Logg inn med Facebook eller Google!

Visum fra Hellas til Tyrkia?

Started by Fjernsynøve, 24. Feb 10, 20:11:16

Previous topic - Next topic

Fjernsynøve

Hei alle!

Dette er mitt første innlegg på dette forumet, og jeg er ikke så erfaren med nettfora, så dere får være snille å se gjennom fingrene med eventuelle feil.  :wink:

Jeg og mannen min skal på en veldig etterlengtet 14 dagers ferie til Tilos den 23. mai. Så lurer jeg på; hvordan kommer en seg fra Tilos til Tyrkia (for eksempel Marmaris) i et par dager? Jeg går nesten ut fra at man må ta båt fra en annen øy enn Tilos. Siden Tilos er så liten, mener jeg. Vet noen om det går båter fra Rhodos til Tyrkia? Og i så fall, må man ha visum? Hvor får man tak i det, og hva koster det?

Uff, dette ble mange spørsmål på en gang.  cxsdfafdddddd  Men jeg håper at noen vet noe om dette.

På forhånd takk!

Hilsen Fjernsynøve  :flower:

kaka

Jeg kan ikke svare deg på noen av spørsmålene, Fjernsynøve, men velkommen på Forumet og med ditt første innlegg!
Jeg ser verken feil eller dumme spørsmål i det, - så da håper jeg noen erfarne kan gi deg et godt svar, slik at dere virkelig får full uttelling på en etterlengtete ferien deres i mai. :flower:
KariK

Ole

Jeg er ganske sikker på at jeg så båter som skulle til Tyrkia da jeg var på Kos for to år siden.
Da vi var på Rhodos i 1986, fikk vi streng beskjed om ikke å reise til Tyrkia, for da fikk vi ikke komme tilbake til Hellas. Men ting har vel forandret seg på 24 år?

Mixelite

Vi dro fra Chios til Cesme i år og hadde ikke visum, bare vanlig passkontroll,men vi reiste på en organisert tur og reiselederne måtte ha passnummerne på forhånd,så en slags \"innmelding\" var det vel iallfall.

For 20 år siden måtte vi fylle ut papirer på forhånd.

Tjorven

I en av mine reisehåndbøker står det at det går hurtigbåt fra Commercial Harbour på Rhodos til Marmaris i Tyrkia. Turen tar 50 minutter. Avgang kl 08.00, retur kl 16.30. (Boka mi er 3 år gammel, så sjekk tidspunktene ;)  )
Båter fra Tilos til Rhodos går daglig, og legger til ved Mandraki-havnen, 700 m fra CH-havnen.
Ønsker dere en fin ferie :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

xristina

Før var det sånn at om man kom til Hellas på charterbillett, så kunne man ikke reise til Tyrkia i løpet av den perioden. Om det ble oppdaget at du hadde stempel fra Tyrkia, så fikk du ikke være med charterflyet hjem, men måtte kjøpe deg billett på ruteflyet.

Sånn er det heldigvis ikke nå. Fra Kos går det vel to båter om dagen til Bodrum. Jeg har aldri vært over i Tyrkia, men har hørt at man bare møter opp på disse \"rutebåtene\" med passet. Annet trengs ikke.
Turen tar ca 30 min.
:-)

Tzasiki

Det går ferge fra Rhodos og  til/fra  Marmaris hver dag (inntatt søndager tror jeg?) Turen over til Marmaris tar ca 40 min. Ta med pass.
Antar at dere reiser charter med Apollo.God ferie!. :flower:

Katta

Quote from: \"Mixelite\"Vi dro fra Chios til Cesme i år og hadde ikke visum, bare vanlig passkontroll,men vi reiste på en organisert tur og reiselederne måtte ha passnummerne på forhånd,så en slags \"innmelding\" var det vel iallfall.

For 20 år siden måtte vi fylle ut papirer på forhånd.

Har også vært på dagstur til Cesme, da trengte vi ikke visum. Da vi skulle på en to dagerstur, så måtte vi ha visum. Visumet kjøpte vi da vi kom til Tyrkia. Fant litt informasjon på denne siden:

http://alt-om-tyrkia.info/fakta-om-tyrkia/visum-til-tyrkia

Lykke til Fjernsynøve, og velkommen på forumet!  :flower:

alfredalfred

Det går ferge fra Rhodos og  til/fra  Marmaris hver dag????

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...