Logg inn med Facebook eller Google!

Båtutflukter fra Naxos

Started by Ole, 11. May 08, 13:56:58

Previous topic - Next topic

Ole

Er det noen som vet om det går dagsturer fra Naxos til småkykladene? Kanskje en båt som går innom flere øyer med små stopp underveis? Jeg tenker da ikke på vanlige rutebåter som Express Skopelitis etc.

Anders

Mener bestemt å erindre noen reklamer for slike turer ifjor, iallfall. Tror enten Naxos Star eller Alexander gikk en eller to slike turer for uken. Ellers går der også mindre \"private\" båter fra Agia Anna, som svipper nedom små-kykladene. Men sjekk reklamen... :-)

Ole

Takk Anders! Jeg får sjekke litt nærmere når jeg kommer dit. Jeg har forstått det slik at det i alle fall går utflukter til Delos og Mykonos. Det er jo ikke dumme steder det heller!

bengalow

Ja, ett är säkert Ole, har du inte varit på Delos förut, så bara måste du dit!!! Ett ur mitt perspektiv oerhört fint ställe. Läs lite om Delos först, för det kan vara svårt att sätta sig in i historian om ön genom att bara åka dit och titta! Den existerade redan i den grekiska antika historien och slutar med romarna....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

Vel, så var det striskjorte og havrelefse igjen da  :blackeye:
Kom i tanker om dette spørsmålet da jeg passerte billettkontoret, bildene ble tatt for noen dager siden og man kan vel tro at disse rutene stort sett består gjennom sommeren? Gir iallfall en pekepinn på hvilke muligheter som finnes.
Første gang jeg legger ut bilder, håper det går bra og at de blir \"lesbare\".

Ole

Supert Anders! Her er det muligheter ja.  :cheers: Takk skal du ha!

MaFi

Jeg har vært ytterst fraværende de siste ukene (en kombinajon av å ha det ravelt - eller at været har vært for fint til å sitte foran pc\'n!) Men: Nå er det ikke lenge til jeg drar til Kykladene - med base på Naxos. Da er Småkykladene en av turene jeg gjerne vil på. Jeg kjenner noen som dro dit på dagstur i fjor. og det var en kjempeflott opplevelse - Koufonissia og Iraklia. Det er visst ikke vanskelig å få tak i billetter - bare å gå innom noen av kontorene i Chora som Anders har tatt bilder av. De fikk både tid til å nyte strandlivet og bade i krystallklart vann (disse øyene er kjente for å ha fine viker), og spise på en liten taverna. NÅ GLEDER JEG MEG EN HEL MASSE!!!

Hellasfrelst

Skulle nesten ønske det var meg som skulle til Naxos i år etter å ha sett bildene med tilbud om dagsturer derfra. Vi var med på en tur fra Naxos til Delos og Mykonos for noen år siden. Delos er en opplevelse, og det samme Mykonos. Den anbefales!! Vår planlagte tur til Amorgos samme uke gikk i vasken grunnet for mye vind. Men... det kommer flere muligheter. God tur til deg Ole. :sunny:
i zoi ine tora - livet er nå

Sjøløve

Skal tro om disse dagsturene med båt går så seint som i september ?  Vi drar herfra 19. sept og planlegger å ankomme Naxos dagen etter.  Kunne godt tenkt meg en tur til Delos.  Vi får vente og se til vi kommer ned  :flower:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Anders

Vel, vi var der tredje uken i september ifjor, og skiltene stod ute da også ;-)

maxine

Delos er et must! og særlig med kontrasten til Mykonos!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...