastio. En koselig landsby er det iallefall. Dit skal vi snart, men først en avstikker til Proastio bridge. Denne visste jeg ikke om, men kaka hadde vært der før og viste vei! :icon_smile:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

brit

Igjen flotte bilder  Athina...morsomt med linken til Proastio og jeg sier som kaka at det var overraskende lesning...men det er jo leeenge siden at de fikk dette ryktet på seg.
Vi \"klatret\" jo også opp ditt da vi var der nå...men det er en helt annen historie!
Koser meg veldig med bildene dine og sier...mer,mer....

Katherina

:hello1:  :drunken: Tusen takk for vakre bilder fra et deilig område, Athina :sunny:
Jeg har vært hjemme bare i 2 uker også kjenner jeg at jeg lengter nedover igjen når jeg ser alt dette vakre og kjente og kjære.
 :flower: Takk for at du lar oss få være med å vandre rundt sammen med deg. Opp til Petrovouni, vandre rundt i den vakre naturen med alle sine planter og blomster. Gjennom den ene olivenlunden etter den andre. Gå på eselstiene som mennesker gjennom århundrene har vandret på før oss. Nyte utsikten mot Karamili og omland, skue utover havet som ligger der krystallklart og vakkert ( i hvert fall de fleste dagene). Hilse på hattemakeren i Pirgos. (Et herlig bilde). En stille stund i en gammel kirke. Det hører også med. Så en tur opp til noen av landsbyene i fjellet. Her mye av livet ser ut til å ha stått stille gjennom lange tider. Koselig å vandre sammen med deg både i Kastania og Milea. Det fikk vi ikke gjort i år og det savnet jeg. Også Proastio. Denne byen som jeg, som mange av dere andre er blitt så betatt av. For ikke å glemme de kjente og sjarmerende bakgatene i Kardamili. Stedet mitt for både morgen- og kveldsturer. Gå opp til Gamle Kardamili og litte på fuglesangen, samtidig som morgenen demrer og livet våkner eller alt faller til ro.  :love10:  :flower: Takk, Athina. Gleder meg til å få vandre, drømme og lengte mer sammen med deg. Linken din skal jeg studere nærmere etter hvert. Her var det mye interessant.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...