Logg inn med Facebook eller Google!

Hvordan reiser dere til Naxos?

Started by Anita, 29. Jun 08, 20:18:56

Previous topic - Next topic

Anita

Sitter her og drømmer meg bort til neste års ferie allerede, og planen er å reise til Naxos. Da reiser vi i midten av september 2009 og det vil bli vår strandferie som vi alltid har i september (i mai har vi opplevelse). Men selv om det er vår strandferie kommer vi til å leie oss motorsykkel for å se oss rundt.

Så lurer jeg på hvordan dere reiser til Naxos?

Ser at det bare er Apollo som har charterturer hit og det er vel den rimeligste måten å reise med? - eller?  Er det noen andre reiseselskap som har turer dit?

Ser ikke helt for meg at fly fra Kristiansand til Amsterdam - til Aten og båt videre + hotell blir noe billigere. ?

Har sett meg ut dette hotellet på Apollo sine sider, men vi får se etterhvert hva det blir.

Web Page Name

Liten URL:  http://tinyurl.com/42rayg

Er det noen som kjenner til dette hotellet? Eller kanskje dere kan anbefale et annet?

Vennlig hilsen Anita   :flower:
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Sjøløve

Vi drar til  Naxos i september - rutefly Kristiansand - København - Athen 19.9. med retur 4.10.  Fra Athen tar vi båten til Naxos.  Vi har også flybilletter Paros - Athen med Olympic  på hjemturen.
Vi har tenkt å være på Naxos iallefall den første uka, mulig vi også tar noen dager på Amorgos.  Pga hjemreisen fra  Paros må vi jo over dit mot slutten av ferien.
Bosted har vi ikke bestilt, det finner vi når vi kommer fram.  Vi kommer nok ikke til å legge oss på den standarden som hotellet du beskriver har -
sentral beliggenhet og balkong/terrasse med havutsikt holder for vår del.

Prismessig vet jeg ikke hvordan vi kommer ut i forhold til en vanlig 2-ukers chartertur.  Som du sier, er det vel bare Apollo som har Naxos.  Da er jo eneste mulighet å dra fra Gardermoen.  Med flyavgang tidlig om morgenen derfra betyr det å reise inn kvelden før og overnatte.  Det kommer fort opp i et par tusenlapper ekstra.
 
For alle flybillettene våre har vi betalt ca 6.500,- for 2 personer.
Båtbilletter kommer i tillegg, pluss overnatting.  Det er jo lavsesong, tror ikke vi behøver å betale mer enn 30-40 € natta.  Vi betalte 30€ i fjor på samme tid på Sifnos og Milos.
Hvordan en foretrekker å reise må jo være opp til den enkelte, selvfølgelig spiller jo også prisen inn.  Jeg synes det gjør ting mye enklere å kunne fly fra Kjevik, som ligger 2 mil fra der vi bor - men det lar seg ikke alltid gjøre - tilbudet er ofte begrenset derfra.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

meze

Har vært på Naxos for 10. gang, og har nettopp kommet hjem. Vi reiser alltid med Apollo fra Göteborg, siden vi bor i Halden. I tillegg til Gardermoen går det også fly fra Stavanger, Bergen og Trondheim. Når vi kommer til Santorini, tar vi den vanlige fergen i stedet for Apollo\'s \"Aleksander\". Vi sparer minst et par timers båttur på det. Hotellet du har sett på er nesten litt for \"fint\" og jeg tror det ligger i nærheten av \"bystranda\", hvor det er veeeeeeeldig langgrundt. Jeg vil heller anbefale et hotell i Agios Prokopios, Agia Anna eller Plaka. Det er her de virkelig nydelige strendene er, og det er lett å komme seg til byen med buss eller taxi på kvelden hvis man ønsker det. Ellers er det nok av tavernaer og barer her også. Som sagt har jeg nettopp kommet hjem, men jeg lengter allerede tilbake. Neste år blir 3 uker......

Anita

Hei Sjøløve - tusen takk for svar  :flower:

Hvordan bestilte dere biletter - via internett? Synes det er en \"jungel\" å finne frem til de rette bilettene.

Høres spennende ut å bare reise ned uten å ha noen overnatting klar. Da har dere vel sjekket på forhånd hvilke hoteller/pensjonater som dere kan oppsøke?

Ser at jeg har en del \"surfing\" på internett foran meg i vinter  :cheese: Vi er jo for amatører å \"regne\" når det gjelder øyhopping i Hellas. Har som regel bestilt ferdig opplegg hver gang, for så å reise rundt. Kunne vært spennende å prøve noe nytt.

