Logg inn med Facebook eller Google!

Andre reiser (ikke Hellas-reiser)

Started by Marit, 02. Feb 09, 12:34:52

Previous topic - Next topic

Solgry

Selv om vi gleder oss veldig til årets Hellas-tur i september, var det også en stor opplevelse å ta en 4-dagers tur til Italia nå i helga!

Vi bodde i Pisa, ca. 200 meter fra det skjeve tårn, og var med på byvandring i Pisa og Lucca (flott by!) og lunsj på en vingård, med vinsmaking.
Hovedgrunnen for denne mini-ferien var Andrea Bocelli-konsert i hans hjemby, Lajatico! Min kjære fylte 60 i juli, så dette var min bursdagspresang til ham! (Han er storfan av Bocelli.) Konserten var på Teatro del Silenzio, med 10.000 publikummere, under en stjerneklar himmel!
Fantastisk! :juble: :bravo:

Dette var vår første Italia-tur, men det blir nok helt sikkert ikke den siste! God mat, godt drikke og trivelige folk!

Men, det er fortsatt Hellas som "troner på toppen"! Og nå er det bare èn måned igjen...... :hoppende:
Lodotter er englenes tøfler.....

Runar Solvik

Sjekk ut Cinque Terre til neste Italiatur. Ligger ikke så langt unna hverken Pisa eller Lucca. Fantastisk sted med flotte små byer og fine gåturer mellom de forskjellige byene. Absolutt verd et besøk!

filhellener

Forstår at dere hadde en fantastisk konsertopplevelse og en flott ferie :smile12:

Cinque Terre er et godt tips ( Runar Solvik)
Jeg  harlest  og sett bilder derfra, dethar fristet meg i flere år, men.., hittil ikke!
Det kan ha noe med Hellas å gjøre☺️

ROMA derimot, der har vi vært flere ganger👍😍 Anbefales👍
Kari

Kristian

Quote from: bengalow on 11. Apr 15, 22:24:55
Ja, det ser vi fram emot!
För första gången i mitt liv, så får vi förnya våra pass, för dom är fullstämplade! I höst skall vi till Afrika igen, men det finns inga sidor kvar för visum till Zambia och Botswana. Dom går ut i mars 2016, så dom duger ändå inte, eftersom man anser att pass skall vara giltiga 6 månader efter hemkomst.
Och som tur är påminde någon här på sidan, om europeiskt hälsokort. De skall också förnyas innan nästa resa, som blir den 26 april, med avfärd från Köpenhamn till Miami och vidare till Colombia/Panama/Costa Rica/Guatemala/Mexico/San Francisco och sedan hem. 2 veckor på kryssning och ett par dagar vardera i Miami och San Diego/San Francisco. Det enda jag oroar mig för är flygresan hem. Den lär ta lång tid, och med dålig rygg, dåliga ben och prostatabesvär blir det ännu värre. Men resa skall vi, kosta vad det vill! Att upptäcka nya kulturer, träffa människor med andra ideal och erfarenheter, äta mat från växter och djur, som man bara sett på TV, uppleva smaker och dofter är underbart. Normalt går vi hemma i vardagslunken, men när avresan närmar sig, så blir jag helt konstig. Jag vill inte hemifrån, men ändå fascineras jag av spänningen omkring resor. Passkontroll, viseringar, transfers...ett jäkla bökeri, men mitt uppe i det så trivs jag, och längtar ut från första dagen hemma.


Europeiske helsekort fungerer vel ikke utenfor EU (med visse reservasjoner)

Det eneste er en fulldekkende reiseforsikring.

Også i Tyrkia forøvrig


Kristian/Planer er til for å utsettes

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...