Logg inn med Facebook eller Google!

Vandretur langs sørkysten

Started by Ninette, 30. May 09, 12:34:24

Previous topic - Next topic

Tommy

Vilka ljuuuuuuuuvliga ostar, ha det fortsatt gott på Kreta :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

snoknud

Dette er hyggelig lesning Ninette.  Har selv gått turen frra Marmariastranden langs kysten til Hora Sfakion, (etter at vi kom ned Aradena kløften), vi overnattet på Likos hos Nikos Paradise, rent og med en utrolig god hjemmelaget mat.  Kjempehyggelig.  
Vi er akkurat kommet hjem fra årets første tur, og gleder oss allerede til neste tur om 6 uker.  
Ha det fortsatt fin der nede på holmen Ninette.
snorre

Morten

Artig å lese bekrivelsene dine Ninette. Dere har virkelig fått med dere mye av sørkysten, steder som jeg også har på min ønskelist. Legg gjerne ut flere bilder....  :compress:  Ha en fortsatt fin ferie på Kreta!
Κρήτη στην καρδιά μου.

Gro

ja dette er herlig lesning fra kreta :-) ( men er litt bekymret for eksamen  din ... Vet av erfaring at å få gjort noe faglig på dyrebare dager i hellas er vanskelig, tross gode intensjoner :-)) Lykke til :-)
Klem Fra Gro
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

marjana

Det må minst være 25 år siden jeg var på sydkysten der du er.
Turene våre var med buss fra Retymnon til Chora Sfakion og båt langs kysten mot Paleochora.
Vi bodde alltid ute under et tre på en strand. Ble jo nesten gal av sirissene i treet da, men deilig å være ute i naturen, med stjernehimmelen som var så tydelig, og morilden i sjøen om natten. Dusjen var i elven i Agia Roumeli. Vi var aldri så spreke at vi gikk på fjelltur, eller ned/opp Samariaravinen. Vi gikk vel opp fra stranda til det smaleste og tilbake.

Gleder meg til å se bilder, Ninette!

Det må jo ha forandret seg en god del på disse årene.
Husker forresten at jeg og reisefølget lå i skyggen under treet vårt i varmen på dagen og leste høyt for hverandre fra Tor Åge Bringsværds \"Den som har begge beina på jorda står stille\".

God tur videre og lykke til med eksamenslesing. Du kan jo tenke på at alt det du har lest faktisk synker godt inn nå mens du vandrer på stiene.
Glika i zoi

Ninette

Takk for hyggelige hilsener.

Jeg sitter nå på kafe i Rethymno og leverer oppgaven min over nett. Utrolig deilig å bli ferdig.

Nå blir det mer ferie på meg, etter to dagers intens jobbing med oppgaven min. Skal feire eksamen med en ouzo i kveld.

Jeg har mange fine bilder jeg skal legge ut til dere, bare jeg får senket skuldrene litt.

Akkurat nå bor vi i den nydelige landsbyen min, Argiroupolis. Der er det liv og røre, for \"alle\" har kommet hjem til landsbyen for gi sin stemme til EU-parlamentet.

Her er det varmt og godt, nydelig sommervær og god stemning. Men mindre turister enn vanlig.

Ha en fortsatt fin kveld :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Heidrun

Kos deg Ninette. Om 2 dager setter jeg Kreta på hodet
Yamas til livet og til

Gro

Godt å høre at du har fått levert og kan nyte ferien til det fulle:) Kos deg med feiringen i kveld:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

kaka

Gratulerer med ferdig levert, Ninette!
KariK

Anita

Hyggelig å lese om turen din Ninette, gleder meg til du kommer hjem og forteller mer/legger ut bilder. Kos deg i resten av ferien  :flower:

... og gratulerer med vel overstått eksamen.

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Ninette

I dag kom jeg til Chania etter aa ha vaert i Paleochora og Sougia, paa soer-vestkysten. Det var ufattelig varmt i Paleochora i gaar, 36 dager i skyggen paa dagen i gaar, 32 grader i gaar kveld. Puh! Ingen fottur i den temperaturen, nei.

Jeg bor naa et par kilometer vest for sentrum av Chania, like ved Nea Hora. Skal spasere en tur til byen naa, se om det er muligheter for aa handle litt - jeg reiste jo saa lett at jeg fint kan ta med litt saker hjem. Linser, boenner, kikerter, honning og god feta er favoritter. Olivenolje og raki er allerede sendt til Norge med mannen min, som returnerte fra Chania i gaar.

Det er deilig aa vaere her. Avslappet stemning, og alle grekere jubler over Alexander Rybak. I gaar saa jeg pa gresk tv, noen greske ungdommer som spilite Farytale og danset halling, gresk tekst og forovrig med playback. Og programledere og publikum jublet!

Ha en fortsatt fin dag!

vh Ninette
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

kaka

Morsomt å lese!
Jeg har sett at det har vært varmt nedover ja, og tenker at nå har juni og blitt en varm måned (opplevde det på Lesvos for et par år siden og, ekstremt varm midt i juni)

Ha en fin dag du og, selv om idag nå er imorgen/avrio og du sikkert har handlet masse godt med deg hjem.
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...