Logg inn med Facebook eller Google!

Sporadene midt i juli 2009

Started by kaka, 03. Aug 09, 20:38:33

Previous topic - Next topic

kaka

Så koselig at dere liker stemningen! 3 uker går fort, Brit! Regner med det blir noen besøk på deg på Glisteri også, da. Mannen og barna til hun som \"passet\" Vardiola var aktive der nede. Jenten gikk og tok inn penger for solstoler, og far serverte på tavernaen. Og mor var så stolt når jeg fortalte vi hadde møtt dem :cheese: (Hun var så glad for at jeg kunne snakke og forstå litt gresk, at jeg fikk nesten hele livshistorien.)
KariK

Livsnyteren

Jer er mer og mer sikker at jeg skal besøke Skopelos neste gang jeg skal nedover til Skiathos ja :cheers: I hvertfall etter å sett bildene dine kaka :flower:

kaka

12. Aug 09, 18:21:34 #38 Last Edit: 25. Oct 11, 21:39:40 by kaka
Så hyggelig, Livsnyter! Det er jo bare en koselig båttur over fra ditt tilholdssted, - hvis været er fint!!
Er du heldig, kan det være så fint i sundet ved Skopelos by.
KariK

Riitta

Härliga stränder och tavernor :bom:  Längtan till ferien blir inte mindre efter att sett på alla bilderna :flower:

Riitta

kaka

Det gjelder å holde lengselen ved like, -ikke sant, Riitta  :cheese:
(egentlig ikke så vanskelig, jeg lengter til Hellas nesten daglig)
KariK

kaka

12. Aug 09, 20:33:39 #41 Last Edit: 29. Oct 11, 21:19:52 by kaka
Siste dagen med bil  tok vi en dagstur. Første mål var Glossa, men vi stoppet ikke før nede i Loutraki. Der ble vi ikke så lenge. De unge visste om et utsiktssted på vei tilbake. En stor bar med en fantastisk utsikt. Vi nøt utsikten og våre Frappè. Sønnen hadde oppdaget at telefunksjonen på apparatet mitt var bedre enn jeg var klar over, og moret seg ofte med å søke motiver langt borte. (Effektivt som kikkert også) Han fanget opp en sandtunge med kameraet, som vekket vår nysjerrighet, - så da dro vi dit.
Men først dro vi til Ag Ioannis. Klippen med kirken er jo et flott syn, helt på egen hånd (uten \"reklame\" i Mama Mia). Dagen var ekstremt varm, og turen opp til kirken gjorde oss ikke mindre varme! Vi hadde ikke planlagt bading her, så jeg hadde ikke på badetøy. Men det måtte en avkjøling til!! For egen del ble det vassing så langt jeg kom uten å bli våt på tøyet.
Etter denne turen dro vi til sandtungen vi hadde sett fra høyden. Fin plass! Endelig kunne jeg innta vannet, - og bli der, - leenge.
Veien gikk gjennom lunder med oliven- og andre frukttrær. Vi kunne plukke pærer fra bilvinduet!
Mange av strekningnen vi kjørte var ganske krevende, trange og bratte, men jeg satt jo bare på, så... Måtte stole på sjåførene (litt tørrbremsing i baksetet ble det nok).
- \"og da vi kom hjem var vi alle enige om at vi hadde hatt en fin tur\", - som det heter. Vi var slitne og nøt medkjøpt gyropita på fellesterrassen. Deilig!
KariK

brit

Koselig å se igjen!
Tror jeg talte 198 trappetrinn opp til kirken.
Kunne tenke meg å få nærmere beskrivelse av hvor den sandtungen var? Langt fra Glossa?

kaka

13. Aug 09, 19:28:13 #43 Last Edit: 29. Oct 11, 21:20:33 by kaka
Sandtunga var ikke veldig langt fra Glossa. Jeg forsøkte å fotografere et \"enkelt\" kart. Jeg tror det må være den tunga som stikker ut rett nedenfor Old Klima. Kosta står det, i blått, hvis du ser det.
Det er verdt turen, hvis dere kommer dere dit. (Vi koste oss ihvertfall veldig) Men, ingen kiosk eller annet.\"Alt må medbringes\"
KariK

brit

Tusen takk kaka! Det skal vi nok klare! Vi tenker på å leie bil et par dager, på Skopelos er det nesten nødvendig.

kaka

14. Aug 09, 18:31:12 #45 Last Edit: 29. Oct 11, 21:17:15 by kaka
Uka på Skopelos nærmet seg slutten, og det var vemodig! Vi snakket om at vi var redd Skiathos ville bli skikkelig nedtur etter deilige Skopelos, - at det kanskje hadde vært lurere å hatt Skiathos først, osv.. Men samtidig ville jeg innstille meg på at det nok ble bra, - annerledes, - men bra. Og jeg hadde jo lest på Forumet at det gikk tett med busser til mange av strendene, så jeg skulle virkelig komme meg rundt på den øya.

Bilen var levert, og vi hadde siste dagen på Skopelos. Fra Glyfoneristranda kunne jeg nyte utsikten over vannet og mot utkanten av byen. Jeg tok noen bilder av kirka ved innseilingen til sundet, - bemerket at det var usedvanlig lite båttrafikk (vi lurte jo på om vi kunne kjøre ut fra Skopelos havn neste morgen, -eller måtte annet sted) - og ellers, bare nøt noen late timer.
KariK

Magnolia

Det er fortsatt like flott å følge deg, kaka.
Tusen takk for at du tar oss med på turen din, både i ord og bilder. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

14. Aug 09, 19:27:34 #47 Last Edit: 29. Oct 11, 21:21:41 by kaka
Hyggelig at du følger med, Magnolia! (mens du varmer opp til ny tur til Kardamili)  Hvis du orker, kan du snart få følge oss på båtturen over til Skiathos.

- Kvelden før avreise måtte vi innom \"kontoret for overfart\" for å høre hvor båten skulle gå fra. Vi ble ikke overrasket, men likevel litt skuffet da vi fikk vite at det var for mye sjø, så vi måtte dra fra Agnondas (der vi og kom inn) Damen var veldig opptatt av å få frem at vi skulle reise med a private cruisboat ! Vi ble ikke spessielt imponert av det, men det værste syntes vi var avreisetidspunktet fra bostedet: 05.40!! Nesten en time før vi trodde!! Men, vi kunne jo ikke gå rett hjem og legge oss for det. Vi gikk til en bar som\"henger\" høyt oppe i byen, med fronten mot kaia. Nydelig utsikt over byen!
Siste måltidet endte vi opp med på Platanos/torget(3.gangen den uka). Et koselig sted med yrende liv, uten at det virker masete.
- så var det hjem og pakke helt ferdig, før noen timers søvn, - og avreise til Skiathos.
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...