Logg inn med Facebook eller Google!

Streiftog i Kardamili høsten 2008

Started by Athina, 20. Nov 08, 10:19:27

Previous topic - Next topic

Magnolia

Tusen takk for et herlig streiftog i Kardamili. Bildene dine gir meg følelsen av å være der igjen. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

:flower: Takk!! Vidunderlig vakkert. Jeg får \"hjemlengsel.\" Godt å ha noe å kose seg med i mørke høstkvelder. Takk!

kaka

De vindusbildene dine er så utrolig flotte, slik du har klart å fange opp speilbildene av omgivelsenen.
KariK

MaFi

Å å åååh!!!! Jeg lengter... Flotte bilder, igjen. Den trerota tror jeg vi er flere som har tatt bilder av, ja, - utenfor Lilleput-kontoret, ikke sant? Den \"sitter\" så pent på steinen...
:-)

Anne

Her var det mange utrolig fine bilder. De vindusbildene var flotte. Gøy å være med på streiftoget ditt Athina. Det er så spennende å se hvordan dere som har vært i området fanger og beskriver det på forskjellige måter. Nå har jeg kost meg med nydelige Hellas bilder på en bløt og hustrig novemberdag. :flower:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Athina

Quote from: \"MaFi\"Den trerota tror jeg vi er flere som har tatt bilder av, ja, - utenfor Lilleput-kontoret, ikke sant? Den \"sitter\" så pent på steinen...
:-)
Stemmer det, MaFi :flower:
Takk til dere alle for gode ord :icon_smile:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Katta

Elsker bildet \"stein under vann\"! Fantastisk å se så krystallklart vann. Tusen takk Athina!

Riitta

Vilka härliga motiv :bom: Perlebutiken tyckte jag var häftig :bom:

Riitta

Gro

Wow sier nå bare jeg! Flere som kan å fotografere her ja:) Tusen takk for en flott tur:)
kan noen fortelle meg hvordan man kommer dit fra Athen? feks når man lander 13.40, kan man komme dit samme dag?
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

bengalow

Man tar KTEL bussen från Atén till Kalamata, den går flera gånger om dagen, du kan hitta tidtabellen på KTEL...Från Kalamata är det mest taxi som gäller, det tar ca 1 timme, och kostar ca 35-40€, men det går också bussar, dock inte så ofta. Väl framme så kan man ta kontakt med flera holtell, det vi brukar bo på heter Patriarxeas, ligger precis i början av byn. Ett gott råd...ÅK DIT!!!!!!!!!!!!
Om allt klaffar, så kan man kanske komma dit samma dag...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Gro

Takk Bengalow:)
Hadde tenkt det hotellet ja, etter å ha lest alle trådene om Kardamili her:)
Så at Lilleputt reiser ikke hadde noen reiser dit i påsken, men jeg har jo allerede en bilett til Hellas 18. juni... så klarer jeg det ikke i påsken så tar vi det i Juni:)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Athina

Quote from: \"Gro\"Wow sier nå bare jeg! Flere som kan å fotografere her ja:) Tusen takk for en flott tur:)
kan noen fortelle meg hvordan man kommer dit fra Athen? feks når man lander 13.40, kan man komme dit samme dag?

Takk skal du ha, Gro :flower:
Jeg har ved tre anledninger reist til Kardamili via Athen. Bl.a. påsken 2007, fordi Lilleput ikke hadde startet sesongen så tidlig på året. Bussen fra Athen til Kalamata bruker nokså nøyaktig 4 timer (og koster ca. 20 € én vei), og så tar det rundt én time å kjøre fra Kalamata til Kardamili.
Det er mange daglige avganger fra Athen, og én av disse kjører hele veien til Kardamili (og videre sørover). Sist jeg reiste, gjaldt det 13.30-avgangen. Dette var også siste buss for dagen som gikk fra Kalamata til Kardamili. Men ta det med en klype salt. Tidtabellene forandres gjerne fra år til år...
Det er flere senere avganger fra Athen, men da må du nok satse på taxi det siste stykket eller overnatte i Athen eller Kalamata.
Kardamili kan iallefall anbefales på det varmeste, og Hotel Patriarxeas er et unikt sted å bo. Tenk å sitte med frokosten og bare nyte tilværelsen under det store fikentreet her:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...