Vennlig hilsen Anita  :flower:
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anita

Hei Meze  :flower:

Det er nok kanskje i høyeste laget hotellet jeg plukket ut ja  :blackeye: , vi får se på prisen etterhvert. Vi liker å bo sentralt - helst i litt rolige omgivelser - nær stranden + litt god standard på hotellet. Om kveldene liker vi å gå ut for å spise og vandre rundt i gatene. Disco-dagene har vi passert for noen år siden  :cyclopsani:

Hvilket hotell vil du anbefale når vi reiser med Apollo?

Hva er forskjellen på den vanlige fergen og Apolo\'s båt? Må vel nesten være litt kjent siden en ikke følger med reiseselkapets sitt opplegg.  

Vennlig hilsen Anita (som har ferie nå og skal male hagemøbler..)
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

meze

Hvis dere vil bo i byen, så kjenner jeg ikke til så mange hoteller, men vi har bodd et par ganger på Asteria for endel år siden. Det ligger direkte på stranden, veldig nære byen og med en nydelig terasse hvor frokosten serveres. Forskjellen på \"Alexander\" og fergen er at Apollos båt er ganske liten og overfyllt, og den går ofte innom både Ios og Paros før den kommer frem til Naxos, så det kan ta 3 - 4timer i verste fall. Blue Star Ferries går direkte til Naxos og tar 1 time og 3 kvarter. Det er en valing bilferge. De to jeg har dratt med heter \"Naxos\" og \"Paros\". Kan godt hende det er flere. Billetten koster ca. 16 Euro, og det er det verdt! Billetten kjøpes på billettkontoret på havna i Santorini, der busseene stopper. Lett å finne. Lykke til!

Marit

Norwegian har en rute til Athen (SAS har også en direkterute 1 gang i uken). Du kan jo sjekke ut om de greske flyselskapene (Olympic og Aegean) har avganger til Naxos som passer).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Sjøløve

Quote from: \"Anita\"Hei Sjøløve - tusen takk for svar  :flower:

Hvordan bestilte dere biletter - via internett? Synes det er en \"jungel\" å finne frem til de rette bilettene.

Høres spennende ut å bare reise ned uten å ha noen overnatting klar. Da har dere vel sjekket på forhånd hvilke hoteller/pensjonater som dere kan oppsøke?

Ser at jeg har en del \"surfing\" på internett foran meg i vinter  :cheese: Vi er jo for amatører å \"regne\" når det gjelder øyhopping i Hellas. Har som regel bestilt ferdig opplegg hver gang, for så å reise rundt. Kunne vært spennende å prøve noe nytt.

Vennlig hilsen Anita  :flower:

Hei igjen !
Vi bestilte billettene, både fra Kjevik og fra Paros, på http://www.wideroe.no/
Dette har vi gjort tidligere også, fungerer helt fint.
Ellers kan en jo også gå på flyselskapenes egne nettsider - ofte har jo de en kalender hvor en kan se prisene på forskjellige ukedager.  Greit hvis en er litt fleksibel på reisedato

Har tittet litt på nettet på forskjellige bosteder - og har blinket ut noen som ser OK ut.  Regner også med at det står romutleiere på kaia.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Anders

Har også vært på Naxos 10-12 ganger, og alltid flydd direkte Bergen/Santorini med Apollo. Og alltid \"kun fly\", bortsett fra den første gangen da vi også hadde blinket oss ut Hotell Nissaki. Men det rommet vi fikk var knøttlite og uten utsikt til noe som helst, og vi satt vel igjen med et inntrykk av av de store, fine rommene med havutsikt var forbeholdt ekstrabetalende amerikanere og ikke norske charterturister :-)
Ellers så kryr det jo av hoteller og fine studios i det området, gjør du noen søk på nettet så finner du alt mellom 30 og 150€ pr.natt.
Nå i september har vi tenkt å fly til Athen via Amsterdam, KLM har billetter rundt 2500 t/r og det er jo ikke å forakte :-) Men tanken er å hoppe rundt litt før vi ender på Naxos. Det meze skriver om Blue Star kontra Alexander er helt min mening også, forskjellen er som natt og dag. I tillegg til de to nevnte fergene går også søsterskipet Blue Star Ithaca noen ruter i høysesongen.

Anita

Tusen takk for alle svarene  :flower:

Nå har jeg noe å pusle med i høst, planleggingen er halve ferien.

Jeg kommer nok tilbake med flere spørsmål etterhvert. Særs når det gjelder hotell.

Det fergetipset kommer vi til å følge. Har veldig lett for å bli sjøsyk selv om vi har båt her på Sørlandet og er mye ute og farter.

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Ole

Slik kom jeg meg til Naxos: Fly Aalesund-Oslo-Copenhagen-Athen-Milos, baat Milos, Sifnos, Serifos, Paros, Naxos. Mye tyder paa at det er enklere maater aa komme seg hit!  :smile:

Anders

Hehe... ja, det er vel ikke å ta hardt i... :-)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...