Logg inn med Facebook eller Google!

FLY ME....Skiathos/Oslo via Kavala

Started by Anne, 14. Nov 08, 12:53:23

Previous topic - Next topic

Anne

Det eneste som er litt trist med en ferie er at den tar slutt, men hjemreisen kan være fantastisk. Jeg liker å fotografere fra flyvinduet og har derfor noen bilder jeg har lyst til å dele med dere. Ikke alle er av god kvalitet, men jeg kommer med dem iallefall.
Første \"bolk\" er taxing og take off på Skiathos.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Magnolia

Dette var morsomme og interessante bilder, Anne.
Det er som jeg kjenner sommerfuglene i magen sånn like før take off og mens flyet tar av.
Den flyplassen er ikke for amatører. :)
Jeg har også lyst å komme med et lite uff når jeg tenker på hvor lenge det er til jeg setter føttene på gresk jord igjen, men vi får kose oss med alle bildene gjennom vinteren, og vips - så er våren her igjen.
Tusen takk for en morsom bildeserie. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Anne

Nei den flyplassen er for proffe Magnolia. Ja det er lenge til, men som du sier----- det går FORT. Jeg synes alltid planlegging og venting er en god del av ferien. Ferien er kort og går fort, det er tiden mellom som er lang og da er det viktig å kose seg med minner og forventninger sålenge.
Vi får dykke i bildearkivet rundt i de forskjellige trådene på forumet for da blir hver dag en oppdagelsesferd i Hellas. Det blir gresk påske på oss i 2009 og jeg gleder meg vanvittig.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Anne

Jeg fortsetter mot Kavala og vi flyr over Thassos. Tar også med noen bilder fra innflyvningen ved Kavala.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tommy

Jag vill absolut ikke skriva något på någons näsa här  :blackeye:  , bara omtala att flygplatsen som omnämnes Kavala ligger en bra bit utanför själva staden, och det vi ser på Ann´s bilder är delar av de våtområden som ligger i närheten av Keramotti, den lilla fiskeby varifrån det går färjor över till Thassos. O i Keramotti är det kanske ikke så flott, men väldigt blått o rätt vått :compress: , o mycket läckert på andra vis  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anne

Hei og takk for opplysninger Tommy. Jeg er klar over at flyplassen ligger et stykke fra Kavala(nesten i ingenmannsland), men jeg beskriver min hjemtur med flyet og det er via Kavala i følge reisedokumentene. Jeg ble veldig fasinert av våtmarksområdet som vi fløy over ved innflyvningen til Kavala og nå vet jeg hva området heter. I mine øyne er det flott der Tommy. Fasinerende og flott og vått og blått.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Magnolia

Våtmarksområdet var spesielt og vakkert. Så ulikt det vi i første rekke forbider med Hellas. Interessante og flotte bilder. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Tommy

Quote from: \"Anne\"Hei og takk for opplysninger Tommy. Jeg er klar over at flyplassen ligger et stykke fra Kavala(nesten i ingenmannsland), men jeg beskriver min hjemtur med flyet og det er via Kavala i følge reisedokumentene. Jeg ble veldig fasinert av våtmarksområdet som vi fløy over ved innflyvningen til Kavala og nå vet jeg hva området heter. I mine øyne er det flott der Tommy. Fasinerende og flott og vått og blått.

Hej Anne, jag förstår vad du menar, tror jag :-). Vi svenskar tolkar nokk ordet flott  lite annorlunda än ni i Norge ??? I mina öron betyder ordet \"FINT, STILIGT\", o det är där inte. Men där är i och ikring våtmarkerna väldig läckert på många vis, och den lilla byn Keramotti är inget speciellt på annat vis än att där är väldig rolig o gott om fiskebåtar, o väldigt vardagligt. Härliga omgivningar,
o härliga långsträckta stränder :flower:

Absolut värt ett oppehåll under en semester :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Joda Tommy, vi bruker ordet flott på samme måte som du tenker. Så om Anne synes noe er flott i sine øyne, så må hun da få mene det....
Herlig take-off billedserie, Anne. Gjett om jeg som elsker å fly fikk reisefeber da :) :) :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anne

Vi sier: flott natur her i Norge. Flott kan brukes på mange måter, et flott menneske(en som er noe ekstra)ikke utseende. Flott kan være stilig og elegant, men da om menneske. Flott natur er vakker natur og jeg synes det var vakkert der--- ergo---flott. Ja som du kanskje skjønner Tjorven så er jeg FLYGAL. Vet ikke noe om fly sånn teknisk så det ligger ikke der, men jeg liker å fly--- elsker \"take off\" og landing(spesielt på Skiathos) og jeg elsker å se på. Jeg nyter det jeg ser når jeg flyr og det blir det bilder av. Jeg fortsetter min tur hjem.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Annlaug

Fantastiske bilder Anne. Jeg hadde ikke vindusplass så fikk ikke sette dette flotte landskapet.
Misunner dere også den greske påskefeiringen dere skal få oppleve til våren og ser virkelig frem til de bildene. Fant denne linken i dag:
http://www.iliostours.no/index.php?name=/Kultur/Tove_Cecilie_Fastings_greske_paaske.html

Tjorven

Da er vi iallfall to med samme interessen, Anne ;) Og jeg MÅ ha vindusplass for å få med meg det meste. Kunne godt tenkt meg et småflysertifikat også jeg, men der stopper dessverre både økonomien og synet meg :(  Ergo får man nyte det man kan... men kameraet har jeg i kofferten, så det blir lite med bilder.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...